דירות למכירה בחיפה

מי שלא מכיר את חיפה יכול לחשוב שמדובר בעיר מנומנמת, אך כל מי שמתגורר בעיר ומכיר את רחובותיה וסמטאותיה, את השכונות המגוונות והאוכלוסייה הייחודית, את שלל מקומות הבילוי, התרבות והפנאי – יודע שזוהי פנינה של ממש.

29.07.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דירות למכירה בחיפה

תמונה:freepik

 

הנוף המרהיב של הכרמל והים, החופים הקרובים כל כך, היערות, הפסטיבלים והמופעים, מערכת החינוך הטובה והמוזיאונים – כל אלו הופכים את חיפה לבחירה מבוקשת בקרב זוגות צעירים. אבל איפה בכלל יש דירות למכירה בחיפה? איך יודעים מה לבדוק? קראו והחכימו.

אם גם אתם שמעתם על נפלאותיה של חיפה, אבל לא ממש מכירים אותה, כדאי שתקראו את המאמר הבא. בשורות הבאות נביא סקירה קצרה של מאפייני השכונות והחלקים השונים בעיר, את מחירי הדירות המקובלים, וכן את היתרונות של המגורים בעיר. אז בואו נתחיל.

דירות למכירה בחיפה בחלקיה השונים

דבר ראשון שחשוב להבין הוא שקיימים הבדלים משמעותיים בין אזוריה השונים של חיפה. כך למשל, דירות למכירה בעיר התחתית נמכרות במחירים הרבה יותר נוחים ואפילו זולים לעומת שכונות הכרמל. יחד עם זאת, כאשר מדברים על העיר התחתית בחיפה לא מתכוונים בהכרח למבנים השוכנים בתוך אזורי התעשייה, אלא לשכונות מקסימות המוקמות בקרבת הים ונהנות מאוויר נהדר ונופים מצוינים, שבהחלט מתחרים בשכונות הכרמל.

עוד חשוב לדעת שחיפה עוברת בכל עת מתיחות פנים. אמנם, מבחינת התושבים ההתחדשות העירונית הייתה יכולה להיות מהירה יותר, אולם ראשת העיר שנכנסה עינת קאליש רותם שואפת להכניס את ההתחדשות להילוך יותר גבוה. בהיותה אדריכלית ערים במקצועה, קאליש רותם מתכננת לקדם פרויקטים בעיר התחתית, בשכונות הכרמל הוותיקות, בנווה שאנן וכן בשכונות המרכזיות כמו הדר. דרך אגב, הדר היא אחת השכונות בה נמכרות הכי הרבה דירות בחיפה.

לבדוק דירות למכירה בחיפה

יש הבדלים משמעותיים בין השכונות בחיפה במספר פרמטרים חשובים. כך למשל, ישנן שכונות במרכז העיר בהן חלק נרחב מהאוכלוסייה משתייכת למגזר החרדי וכן עולים מחבר העמים, ולעומת זאת ישנן שכונות בכרמל העליון בהן מתגוררת בעיקר אוכלוסייה ותיקה ואמידה ממעמד סוציו-אקונומי גבוה. על כן, בדיקה של דירות למכירה בחיפה דורשת מחקר מעמיק מצדכם אודות מה שקורה בשכונה מבחינת אוכלוסייה, מוסדות חינוך אם יש לכם ילדים, חזות השכונה ועוד.

מחירים נוחים יחסית לישראל

נקודה חשובה לזכותן של דירות למכירה בחיפה הוא שהמחירים נוחים יחסית לישראל. לא שאין בחיפה עליית מחירים, יש בהחלט! אבל בשנים האחרונות מגמת העלייה במחירי הדיור פחות מרקיעה שחקים יחסית לערים גדולות במרכז. לכן, התמורה שמתקבלת מדירה בחיפה יחסית למחירה היא גבוה ביותר, ואגב המרכז- בנסיעה של כארבעים וחמש דקות אתם כבר בלב גוש דן.

כאמור, המחירים יכולים להיות שונים מאוד בין השכונות והחלקים השונים בעיר. כלל האצבע הוא שככל שמטפסים למעלה על הכרמל כך המחירים יעלו, אולם יש יוצאים מן הכלל כמו שכונות ליד החוף שעוברים פרויקטי פינוי – בינוי, שכונות איכותיות וותיקות במרכז הכרמל, ועוד.

 

תגובות

מומלצים