יהלומים צבעוניים בטבעות אירוסין

יהלומים הן משאב טבעי אשר נמצא באדמה. כאשר אנו חושבים על יהלומים, אנו רואים בדימיון את היהלום הרגיל והמוכר ובצבע השקוף, אך חשוב לדעת כי יהלומים מגיעים בצבעים שונים ומגוונים והם נמדדים בסקאלות אשר מוסכמות בכל העולם.

25.07.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יהלומים צבעוניים בטבעות אירוסין

 

חלק מהצבעים נדירים יותר וחלקם פחות. במאמר זה אנו נדבר על יהלומים בצבעים שונים, אופן ההיווצרות שלהם בטבע, עלותם ושילובם בעיצובים שונים של טבעות אירוסין. 

סקאלות הצבעים של יהלומים

בעולם מקובל לחלק את היהלומים על פי שתי סקאלות עיקריות: הסקאלה הראשונה כוללת את גווני היהלומים השקופים, הלבנים והצהובים אשר מאוד פופולאריים עבור טבעות אירוסין. סקלת צבעים זו מסומנת באותיות ה-ABC, כאשר האות D היא זו שמתחילה את הסקאלה והיא מסמלת את היהלום הקריסטלי השקוף. ככל שנתקדם בסקאלה זו לכיוון האות Z, כך צבע היהלום יהיה צהוב יותר ופחות שקוף. 

הסקאלה השניה, היא סקלת היהלומים הצבעוניים. יהלומים מסוג זה משובצים לעיתים יותר נדירות בתוך טבעות אירוסין, אך כמובן שיש נשים שאוהבות את הייחודיות הזו ובהחלט יתחברו לסגנון טבעות אירוסין זה. סקלת היהלומים הצבעוניים בעצם מודדת את עוצמת הצבע ומחולקת לארבע דרגות עיקריות: פנסי לייט שבו צבע היהלום הוא שקוף עם מעט גוון של צבע, פנסי קולור שבו צבע היהלום מתפזר באזורים שונים, אך המראה הכללי הוא צבעוני ולא שקוף, פנסי אינסטנס שבו צבע היהלום הוא חזק ושווה בכל אזורי היהלום והדרגה האחרונה, פנסי וויויד אשר בה צבע היהלום הוא חזק, בולט ואחיד. 

איך נוצרים יהלומים צבעוניים בטבע?

היהלומים הצבעוניים הם יחסית נדירים לעומת היהלומים השקופים והצהובים ואת שניהם ניתן למצוא באותם המכרות. מבחינת הרכב היהלום והיווצרות הגביש בטבע גם היהלומים הצבעוניים וגם היהלומים השקופים נוצרים באותו תהליך. ההבדל היחידי בין היהלומים הוא הצבע אשר נוצר באמצעות חדירה של חומרים שונים לאטומי הפחמן של היהלום. חומרים אלו הם מה שמקנה את הצבע ליהלום הצבעוני. יהלום אשר הפחמנים שלו ספגו חנקן, יהיה יהלום בגוון צהוב, יהלום אשר חדר לפחמנים שלו בורון יקבל את הצבע הכחול. במקרה של יהלום ורוד תהליך ההיווצרות שונה ומה שיוצר את הצבע המיוחד הזה הוא למעשה הלחץ שמופעל על הפחמנים בעת ההיווצרות. גם היהלום הירוק נוצר בדרך שונה ובאמצעות קרינה רדיואקטיבית מתחת לאדמה. 

לסיכום, יהלומים צבעוניים הם בהחלט אפשרות נהדרת למי שמעוניינת בטבעת אירוסין מיוחדת, מרהיבה ולא רגילה.

 

תגובות

מומלצים