כיצד להירגע לפני החתונה

חתונה היא מצב רגשי הכרוך במתח נפשי גבוה כמעט עבור כולם. קל להיות לחוצים לפני החתונה, שלא לדבר על כל ההוצאות הכספיות שמעסיקות אותנו. החדשות הטובות הן שעם קצת תכנון וקצת עזרה, אפשר להפוך את יום החתונה שלך לפחות מלחיץ או ׳מבהיל׳.

28.09.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כיצד להירגע לפני החתונה

 

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם היבטים המאתגרים אותך נפשית ביום החתונה, היא לנקוט בצעדים מדודים, להכין את עצמך ולטפל בכול החששות שלך מראש.

איך להתייחס לחרדות הקשורות לחתונה?

אחד הדברים הראשונים שאת אמורה לעשות (בעיקר אם את סובלת מחרדות), הוא לקחת לעצמך רגע כדי לנרמל את החוויה. ההחלטה להתחתן מנפחת לחתן ולכלה את המוח, אך במיוחד את הכלות, שמילדות מתכוננות לחתונה מהאגדות.

מבחינה היסטורית, נישואים היו שיא חייה של האישה, וזהותה הוגדרה על ידי בן הזוג שלה. זה בהחלט לא המקרה היום, אבל עדיין המסרים התת מודעים שמועברים על ידי סיפורי הנסיכה שמנשקת את הצפרדע שהופך לנסיך האולטימטיבי, יכולים להוסיף משקל ולחץ על מה שכבר עכשיו הוא הרגע החשוב בחייך.

חשוב לזכור שמה שחשוב באמת אלה חיי הנישואין עצמם ולאו דווקא אירוע החתונה. לכן, במקום להתמקד בפרטים הדרושים להכנת יום חתונה מושלם, השקיעי את האנרגיה שלך כדי להכין את עצמך לחיי נישואים פנטסטיים.

טיפים להרגעת העצבים בימים שלפני החתונה

זה טבעי להרגיש עצבנות לפני אירוע גדול. כאשר אותו אירוע הוא גם משנה חיים ונערך מול כל החברים והמשפחה, אך טבעי שתרגישי לחוצה יותר. לכן, הנה כמה דרכים שיעזרו לך להירגע בימים שלפני החתונה.

  • להתפנק ולהירגע – כמעט ואי אפשר להתחמק מהעצבנות המאפיינת את הימים שלפני החתונה. אם יש לך מזל, המשפחה והחברות שסביבך יעזרו לך לשמור על קור רוח. אבל אם זה לא עובד, למה לא לקבוע נופש בצימר  בצפון?

מסע רגיעה זה יכול לכלול לילה בסוויטה נהדרת עם ארוחת בוקר גלילית ופינוקי ספא בצפון היפהפה והנינוח.

  • לישון – אמנם הדבר האחרון שתרצי לעשות כשאת עצבנית זה לישון, אבל זה הדבר היחיד שיוכל לעזור לגופך להתמודד עם הלחץ. אם את מתוחה מדי, טבילה באמבטיה חמה או קריאת ספר יוכלו להרגיע אותך. וכך, בהדרגה תוכלי להוריד את לחץ הדם ולהירגע מספיק כדי לישון, ולו גם למספר שעות מועט. הכול עוזר.
  • אימון גופני – פעילות גופנית תוכל לסייע לך לשרוף אדרנלין ולהרגיע את העצבים. לכי לשיעור יוגה, לריצה או לרכיבה על אופניים, צאי לטיול ארוך מהרגיל עם הכלב או לכי לשחות. בקיצור, בחרי את סוג האמון האהוב עלייך ועשי כל מה שיצליח לעייף אותך.

אבל אל תגזימי. הקפידי לא לסחוט את עצמך. את רוצה לשרוף אנרגיות של עצבים, לא לשחוק את עצמך כך שלמחרת תהיי תשושה מאוד!

טיפים להרגעת העצבים ביום של החתונה שלך

שוב, זה טבעי לחלוטין להרגיש עצבניים ביום החתונה. כולם כך. בטח גם החתן שלך. יש אנשים שמצליחים להסתיר זאת טוב יותר מאחרים, אבל כל כלה חווה עצבים לפני החתונה, גם אם היא מכחישה זאת בתוקף. נסי את הטיפים הבאים כדי להרגיע את עצבייך.

  • לבחור לעצמך סייעת – מותר לכלה להיות בוסית ביום החתונה שלה, אז אל תפחדי להאציל סמכויות. בדרך יפה כמובן! ברגע שתדעי שיש מי שמסייעת לך ושהכול מכוסה ומתנהל כמו שצריך, רמות הלחץ ירדו מעצמן באופן טבעי.
  • לקחת תרופה צמחית – יש מספר תרופות צמחיות הפועלות להרגעת העצבים. המוכרות יותר הן התרופות שנקראות ׳פרחי באך׳. נסי תרופה זו הרבה זמן לפני החתונה שלך כדי להבטיח שהתרופה לא מעוררת בך תגובה אלרגית כלשהי. ביום שלפני החתונה טלי תרופה זו להרגעה.
  • לצאת להליכה – אמנם ביום החתונה עצמו כל רגע יקר מפז, אבל הליכה עם הכלב או יציאה לטיול קצר לפני שאת מתחילה להתכונן לקראת החתונה, תעזור לך להרגיע את העצבים ולשים הכול בפרספקטיבה. רק פקחי עין על הזמן, שלא ׳יעוף׳ לך!
  • קחי לעצמך רגע – רוב הסיכויים שתהיי מוקפת באנשים שידחקו בך, יאפרו אותך, יסדרו, ילבישו ויעסיקו אותך ברוב שעות הבוקר. אז אל תשכחי לקחת כמה דקות לעצמך ולהירגע. שבי בחדר והאזיני לבד למוזיקה, קראי ספר או מגזין במשך כחמש עשרה דקות, כדי להסיר את דעתך מדברים שמטרידים אותך ופשוט להירגע.

 

תגובות

מומלצים