יצירת הכנסה פסיבית בזכות השמש - הטרנד שכובש את צפון הארץ

הכנסה פסיבית מתקשרת בדרך כלל עם רכישת נדל"ן. אבל מסתבר שלא חייבים לקנות דירה להשקעה בכדי ליצר הכנסה פסיבית. הטרנד שכובש את צפון הארץ מאפשר לכל מי שיש ברשותו שטח מתאים, גג פרטי, רפת, מוסך טרקטורים או מפעל עם גג לא מנוצל להתחיל לייצר הכנסה פסיבית.

19.02.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יצירת הכנסה פסיבית בזכות השמש - הטרנד שכובש את צפון הארץ

 

איך? הכל בזכות השמש.

הכנסה פסיבית במודל טבעי

העולם כיום עובר להפקת אנרגיה בשיטות טבעיות וירוקות. ייצור אנרגיה על בסיס מים, אנרגיה על בסיס תחנות גיאותרמיות וטורבינות רוח. מעל לכל השיטות הללו, נמצאת השמש, שזמינה בארץ חינם אין כסף. כל מה שצריך זה להזמין התקנת מערכות סולאריות המתאימות לכם. לאחר מכן מגיעים להכנסה פסיבית הנשענת על ייצור אנרגיה ירוקה במודלים הבאים:

  • שימוש עצמי בחשמל – עבור צרכני חשמל, מדובר בעצם על פתרון שחוסך בהוצאות החשמל הגבוהות. צרכני חשמל פרטיים או תעשייתיים יכולים להפחית דרמטית את הוצאות החשמל כך שבסופו של חודש, ההכנסה הפנויה עולה.
  • מכירה לחברת החשמל – הכנסה פסיבית בזכות השמש יכולה להתקבל בצורה של מכירת חשמל לחברת החשמל. ניתן להגיע להסכם עם חברת החשמל המתחייבת לרכוש את החשמל מהמערכת הסולארית, לתקופת זמן ארוכה וממושכת. מדובר בעצם בהכנסה מובטחת, עם תשואה מובטחת.
  • חשמל בשיטת מונה נטו – מדובר בהסכם עם רשת החשמל. בחשמל שמייצרת המערכת הסולארית משתמש היצרן הפרטי באופן שוטף. את העודפים מוכרים לרשת החשמל והם מצטברים לטובת שימוש עתידי. כלומר, בחורף, לדוגמא, צורכים חשמל מרשת החשמל על חשבון הכמות שנצברה על פי המונה שהותקן. גם פה אפשר לראות שבסופו של חודש או בסופה של שנה, ההכנסה הפנויה עולה בצורה משמעותית.

העתיד טמון בגג, וזה ומשתלם

התקנת שדות סולאריים על הקרקע גורמת לאובדן קרקע פגיעה בשטחי טבע. לכן, אנשי מקצוע גורסים כי העתיד של האנרגיה הירוקה בארץ נשען על התקנת גגות סולאריים, רבים ככל האפשר. בצפון, שטחי הגג גדולים באופן מיוחד ורבים מהם לא מנוצלים כלל. גגות של בתים פרטיים, גגות של בניינים, גגות של מפעלי תעשייה ומחסנים, גגות של מרכזים לוגיסטיים, של חוות חקלאיות ועוד ועוד. לא צריך יותרת מאשר התקנה של לוחות סולאריים על הגג, על מנת להתחיל לייצר חשמל. וכפי שתיארנו קודם לכן, ייצור חשמל שווה לייצור כסף.

כל החישובים הכלכליים מוכיחים כי לאחר ההשקעה בהקמת הלוחות ועם התחזוקה השוטפת, נותרת הכנסה פסיבית (עם רווח נקי) ראויה ביותר. ההערכות מדברות על תשואה הרבה יותר גבוהה מכפי שאפשר לקבל כיום מכל השקעה סולידית אחרת. ומכיוון שהשמש זורחת בקביעות, כאן לא יכולה להיות בועה כמו בנדל"ן או סיכון כמו בשוק המניות שלפעמים עולה ולפעמים יורד. צרכי האנרגיה של הפרט ושל הכלל קיימים כיום ובעתיד הם אפילו יגדלו.

הכנסה פסיבית בעידוד גורמים ממשלתיים

עד כה, ישראל פיגרה מאחור ביחד למדינות המתקדמות, בכל מה שקשור עם ייצור אנרגיה ירוקה. בשנים האחרונות הוחלט על ידי קובעי המדיניות כי ישראל חייבת להתחיל לסגור את הפער מול המדינות המובילות בתחום. בשלב זה, הוחלט כי בעשור הקרוב רוצים להגיע לכך שכשליש מהאנרגיה בארץ תגיע מאנרגיות מתחדשות. לשם כך, נכנסים לתחום גורמים פרטיים לצד רפורמות ציבוריות.

לאור העובדה שבשנים הבאות יופחת השימוש במקורות אנרגיה לא מתחדשים, הביקוש לאנרגיה נקיה יעלה (אפילו מבלי להביא בחשבון את קצב גידול האוכלוסייה). המפגש בין סביבה ירוקה ונקיה יותר לבין מקור הכנסה פסיבי בלתי נדלה יוצר הזדמנות שכדאי לממש.

 

תגובות

מומלצים