איפה יותר משתלם להמיר מט"ח?

אם בקרוב אתם טסים לחו"ל, ארגנתם הכל וכל מה שנשאר לכם הוא להחליף את הכסף למטבע חוץ, אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת המדריך שלנו.

05.10.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איפה יותר משתלם להמיר מט"ח?

 

להצטייד במטבע חוץ

כאשר אנחנו נמצאים בחו"ל, על מנת שנוכל לקנות בשווקים או לקבל שירותים, עלינו להצטייד במטבע של המדינה המקומית בה אנחנו שוהים. על מנת שיהיה אפשר לענות על המשימה בהצלחה, נציג בפניכם מספר אפשרויות מצוינות לרכישת מטבע זר.

 

כסף מזומן כי לא תמיד אפשר לקנות בחו"ל עם כרטיס האשראי

במידה ואתם נמצאים בחו"ל והגעתם לשווקים או ראיתם דוכנים מעניינים ברחוב, לא בטוח שתוכלו לשלם בכרטיס אשראי בינלאומי שיש ברשותכם. על כן, יש להצטייד במטבע המקומי של המדינה בה אתם נמצאים או לחילופין לרכוש דולרים או לרכוש אירו ואז לרכוש בהם את הכסף המקומי.

 

איפה רוכשים מט"ח?

אפשר לעשות זאת בארץ ואפשר גם בחו"ל. ההמלצה היא לעשות את הרכישה בארץ. יש כל מיני אופציות בהן, רכישה דרך הבנקים, רכישה דרך חברות המספקות שירותי המרת מטבע פרטיים ובנק הדואר. רצוי לערוך סקר שוק מקדים בין כל האופציות שהוזכרו לעיל.

 

רכישת מט"ח דרך הבנקים

רוב האנשים מעדיפים לרכוש מט"ח דרך הבנקים כי ככה אפשר להימנע בוודאות מזיופים. אין צורך להגיע פיזית לסניפי הבנק. אפשר להזמין את המט"ח דרך האתר של הבנק או דרך האפליקציה שלו. האיסוף מבוצע בדלפקי הבנק בנמל תעופה בן גוריון. השירות כרוך בתשלום עמלה.

 

רכישת מט"ח דרך חברות המספקות שירותי המרת מטבע פרטיים

לפני הרכישה, מומלץ לבדוק שהחברה שמבצעת את ההמרה פועלת ברישיון משרד האוצר. הדבר מבטיח שיש עליה פיקוח וכך אפשר להיות רגועים שרוכשים ממקום אמין. אחת מבין החברות המובילות בארץ המספקת שירותי המרות מט"ח היא בית מאור. רכישת המט"ח מבוצעת במזומן או בתשלומים. היתרון הגדול ברכישת מט"ח מחברות פרטיות הוא היצע גדול של מטבעות חוץ ממדינות שונות וכמו כן שערי מטבעות נמוכים מאלו המוצגים בבנקים השונים.

 

רכישת מט"ח בבנק הדואר

בבנק הדואר לא תשלמו עמלה על רכישת מט"ח ובמידה ותרכשו מט"ח בסכום של מעל 800 דולר או אירו, תוכלו לקבל הנחה. הרכישה מבוצעת במזומן או באמצעות כרטיס אשראי. החיסרון של בנק הדואר לעומת בנקים אחרים הוא בכך שאין היצע גדול של מטבעות חוץ. כלומר, אתם תוכלו לרכוש רק מטבעות מסוג דולר, אירו וליש"ט.

 

איך קונים בחו"ל?

תוכלו לבצע רכישות עם הכסף המזומן שלקחתם מהארץ או עם כרטיס אשראי בינלאומי (שימו לב שחברות האשראי גובות עמלה בגובה 3 אחוזים על כל רכישה שתעשו בחו"ל) או עם כרטיס נטען של בנק הדואר (ניתן לטעון אותם בסכום של עד 20,000 שקלים). עליכם לבדוק מה הכי נוח ומשתלם עבורכם.

 

 

תגובות

מומלצים