חשיבות כתיבת הסיפור המשפחתי

כמה פעמים ההורים או הסבים והסבתות הושיבו אותנו בילדות או בבגרות, ושיתפו איתנו סיפורים מהעבר שלהם. לפעמים חלק מהסיפורים נשמעים כל כך מרתקים וכל כך חשובים להיסטוריה המשפחתית שלכם שאתם תוהים לעצמכם איזה עבר מיוחד יש להם.

22.01.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חשיבות כתיבת הסיפור המשפחתי

ומה אם נגיד לכם שיש דרך להנציח את הסיפורים האלה בכתב? במאמר הזה אנחנו נעסוק במה היא כתיבת הסיפור המשפחתי ולמה זה כל כך חשוב לעשות זאת כבר עכשיו.

 

כתיבת סיפור משפחתי

בזמנים המודרניים של היום זה הרבה יותר פשוט לשבת ולהעלות זיכרונות עם בני המשפחה שלנו ולנצור אותם. תוכלו לעשות זאת בכתב או בווידאו, בהקלטת שמע ועוד. אבל מה שבאמת יכול לשמש אותכם לנצח ולוודא שהזיכרונות האלה לא יאבדו בתיקיית מחשב כלשהי, זה להדפיס מהם ספר. בין אם יש לכם כישורי כתיבה ועריכה טבעיים או מקצועיים, בטח תרצו לדעת שיש חברות היום שכותבות את הביוגרפיה המשפחתית עבורכם. בהתחלה מבצעים סדרה של ראיונות מצולמים שבסופם גם תקבלו אותם, והעורך יכתוב את הסיפור עבורכם עם הקול האישי של מי שמספר אותו. בסופו של דבר הכול ירוכז לספר משפחתי שללא ספק יהווה נכס עצום עבור המשפחה שלכם.

 

סיפור לדורי דורות

חשיבות כתיבת סיפור חיים הנה רבה ובעזרתה תוכלו להעביר את הסיפור שלכם או של בני המשפחה שקדמו לכם לדורי לדורות. לצערנו עדיין לא בורכנו בחיי נצח ואם הילדים שלכם או הנכדים ירצו לשמוע את הסיפורים ההיסטוריים של בני המשפחה מהעבר הדרך הכי טובה לוודא שהם יוכלו לשמוע אותם זה לכתוב את הסיפור המשפחתי לתוך ספר. כך שאם בעתיד הילד ישאל מי זה האדם שבתמונה (שיכול להיות הסבא שלכם / אבא שלכם וכו') תוכלו פשוט לספר לו את הסיפור המדויק של אותו בן או בת משפחה במילים שלהם.

 

הנצחת ההיסטוריה המשפחתית

לחלקנו אם לא לרובנו יש בני משפחה שעברו אירועים עצומים בחייהם בין אם זה השתתפות במלחמות, שואה, עלייה לארץ ישראל ועוד. בנוסף יש גם סיפורים יותר משמחים שהם סיפורי היכרות של הסבים או ההורים שלנו, או אפילו סיפור ההיכרות שלכם, סיפורי לידה וחגיגות למיניהם, או אפילו סתם חוויות משמחות ואירועים מהעבר שתמיד עולים בפגישות משפחתיות וגורמים לכולם לחייך באושר. כתיבת הסיפור המשפחתי תוודא שהזיכרונות הללו נשמרים לנצח ושההיסטוריה המשפחתית תהיה כתובה במלואה. כך שגם בעתיד הרחוק בני המשפחה יוכלו לדעת מה הוא העבר והשורשים של בני המשפחה שלהם מהעבר, מה הם עברו ומי הם היו.

 

מזכרת אישית

כתיבת הסיפור המשפחתי יכולה להוות מזכרת מהאהובים שלנו לנצח ולדאוג שגם כשהם לא יהיו איתנו יותר יהיה לנו מזכרות אישיות מתוך המילים והסיפורים שלהם. סוג של הנצחה לאדם אהוב כשבכל פעם שתתקפו געגוע לאותו בן משפחה תוכלו פשוט לקרוא את המילים שלו ולהתעטף בזיכרון חם ואוהב.

 

היסטוריה ממקור ראשון

אין ספק שהזיכרון שלנו הולך ובוגד בנו עם השנים ואנחנו כבר לא זוכרים במדויק את הפרטים הקטנים כמו שזכרנו אותם כשהיינו צעירים. לכן כל עוד הזיכרון שלנו איתנו חשוב לכתוב את הסיפור המשפחתי, ועוד יותר חשוב לכתוב אותו ממקור ראשון מפי האדם שחווה את האירועים, כדי לוודא שכשהסיפור יעבור בדורי דורות הוא יישאר מקורי ולא ישתנה מעט בפרטים מהסיבה שעבר גרסאות שונות של כמה דורות או כמה בני משפחה שכבר לא זוכרים איך זה סופר להם במדויק. כתיבת הסיפור המשפחתי ממקור ראשון תוודא שההיסטוריה המשפחתית שלכם נשמרת אותנטית.

 

תגובות

מומלצים