כדאיות השקעה במטבעות דיגיטליים

המטבע הדיגיטלי הפך לאפיק השקעה פופולארי בשנים האחרונות בביצוע עסקאות אלקטרוניות. סוחרים רבים כבר גילו את הפוטנציאל הפיננסי שטמון ברכישת ומכירת מטבעות דיגיטליים

26.09.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כדאיות השקעה במטבעות דיגיטליים

ועכשיו הגיע גם תורכם להכיר את היתרונות הבולטים בהשקעה במטבעות אלה.

הכוח הדיגיטלי בידיים שלכם
נתחיל מכך שהמטבעות הדיגיטליים מבוססים על טכנולוגיית blockchain והמטבע הדיגיטלי, בשונה ממטבע מקומי, הוא מטבע אוניברסלי כך שהוא אינו תלוי לוקיישן ואפשר לסחור בו בכל מקום בעולם. הוא שימושי במיוחד בתקופות של אינפלציה עם ירידת ערך של מטבעות כמו אירו ודולר.

המטבעות הללו נגישים לכולם לקנייה ולמכירה באמצעות רשת האינטרנט, דרך מחשבים או דרך מכשירי סלולר. המטבעות עצמם קשים לזיוף ובלתי ניתנים לשינויים על ידי צד שלישי, כך שאפשר למנוע בצורה פשוטה יותר פריצות או הונאות. ניתן להשתמש בהם למגוון מטרות – סחורות ושירותים. האתגר הגדול בקריפטו הוא לרוב התפיסה והרעיון עצמו שהוא שונה מאמצעי מסחר אחרים, אבל ברגע שמבינים לעומק מסתגלים לרעיון החדשני ולהזדמנויות הפיננסיות שהוא טומן בחובו ובאופן יחסי, המסחר במטבעות דיגיטליים הוא יחסית קל להבנה ברגע שמפנימים את כללי המשחק.

נוחות שימוש – אבטחה מקסימלית
המטבע הדיגיטלי הוא אינו נכס פיזי, קצת כמו אסימונים בקזינו שיש להמיר בכסף אמיתי כדי ללכת לקנות אתו במכולת – הוא נכס וירטואלי כך שלא צריך לדאוג לאחסן אותו בבנק וכל שצריך זה רק ארנק דיגיטלי מאובטח. במסחר במטבעות דיגיטליים לרוב אין גם צורך בגורם מתווך כמו בנק, הצדדים המעורבים בעסקה מבצעים את התקשורת ישירות ביניהם וכך נחסכת עמלת תיווך גבוהה.

בנוסף, העסקאות במטבעות אלה נתפסות נוחות יותר, כי לא ניתן למשל לבטל אותן באופן שרירותי כמו שמתרחש לעיתים בעסקאות בכרטיסי אשראי והעסקאות יכולות גם להיות אנונימיות, בשונה שוב מעסקאות בכרטיסי אשראי. נכון לכתיבת שורות אלה, מטבעות דיגיטליים אינם תלויים בשערי חליפין וריביות.

תשכחו מהבנק, עוברים לארנק
בזירה הטכנולוגית של היום גובר העניין במטבעות דיגיטליים בעיקר בביטקוין ואת'ריום, מטבעות מבוזרים שניתן לפתח יחסית בקלות. חשוב לדעת לבחור את סוג המטבע ולהפיק עותק גיבוי על אחזקת המטבע. כדאי לבצע סקירה גם סוגי הארנקים השונים, לדוגמא, האם זה ארנק הפועל על מחשב שולחני וכמובן להחליט כיצד לרכוש את המטבע בין אם באמצעות כרטיס אשראי או העברה בנקאית כאשר הרכישה נעשית דרך אתרים הגובים עמלה על העסקאות, אך גובהה משתנה מאתר אחד לאחר לכן שווה לבצע השוואת עמלות לפני שבוחרים מהיכן לרכוש. יש למדוד את הסיכונים לעומת התועלות, להשוות בין מקורות רכישה, לדעת מתי לקנות ומתי למכור וכמו כל דבר, מדובר בידע והכרות עם השוק.

עתיד הקריפטו – לאן?
שוק הקריפטו הוא אומנם שוק צעיר וחדש יחסית להשקעות אחרות והוא עוד בהתפתחות מתמדת. השקעת קריפטו מסתמנת היום ככיוון מצוין להשקעה עתידית. המטבע נתפס כבעל אמינות גבוהה הודות למעקב המתאפשר אחר תנועת המטבע ואפשרות למנוע הלבנת הון ומניעת גניבת זהות תוך הגנה על הנתונים ושליטה של המשתמש באבטחת המידע. כפי שנאמר, מטבע אלקטרוני יכול להוות אמצעי כספי מצוין להשקעה בכלכלה העולמית הדינאמית בה כאשר כל סוחר בוחר את היקף העסקה ויכול לבצע עסקאות חוצות יבשות.

כמו כן, יש מי שנכנסים גם לתחום הכרייה עצמו ובכל מקרה, זהו תחום עשיר במידע עם קהילות תומכות שמשתפות באסטרטגיות וידע וכיום עם הדיגיטציה עולה הסיכוי שהכלכלה הולכת לכיוון מטבע מבוזר וכדאי לבחון כיצד לפעול בתחום זה תוך מזעור הסיכונים והעלאת הסיכויים להצלחה.

 

תגובות

מומלצים