חידושים בעולם המלגזות- אנרגיה נקייה, יעילות וחיסכון בהוצאות

בכל שנה אנו מתוודעים לחידושים טכנולוגיים רבים, שנועדו לשפר את חיינו האישיים והמקצועיים. חידושים שכאלה קיימים דרך שגרה גם בתחום הרכב המכני הכבד, בעיקר אצל היצרנים והמותגים המובילים בתחום.

10.01.2018 מאת: פורטל הכרמל
חידושים בעולם המלגזות- אנרגיה נקייה, יעילות וחיסכון בהוצאות

גם תחום המלגזות עבר כמה וכמה שינויים בשנים האחרונות. איך ניתן לנצל חידושים אלו לשיפור התפעול בעסק או בחברה? הנה כמה מהאפשרויות העומדות בפנינו.

מלגזות חשמליות מתקדמות

בדיוק כמו כלי רכב חשמליים בשוק הפרטי, גם המלגזות החשמליות עברו כברת דרך בשנים האחרונות. הן הפכו לתחליף כמעט מוחלט למלגזות המונעות באמצעות מנועי שריפה פנימיים (כגון מלגזות דיזל למשל).

לפני כשלושה עשורים, מלגזות חשמליות היוו רק 40% מסך המלגזות בארצות הברית; כיום המלגזות החשמליות מהוות נתח גדול של 60%, ואילו חלקן של מלגזות המונעות בדלק ירד לכדי 40% בלבד.

מה השפיע על הגידול במספרן של המלגזות החשמליות? בעיקר גורמים כגון הנושא הסביבתי, חוקים ותקנות וכן שיפורים בביצועים ובמנועי AC. המלגזות החשמליות שקטות כמעט לחלוטין, ואינן פולטות אף חומר מזהם. עובדה אחרונה זו תורמת רבות לתעשיות המספקות מוצרים שאסור לחשוף לפליטות מזהמות; השימוש במלגזות חשמליות בתעשיות אלו הוא חובה.

סוג הסוללה במלגזה

אחד השינויים הדרמטיים ביותר בתחום המלגזות החשמליות, הוא המעבר מסוללות DC (זרם ישיר) לסוללות AC (זרם חילופין). אומנם מלגזות חשמליות עדיין משתמשות בסוללת DC בבסיסן, אך כיום הן כוללות גם ממיר שהופך את הזרם הישר לזרם חילופין תלת פאזי. התוצאה היא שיפור משמעותי ביכולות ובתפוקה.

הכוח המופק מסוללות AC מאפשר למלגזה להרים ולשנע מטענים של עד 4,500 קילוגרמים, וכן לנוע במהירות של יותר מ-20 קמ"ש. כמו כן, במנועי AC יש פחות חלקים נעים המועדים לבלייה ולשחיקה, מה שאומר בהכרח פחות הוצאות ובזבוז זמן על תחזוקה. מלגזות AC חשמליות צורכות 30% פחות אנרגיה לעומת מלגזות אחרות, וזמני הטעינה של הסוללות מתקצרים והולכים ככל שהשיפורים בתחום מתקדמים.

ככל שזמני הטעינה מחדש מתקצרים, כך ניתן לנצל את המלגזה לתפוקות גבוהות יותר במשך זמן רב יותר בין טעינות. חלק ממלגזות ה-AC אף מסוגלות להחזיר חזרה למנוע חלק מהאנרגיה החשמלית, ובכך לחסוך עלויות נוספות וזמן תחזוקה.

מגמת המלגזות הירוקות

לאור הדרישה הגוברת לשימוש באנרגיה נקייה ולא מזהמת, מלגזות רבות המונעות בדלק משתמשות כיום בדלקים נקיים יחסית, כגון דיזל נקי או פרופן. במחסנים ובמפעלים בארצות הברית יש 670,000 מלגזות המונעות בפרופן, והן מהוות את הנתח הגדול בין המלגזות המונעות בדלק.

חלק מהמלגזות כבר עברו להנעה חשמלית היברידית באמצעות שילוב בין דלק רגל לתאי דלק (תאי מימן), וחלקן אף הוסב לחלוטין לתאי מימן. כל מפעל, מחסן ועסק המשתמש במלגזות צריך להכיר את החוקים הרלוונטיים לשמירה על איכות הסביבה, ולבדוק האם כלי הרכב הכבדים שבבעלותו עומדים בתקנים.

עלויות והוצאות

מלגזות חשמליות מגיעות עם עלויות מעט יותר גבוהות בהשוואה למלגזות מנועי בעירה. למרות זאת, בטווח הארוך המלגזות החשמליות חוסכות בהוצאות תחזוקה ותפעול שוטף. מלגזות מנועי בעירה, לעומת זאת, אומנם עולות פחות במעמד הרכישה - אך הן דורשות תחזוקה בתדירות גבוהה יותר, מה שמעלה את ההוצאות לטווח הארוך.

טרם בחירת המלגזה המתאימה לצרכים שלכם, כדאי להכיר את הסוגים העיקריים כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור העסק שלכם.

לסיכום

אין ספק שיש חידושים רבים בתחום ההנעה הכבדה, ויהיו חידושים מרתקים נוספים שיובילו לפתרונות שינוע יעילים, חסכוניים וידידותיים יותר לסביבה. המומחים של אסיף הנדסת מלגזות עומדים לרשותכם, במתן ייעוץ והדרכה לבחירת פתרונות השינוע הטובים ביותר עבורכם.

תגובות

מומלצים