הכירו טיפים חשובים שיגדילו את המכירות בחנות שלכם

חשבתם על רעיון מקורי והכנתם את כל התשתית המתאימה לפתיחת העסק? יש לכם חנות במיקום מרכזי והמחירים שלכם תחרותיים ומשתלמים בשוק, אך עדיין אתם מרגישים שהעסק לא מממש את כל הפוטנציאל המכירתי הגלום בו? מוזמנים להכיר את הטיפים החשובים להגדלת המכירות

25.03.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הכירו טיפים חשובים שיגדילו את המכירות בחנות שלכם

 

מכירות או לא להיות

תחום המכירות הוא תחום רחב מאוד ומתפתח תמידית לאור העולם המודרני בו אנו חיים, המתפתח ומשתנה בקצב מהיר.

לכן, חברה או חנות, קטנה, או גדולה, שלא תתפתח ותתאים את עצמה למציאות העסקית לפתרונות שיווק אידיאליים ופיתוח ערוצי מכירה חדשניים, עלולה למצוא את עצמה מדשדשת בתחומי המכירות ואף חלילה להגיע למצב של סגירה.

לכן, ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיכולים לשדרג לכם את מחזור המכירות: 

 

  1. עיצוב החנות

כמו בדברים רבים אחרים, אנו נוטים לייחס חשיבות רבה לרושם הראשוני שלנו, בין אם מדובר באדם לא מוכר העומד מולנו ובין אם זה מוצר חדש אותו אנו מתכוונים לקנות. כל עוד לא נתפוס את האדם ו/או מוצר כדבר חיובי אצלנו, קרוב לוודאי שנעדיף להתרחק ממנו.

לכן, עיצוב חנויות קטנות או גדולות, המהווה את נקודת המפגש הראשונה של הלקוח אתכם ועם המוצר עצמו, הוא בעל תפקיד מאוד חשוב בקונספט המכירתי. בין אם מדובר בעיצוב חנויות מזון, הלבשה או מוצרים אחרים, תכנון נכון הן מבחינה אדריכלית, קמעונאית וזוויות תאורה, יכול להשפיע על חוויית הלקוח כפי שאתם מעוניינים לשדר.

עיצוב חנויות הוא מקצוע, כאשר מעצב חנויות צריך להיות מומחה בהתנהגות צרכנים וגם כמובן להכיר את צרכי הלקוח עצמו - בעל החנות.

 

  1. חייכו, זה לא עולה לכם כסף

מחקרים רבים מראים כי חיוך על הפנים הוא תגובה טבועה באדם עוד מלידה. החיוך מייצר תחושת נינוחות ופתיחות ויקל עליכם ליצור דו שיח עם הלקוח.

לכן, גם אם אתם לחוצים ועבר עליכם יום לא מוצלח בבית, השתדלו לשמור על חיוך ושמחה אצלכם בחנות, שתקרין גם עבור הלקוחות הנכנסים.

 

  1. אם אין אני לי, מי לי

כאנשים עצמאיים אתם כנראה מודעים לחשיבות השיחה והנראות של המוכר עם הלקוח. אך לא תמיד אתם נמצאים בחנות ולעיתים אף מעסיקים כמה עובדים תחתיכם.

מוכר אידיאלי הוא אחד כזה שיודע להציג את המוצר בצורה רהוטה וברורה, לענות על שאלות הלקוח, לזהות התנגדויות ולדעת להתאים מוצר ספציפי ללקוח. לכן, הקפידו שהעובדים שלכם יהיו מקצוענים ושירותיים.

 

  1. היעזרו באנשי מקצוע

אמנם כמה מהטיפים שהזכרנו כאן ניתנים ליישום באופן חינמי (חיוך), או באמצעות לימוד עצמאי (זיהוי התנגדויות ושיח מכירתי עם לקוח), אך קרוב לוודאי שלא תגיעו לרמת מיומנות של אדם שלמד את המקצוע. לכן, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שונים- מעצב חנויות, ואנשי שיווק למיניהם.

כדאי לבדוק ולראות מראש תיקי עבודות ואף חנויות הפועלות על פי מודל שיווקי או עיצובי כזה או אחר, על מנת לראות שאכן מתאים עבורכם.

 

תגובות

מומלצים