בעל עסק? הדרכות בטיחות לעובדים כבר ביצעת?

בין אם הינך מנהל של מקום עבודה גדול ובין אם של עסק קטן, האם אתה מודע לחשיבות הגדולה של הדרכות בטיחות לעובדים שלך?

13.11.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בעל עסק? הדרכות בטיחות לעובדים כבר ביצעת?

 

 

הדרכות בטיחות לעובדים – המידע שחשוב שתכיר

בין אם הינך מנהל של מקום עבודה גדול ובין אם של עסק קטן, האם אתה מודע לחשיבות הגדולה של הדרכות בטיחות לעובדים שלך? לעיתים הדבר הכרחי גם במסגרת החוק, אך בכל מקרה חשוב שתהיה מודע לחשיבות הרבה שלהן ותדאג כי כל עובד ועובדת שלך יעברו הדרכת בטיחות מסודרת אחת לכמה זמן. על החשיבות של הדרכת בטיחות לעובדים, סוגי ההדרכות הקיימות ומהיכן ניתן להזמין אותן, תוכל ללמוד מייד.

 

 

מדוע חשוב להעביר הדרכת בטיחות לעובדים?

במידה והינך מנהל של מקום עבודה עם מעל ל- 50 עובדים, אתה בוודאי מודע לעובדה שאתה מחוייב על פי חוק בהעסקת  ממונה בטיחות במקום. בדיוק כמו שבכל פרויקט בנייה יש צורך בהעסקת מנהל עבודה שידאג שהכל יתקתק ולא יתרחשו תאונות עבודה מצערות, כך גם במקרה של ממונה בטיחות במקום עבודה גדול, שאמור לפעול למען מזעור הסיכוי לתאונות ולקיים הדרכות בנושא. ומה אם הינך מנהל של עסק קטן? ובכן, במקרה הזה העסקת ממונה בטיחות אינה בגדר חובה ולכן האחריות על ביצוע הדרכת בטיחות לעובדים היא עליך והדבר חשוב מאוד ממספר סיבות מרכזיות:

  • שמירה על חיי ובריאות העובדים – זהו ערך עליון בכל מקום עבודה שהוא.
  • כדאיות כלכלית – כאשר העובדים עוברים הדרכת בטיחות תקופתית, מתרחשות פחות תאונות, ישנם פחות ימי מחלה ומשום שמספר האירועים הבטיחותיים עתיד לקטון משמעותית, גם פוליסות הביטוח הרלבנטיות לא יתייקרו.
  • שיפור נהלי עבודה – תוך כדי ההדרכות עולים על כשלים בנהלי העבודה ומשפרים אותם, כך שמקום העבודה או העסק מתייעלים בצורה משמעותית.

 

כמו כן, חשוב שתדע שאומנם לא חלה עליך החובה להחזיק ממונה בטיחות במידה ואתה מנהל של עסק קטן, אך עדיין כמעסיק חלה עליך החובה ליידע את העובדים בכל הסכנות הבטיחותיות במקום וחוסר הידיעה אינו פוטר אותך מאחריות. במילים אחרות, הדרכות הבטיחות ימנעו ממך מלהיכנס לצרות במידה ותתרחש תאונה חלילה.

 

 

אילו סוגי הדרכות בטיחות ניתן להזמין?

הדרכות הבטיחות יכולות להיות כלליות למדי, ככל שמדובר על עסקים שאופי העבודה בהם אינו בעל סיכונים גבוהים (למשל, עבודה משרדית). ככל שתנאי העבודה כוללים יותר נקודות תורפה בטיחותיות, כך ניתן להדריך את העובדים בצורה ספציפית באמצעות הדרכות ייעודיות הקשורות למשל לבטיחות אש, עבודה עם חומרים מסוכנים, עבודה בגובה, בטיחות במחסנים ועוד. העובדים מקבלים במהלך ההדרכות את כל הכלים לפעול במקרה של אירוע בטיחותי, מבינים כיצד להימנע מתאונות ומעלים לדיון נושאים רלבנטיים שבדרך כלל בזמן שגרה אינם מועלים בפני המנהלים.

 

 

מהיכן מזמינים הדרכות בטיחות לעובדים?

ישנן חברות שמרכזות תחת קורת גג אחד מגוון רחב של שירותים בתחום הבטיחות והן מציעות בין היתר גם העברה של הדרכות בטיחות לעובדים בכל סוגי העסקים, על שלל תחומי העיסוק שלהם. הדרכת הבטיחות "נתפרת" בהתאמה מלאה לסוג העסק על פי מאפייניו וצרכיו, כשאת ההדרכה מעביר ממונה בטיחות מדופלם בעל ניסיון רב בתחום העיסוק המדובר. את ההדרכה ניתן לקיים אחת לתקופה ואף להזמין הדרכות נוספות מתקדמות יותר, במיוחד לפני התרחבות או שינויים מבניים בעסק, מה שמחייב שינוי ארגוני מבחינת השמירה על כל נהלי הבטיחות החדשים.

 

 

תגובות

מומלצים