טיפים לאיטום גגות

מי הגשמים דולפים דרך התקרה בגלל שחומרי האיטום כבר איבדו את יעילותם? אתם בונים בית חדש ולא בטוחים באיזה חומרי איטום להשתמש?

07.10.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
טיפים לאיטום גגות

 

לשם כך, עליכם להיעזר בבעלי מקצוע שהינם מומחים לאיטום גגות ובינתיים עד שתמצאו את בעלי המקצוע המתאימים, נשמח לשתף אתכם במספר טיפים חשובים בכל הקשור לתיקון דליפות מהגג. מוכנים? אנחנו מתחילים!

 

מתי מומלץ להתחיל בתיקון ואטימה?

זכרו שהאיטום צריך להיות מבוצע על גג יבש לחלוטין ולכן יש העדפה לבצע אותו בחודשי הקיץ. אם הגג יהיה לח ותשתמשו בחומרי איטום, הרי שאלו יאבדו מהיעילות שלהם, כאשר יגיע החורף ועימו גם הגשמים.

 

איך בוחרים את שיטת האיטום המתאימה?

כיום, יש המון חומרי איטום מצוינים וכמו כן שיטות לתיקוני דליפות. מומלץ להשתמש במסטיק אקרילי או שאפשר להשתמש בזפת, יריעות ביטומניות וכו'. למעשה, הבחירה של שיטת העבודה, תהיה בהתאם לשתי פונקציות עיקריות שהן, סוג הגג (בטון או רעפים) וכמו כן תוקפם של חומרי האיטום שיש כבר על הגג.

לדוגמה, שיטה העושה שימוש ביריעות ביטומניות, תהיה מצוינת עבור משטחי בטון חדשים או עבור כאלה שיש עליהם חומרי איטום ישנים מאותה המשפחה (חומרים ביטומנים). כך יוצא שאם על הגג שלכם נמרחו חומרי איטום אקריליים, הרי שאין טעם להשתמש ביריעות ביטומניות ומדוע? כי מדובר על שתי משפחות שונות של חומרים.

קחו בחשבון שאם הגג שלכם נאטם בעבר על ידי שימוש בזפת, הרי שהזפת שייכת למשפחת הביטומנים ואז לא צריכה להיות בעיה. כל הדבר הזה כרוך כמובן בבדיקה מעמיקה של מומחה איטום. איש מקצוע זה יודע לקבוע את השיטה המתאימה.

 

איך בוחרים קבלן איטום לתיקון יסודי ונכון?

אפשר לבקש המלצות מחברים וקרובים שהייתה להם את הבעיה וכמו כן אפשר גם לראות את הדירוג של החברה או איש המקצוע בגוגל. ניתן גם לקרוא המלצות באינטרנט. זכרו שבסופו של דבר, מה שקובע הוא מבחן התוצאה. במידה וגשמים לא חדרו דרך גג הבית, הרי שהעבודה שבוצעה נעשתה באופן מקצועי ויסודי.

 

טיפים לבחירת שירות איטום גגות מקצועי

-וודאו שאיש המקצוע שאתם מזמינים ממנו את השירות, רשום כאוטם גגות מקצועי ומוסמך בפנקס הקבלנים.

-לפני חתימה על חוזה השירות, בדקו שאיש המקצוע אכן מתמחה באיטום הנדרש בהתאם לסוג הגג שיש לכם.

-וודאו שהאיטום נעשה באמצעות חומרי איטום שיש להם תו תקן.

-אל תוותרו על ביקורות תקופתיות. איש המקצוע צריך לבוא ולבדוק שהאיטום חזק ועמיד.

-דרשו לקבל אחריות על עבודת האיטום שנעשתה אצלכם. אם מדובר על איטום בזפת או איטום אקרילי, מגיע לכם לקבל 5 שנות אחריות ואם מדובר על איטום בשיטת יריעות ביטומניות, אז מגיע לכם לקבל 7 עד 10 שנות אחריות.

-וודאו שלפני עבודת האיטום, בעל המקצוע צובע את הגג בחומר יסוד.

-וודאו שהמרזבים אינם סתומים, בטרם ביצוע עבודת האיטום.

 

 

תגובות

מומלצים