גיזום עצים בחיפה והצפון

האזור הצפוני של המדינה שופע במגוון רחב של עצים גבוהים כמו דקלים, עצי צאלון, עצי זית, ועוד. על אף יופיים הרב של עצים אלו ובכלל, נשקפת סכנה לעוברים והשבים המתגוררים בצפון, עקב הרוחות החזקות והחורפים הקשים שהצפון נתון בהן.

30.11.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
גיזום עצים בחיפה והצפון

 

מקרה שקרה בקרית ביאליק הסמוכה בדצמבר 2019, בו נפל עץ על עובר אורח וגדע את חייו מחייב אותנו לנקוט במשנה זהירות.

הרוחות החזקות עלולות להיות מקור לכריתת ענפים גדולים, וכאמור לפגוע בעוברי אורח מקומיים ולגרום לנזק ממשי. בנוסף, עצים הקרובים לעמודי חשמל או תשתיות אחרות ואף לגגות מגורים, עשויים גם הם להוות מקור לבעיות רבות כשהרוח נכנסת למשוואה. אז איך מתמודדים עם בעיות אלו?

 

גיזום נכון של עצים יכול לעשות פלאים

גיזום עצים בחיפה והצפון, כשנעשה בצורה נכונה, עשוי להיות פתרון קסם לנזק שעלול להיגרם בעקבות הרוחות החזקות. כאשר גוזמים עץ, במיוחד אם עושים זאת מאז שהוא צעיר, משפרים את יציבותו ואת בריאותו, וכיתרון נוסף, הופכים אותו לאסתטי הרבה יותר.

בבחירת חברת גיזום עצים בחיפה והצפון, יש לשים לב ולהקפיד על חברה אמינה, כיוון שגיזום לא נכון של עצים עשוי להביא לנזק בלתי הפיך לעץ. גיזום נכון צריך להתבצע בתדירות קבועה הנקבעת לפי סוג העץ המדובר, ונעה בין פעם לפעמיים בשנה. מחיר הגיזום זול בהרבה מזל של כריתה או העתקה, הפעולה לא דורשת אישור מפקיד היערות ועשויה להציל עצים רבים ממצבים קשים ומסכני חיים. בעזרת גיזום העצים ניתן גם לחסוך בעלויות, גם לשמור על בריאותו התקינה של העץ ועל ידי כך למנוע מצבים מסכני חיים לתושבי העיר, וגם לשפר את נראותו של העץ.

איך יודעים שבחרתם גוזם מקצועי? בעזרת הסמכותיו, ניסיונו והידע המקצועי שהוא מפגין כבר משיחת הטלפון הראשונה, לשם כך רצוי לבחור גוזם מקצועי וגם אילנאי.

העתקת עצים

העתקת עצים היא פעולה שמשמעותה היא העברת העץ מסביבת גידול אחת לאחרת. הפעולה דורשת אישור של פקיד היערות המקומי (ניתן לבדוק באתר של עיריית חיפה מי הוא איש המקצוע נכון לקריאת שורות אלו).

את פעולת ההעתקה יש לבצע רק אם יש הכרח לכך, והעץ כבר חולה מאוד או מהווה סכנה ממשית מכל סיבה כזו או אחרת. לעיתים, סביבת גידול שונה לעץ עשויה להיטיב גם עם העץ עצמו, אם למשל אין לו מספיק אדמה בסביבתו או מספיק חשיפה לשמש. במידה וזה המצב, העתקה יכולה להיות פעולה השומרת על העץ מפני הדרדרות במצבו, וגם על התושבים סביבו, לכשיהיה במצב שהוא מסכן את הסביבה.

כריתת עצים – מוצא אחרון

כשממש אין ברירה והסכנה גדולה והסיכוי להציל בדרך אחרת אפסי, ניתן לפנות למוצא זה. גם פעולה זו (כאשר מדובר על עצים המתנשאים לגובה מסוים ובעלי קוטר גזע מסוים) מחייבת באישור פקיד היערות, וכל הכורת עץ ללא אישור מקדים לכך מסתכן בעבירה פלילית. חשוב לציין כי העצים אינם רכושם של אף אדם גם אם הם מפריעים לו מאוד, ועל כן יש לנקוט אמצעי זהירות מקדימים, לגזום ולטפל בעצים כראוי, ורק אם ממש אין כל ברירה אחרת, להגיע למצב של כריתת העץ.

 

בשורה התחתונה,
עצים המסכנים עוברים ושבים חייבים בהתייחסות מיידית, בכדי למנוע אסון נוראי. אבל חשוב מזה, לפני שהאסון הנוראי כבר בפתח, יש לדאוג לעצים לטיפול נכון, שעשוי למנוע את עוגמת הנפש שעשויה להביא התמוטטות חלקית או מלאה של העץ. העצים מתייחסים אלינו בצורה מדהימה משחר ההיסטוריה. הם מספקים לנו חמצן, נוי, צל ופירות ובעצם, למה לא לפרגו להם בחזרה עם טיפול הולם?

נכתב באדיבות רץ בגובה - כריתה לגיזום וכריתת עצים באופן בטוח ומקצועי

 

תגובות

מומלצים