איך מתבצעות הדברות של מכרסמים?

אזור הצפון מציע לתושבים בו חיים עם איכות גבוהה מאוד, בין השאר בזכות השטחים הפתוחים הרבים בו ושפע הירוק מסביב. השטחים הפתוחים הם גם הבית של שלל סוגי בעלי חיים - ובהם גם עכברים, שמעת לעת מגיעים גם אל הבתים, המשרדים והעסקים שלנו.

05.10.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך מתבצעות הדברות של מכרסמים?

קרדיט תמונה: www.flickr.com

 

מכרסם נוסף שאוהב לאכול אוכל של בני אדם ונמשך אל שפע המזון הזמין במרחבי המחיה של המין האנושי הוא החולדה, שנמצאת לפעמים גם מתחת לאדמה ובתעלות הביוב בערים השונות. כשעכבר או חולדה נמצאים בדירה, בחנות, במסעדה או בכל מקום אחר שיש בו בני אדם, כמעט תמיד מתעורר גם חשש - ולכן כדאי לבצע הדברה, וליתר דיוק לכידה.

 

למה חשוב לבצע הדברת מכרסמים?

עכברים עלולים להעביר לבני אדם מחלות שונות, ובהן לפטוספירוזיס, סלמונלה ומחלות מעיים. חולדות עלולות לנשוך בני אדם, בעיקר כשהן חשות מאוימות. בנוסף נוכחות של מכרסמים במקומות כמו בתי קפה, מסעדות, מפעלי מזון וחנויות בענף זה עלולה להבריח לקוחות וגם להוביל לשלילת רישיון העסק לפרק זמן מסוים.

בהתאם מומלץ להזמין חברת הדברות עם ניסיון בפתרון בעיית מכרסמים - ובזכותה לחזור לישון בשקט תוך זמן קצר ככל האפשר.

 

מהם הסימנים שמעידים על נוכחות של עכבר או חולדה אצלכם?

אם ראיתם במו עיניכם עכבר או חולדה, חשוב כאמור להזמין מיד חברת הדברות מקצועית. בנוסף ישנם מקרים שבהם העכברים או החולדות מצליחים להסתתר - כדאי לדעת שמדובר בבעלי חיים אינטליגנטיים מאוד וכמובן כאלה שרוצים לשרוד ולכן נזהרים מאינטראקציות ישירות עם בני אדם - אבל גם כך ישנם סימנים שמעידים על הנוכחות שלהם.

סימן אחד הוא שובלים שומניים של הפרשות, בעיקר לאורך קירות. סימן שני הוא צואה - גללי העכברים והחולדות הם בצבע כהה, כשאלה של החולדות הם בגודל של חרצני זיתים ואילו גללי עכברים הם בעלי מימדים דומים לגרגרי אורז. גם סימני שיניים במקומות שונים בבית או בעסק, ולא רק על מזונות שנשארו חשופים (עכברים למשל אוהבים לחדד את השיניים על כבלים חשמליים), מהווים סיבה טובה להזמנת אנשי מקצוע מיומנים.

 

מה כולל הטיפול במפגע המכרסמים?

דרך הפעולה כנגד מכרסמים היא כאמור לכידה. ישנם מספר סוגי מלכודות, כשחלק מהן ממיתות את העכבר או החולדה ואחרות משאירות את בעל החיים בחיים. במקרה כזה, של מלכודת כלוב, הלוכד יחזור אליכם וייקח איתו את הכלוב - ואז ישחרר את העכבר או החולדה בשטח פתוח הרחק מהישוב שלכם.

בכל מקרה הדגש העיקרי הוא על מיקום מדויק של המלכודות, כדי שהעכברים והחולדות, שכאמור מתאפיינים בחושים חדים ובאינטליגנציה גבוהה, לא יצליחו להתחמק מהן. חברות הדברה רציניות כמו למשל הדברה מיכאל ובוריס גם יעזרו לכם לאתר את הפרצות שדרכן הגיעו המכרסמים, ויספקו המלצות לאיטום מיטבי - כך שלא יופיעו אצלכם עכברים חדשים או חולדות נוספות.

 

 

תגובות

מומלצים