איך לזכור שמות?

לידה של תינוק או תינוקת זו שמחה אדירה בכל משפחה. היא כרוכה בהרבה מאד סידורים וקניות ואחד הדברים החשובים בתהליך ההכנה ללידה הוא בחירת שם לרך הנולד.

19.09.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך לזכור שמות?

 

 

המטרה היא לזכור שמות

ההיצע הקיים בספרונים ובאתרי האינטרנט של השמות הוא עצום ודי קשה לבחור מתוכו את השם הרצוי. כמו כן רבים משתדלים לזכור שמות מיוחדים שהם שמעו בגני הילדים או בבתי הספר של הילדים הגדולים או של בני המשפחה, שמאד מצאו חן בעיניהם ולכן הם מביאים אותם בחשבון לקראת הלידה.

רוב הזוגות מחליטים להכין במהלך ההיריון רשימה של שמות מיוחדים, מדי פעם הם מעיינים ברשימה ומוסיפים עוד שם או כמה שמות ששמעו לא מזמן ונראו להם מתאימים. במקביל הם גם גורעים לפעמים חלק מהשמות שנראים להם רלוונטיים פחות.

בחירת שם מתוך הרשימה

אחרי שבני הזוג זכרו שמות והסתכלו על הרשימה לעיתים תכופות, הגיע הרגע המשמח של הלידה. לאחר ההתרגשות הגדולה ולאחר שרואים שוב ושוב את פני התינוק או התינוקת, עוברים שוב על הרשימה ומקבלים החלטה אישית איזה מבין השמות הוא המתאים ביותר לפני התינוק. לפעמים ההחלטה היא קלה ומיד חשים איזה מבין השמות הוא המתאים ביותר, לפעמים ההתלבטות היא קשה ביותר ויש גם מקרים שאף אחד מהשמות לא נמצא מתאים ומחפשים שם אחר לחלוטין.

האופציות לבחירת השמות

יש זוגות שמעדיפים שמות מהתנ"ך, הברית החדשה או מהקוראן על פי דתם, אחרים מעדיפים שמות מודרניים, שמות שקשורים לחגים שבהם נולדו התינוקות, או שמות שקשורים לעסק המשפחתי.

המגמה היא מאד אינדיבידואלית וקשורה בדרכי חשיבה כאלו ואחרות של כל זוג. לא אחת יש גם מחלוקות בין בני הזוג על השם הנבחר, אך בדרך כלל מגיעים בסופו של דבר להבנות.

הדרך לזכור שמות מיוחדים

אחת הדרכים לזכור שמות מיוחדים היא על ידי קישורים, דברים שמזכירים מילים כמו לדוגמה אם השם של הילד קשור לחג ספציפי, הרי שהוא נולד בחג הזה והשם הוא אחד מסממני החג.

או לחלופין, שם שהוא מזכיר אדם שנפטר וכך בכל פעם שאומרים את שמו, זוכרים על שם מי הוא קרוי קרוב משפחה או חבר קרוב.

המבחר הגדול של השמות

בשנים האחרונות גדל מאד ההיצע של השמות כיוון שאנשים רבים ממציאים שמות מיוחדים חדשים שלא היו קיימים עד עתה, חלק מהם אנשים מפורסמים שאחרי שהם נותנים לילדים שלהם שם זה, אחרים זוכרים את השם וחושבים שהוא מאד יפה ומקורי ולכן גם הם נותנים לילדם שם זה.

רבים מעניקים גם שמות לועזיים כדי שבעתיד יהיה לילד או לילדה נוח מאד להסתובב במדינות מעבר לים וכך לא יידעו מאיזו מדינה הוא הגיע, כיוון שמדובר בשם שהוא בין לאומי ולכן מתאים לכל העמים.

 

תגובות

מומלצים