דיו מקורי או דיו חליפי – מה עדיף ומה ההבדל

כולנו מכירים את הדילמה הבאה יש לנו מכשיר חשמלי כמו מכונת קפה או מדפסת שדורש קפסולות או דיו ואנחנו צריכים להחליט האם לקנות את החלקים המקוריים או את החלקים החלופיים.

29.12.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דיו מקורי או דיו חליפי – מה עדיף ומה ההבדל

 

בכל מה שקשור למדפסות תמיד עדיף וטוב יותר לקנות דיו מקורי. הבעיה היא שכל ראש דיו למדפסת מקורי יהיה הרבה יותר יקר מדיו לא מקורי. השיקול שאנחנו צריכים לעשות הוא מצד אחד הארכת אורך חיי המדף של המדפסת שלנו על ידי שימוש בחלקים מקוריים, או חיסכון כספי על ידי שימוש בדיו חלופי.

למה חשוב לשים לב לפני שקונים ראש דיו למדפסת?

לפני שאנחנו קונים ראש דיו למדפסת חשוב לשים לב האם אנחנו קונים דיו מקורי או חלופי. עוד כדאי לשים לב האם אנחנו קונים ראש דיו צבעוני או ראש דיו שחור לבן. ההבדל במחיר בין הדיו הצבעוני לבין הדיו השחור לבן הוא משמעותי ולכן חשוב לשים לב לכך. אם אנחנו לא מדפיסים תמונות או טקסט צבעוני אין לנו צורך בדיו צבעוני ולכן לא כדאי ולא מומלץ לקנות אותו וסתם להוציא יותר כסף.

יתרונות של ראש דיו למדפסת מקורי

יש הרבה מאוד לקנייה של ראש דיו למדפסת מקורי. תמיד כאשר אנחנו קונים חלקים מקוריים של יצרן המוצר בו אנחנו משתמשים אנחנו מאריכים את חיי המדף של המוצר ושומרים עליו. חשוב מאוד וכדאי להקפיד לקנות חלקים מקוריים ולא חלקי חילוף שמיוצרים בסין. יש יצרנים שלא נותנים אפשרות במוצר שלהם לעשות שימוש בראש דיו חלופי ולכן לא כדאי לנסות לקנות למדפסת שלהם ראש דיו חלופי כי הוא יכול להרוס את המדפסת.

ראש דיו למדפסת חליפי – האם כדאי לקנות אותו?

כאשר אנחנו קונים ראש דיו למדפסת חליפי אנחנו אמנם חוסכים כסף אבל מסתכנים. יש יצרנים שיסירו את האחריות שלהם מהמדפסת שלנו אם הם יגלו שהשתמשנו בדיו חלופי ולא בראש הדיו המקורי שלהם. לא מאוד קשה ליצרן לגלות האם עשינו שימוש במוצר כמו דיו חלופי או לא והוא יכול ישר לזהות זאת אז גם אין טעם לנסות לעבוד עליו.

בסופו של יום המדפסת שלנו משמשת אותנו לצרכים עסקיים ולצרכי הבית שלנו. כאשר אנחנו רוצים להחליף את ראש הדיו של המדפסת שלנו כי הוא נגמר אנחנו צריכים להחליט האם אנחנו רוצים להסתכן ולקנות חלק של ראש דיו חליפי או האם כדאי לנו להשקיע יותר כסף ולקנות ראש דיו מקורי של יצרן המדפסת? החלטה זו חשובה אך היא ברוב המקרים גם הפיכה. אם נקנה למשל דיו חליפי של עובד בסוג המדפסת שלנו תמיד נוכל להוציא אותו ולהחליף אותו בראש דיו מקורי שכן עובד בסוג המדפסת הספציפי שיש לנו.

 

 

תגובות

מומלצים