בניית חנות וירטואלית בוורדפרס - השלבים

אתר אינטרנט מעולה הוא כזה שמכיל עיצוב מרהיב, התאמה למובייל ותבנית מתאימה. מהצד השני, אתר אינטרנט טוב חייב גם לחבר אותם בצורה מעולה לסביבות השיווק החדשניות ביותר – גוגל, רשתות חברתיות, ופלטפורמות לפרסום תוכן.

27.10.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בניית חנות וירטואלית בוורדפרס - השלבים

 

רגע לפני הסלט והחפירה, בואו נבין כיצד המערכת עובדת, ומהם השלבים שנצטרך לעבור בדרך.

איך עובדת מערכת וורדפרס?

מערכת וורדפרס ( WordPress) הינה מערכת בקוד פתוח אשר פותחה לראשונה לבלוגרים צעירים וחדשניים. עם הזמן והפיתוחים, הפכה המערכת לזירה מהפכנית שהרבה חברות ובוני אתרים נשענים עליה. מערכת וורדפרס כתובה בשפת PHP, ובשביל לשלוט ולנהל אותה תצטרכו ידע גם בשפות צד לקוח דוגמת CSS, HTML, וכמובן Java Script. מערכת וורדפרס עובדת על שני רכיבים חשובים: שרת האחסון שעליו מאוחסנים הקבצים, ומסד נתונים.

וורדפרס עובדת על בסיס ערכות נושא והרחבות, ואיתם אנחנו בונים את האתר החדש. הכרת המערכת בצורה יסודית, היא הכרחית בכל הקשור לבניית אתרים בפלטפורמה המצוינת הזאת.

בניית חנות וירטואלית – השלבים שאתם חייבים להכיר

בניית חנות וירטואלית בוורדפרס נעשית בצורה נכונה וע"פ שלבים שנקבעו מראש. עסקים שמעוניינים לפרסם ולהציג את המוצרים שלהם באתר חייבים להקים חנות וירטואלית. תוסף WooCommerce הוא התוסף הפופולרי והאידיאלי להקמת חנויות וירטואליות בוורדפרס, ולא מן הנמנע שבפרויקט שלכם תשתמשו בו.

אז מהם השלבים עד להקמת חנות וירטואלית במערכת וורדפרס? הנה כמה שלבים שאתם חייבים להכיר.

  1. ערכות נושא – ערכות הנושא הם השלב החיוני, הם נועדו לצד הדומיננטי ביותר באתר. ערכות נושא משלימות את האתר בצד הוויזואלי והעיצובי. לערכות הנושא יש תפקיד מאוד חשוב, וכדאי לבחור אותן בקפידה. כאשר אתם מקימים חנות וירטואלית, בחירת ערכת הנושא שונה לגמרי מאתר תדמית. ערכות נושא לחנויות וירטואליות צריכות להיבחר בהתאם לכלים ההכרחיים שאנחנו צריכים, ערכת הנושא חייבת להתאים לתצוגת החנות, להכיל את התוספים הנלווים, ולספק את התחושה הכי חיובית שאפשר. באתר Envato תוכלו למצוא שלל ערכות נושא שמתאימות לחנויות איקומרס.
     
  2. תוספים חיוניים – למערכת וורדפרס יש יתרונות רבים, הבולט ביותר הוא: מאגר התוספים וההרחבות העצום שהמערכת מספקת. להתאמה אישית יותר, תוכלו לרכוש תוספי פרימיום ולהכניס אותם למערכת. באתר ״קוד קניון״, תוכלו למצוא שלל תוספים מקצועיים למגוון מטרות שהאתר צריך לספק, החל מהתממשקות מסוימת, ועד ליכולות משופרות של החנות הווירטואלית. בין התוספים המוצלחים ביותר במערכת וורדפרס תוכלו למצוא את .Elementor
     
  3. עיצוב גרפי בפוטושופ – אחד העקרונות הטובים ביותר היא לא להישען רק על ערכות נושא ותוספים, אלה גם ממש לעצב את חווית המשתמש בתוכנות עיצוב גרפי – כמו פוטושופ למשל. מרבית האתרים המצליחים ביותר, משלבים עיצובים שנוצרו בפוטושופ. לדוגמא: סליידרים ובאנרים מעוצבים שנעשים בפוטושופ.

אלה הם שלושת השלבים המצליחים ביותר שאתם חייבים להכיר. באתרים צד ג' תוכלו למצוא שלל אוצרות – ערכות נושא מרהיבות, ותוספים משוכללים לשדרוג האתר והמערכת. התחילו מהבסיס, והתקדמו בקצב שלכם.

לסיכום – בשורה התחתונה

הגענו לסופו של המאמר, טוב כמעט... לאחר שהבנו מי נגד מי, איך עובדת המערכת, ומהם השלבים הנחוצים, כעת, כמה טיפים לתחזוקה שוטפת עם המערכת: תמיד תהיו מעודכנים, בצעו עדכוני גרסה להרחבות, לערכות הנושא ולמערכת ה- SYSTEM של הוורדפרס. אל תתקינו כל תוסף, כן שמעתם נכון! בהרבה מאוד תוספים יש באגים ותקלות שיכולות אפילו להוריד אתר שלם מהאוויר. עקב כך, בצעו בדיקה ואמתו האם מדובר בהרחבה מאומתת ואמינה, אל תתקינו כל מה שבא ליד. בהצלחה!

מידע ופרטים נוספים תוכלו למצוא באתר https://www.shakdan.co.il/wordpress-websites/

 

תגובות

מומלצים