כל מה שרציתם לדעת על משכנתא מחיר למשתכן

רכישת דירה או בית בישראל מלווה לא פעם באתגרים רבים, בירוקרטיה ארוכה והן ההוצאה הגדולה ביותר בחיי אדם. בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר את המונח, מחיר למשתכן.

24.02.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כל מה שרציתם לדעת על משכנתא מחיר למשתכן

 

מה היא אותה משכנתא במחיר למשתכן? ממה היא שונה ממשכנתאות אחרות? ואיך היא הגיעה אלינו?        

על פי הנחיות בנק ישראל, כשאדם רוצה לרכוש דירה עליו לשלם על הדירה לפחות 25% מערך הדירה מחסכונותיו האישיים. המשכנתא שאותו אדם ייקח על מנת לשלם את עלות הדירה כולה לא יכולה לעלות על 75% משוויה של הדירה. במקרה של משכנתא מחיר למשתכן התנאים שונים המקלים על המתעניין ברכישת דירה להשיגה. משכנתא במחיר למשתכן ניתנת לזכאים בלבד וכמו כן הלוואות משלימות מהבנקים.

הזכאים בתכנית "מחיר למשתכן" זכאים לקבל משכנתא בשיעור גבוה יותר מ 75% על מנת שיוכלו לרכוש דירה ולסייע להם במימונה. גובהה של המשכנתא ייקבע לאחר הערכתו של שמאי וקביעתו מה ערכה של הדירה בשוק ולא על פי מכיר רכישתה כפי שנהוג במשכנתאות אחרות. הקלה זו מאפשרת לזכאים לקבל מימון גבוה יותר עבור הדירה וכך הבנק מסייע להם להשיג את מטרתם של הזכאים.

מה הם התנאים כדי להיחשב כזכאי למשכנתא בתכנית מחיר למשתכן?

תכנית מחיר למשתכן מיועדת לחסרי דיור. זוגות נשואים או שנרשמו לנישואין, חד הוריים עם לפחות ילד אחד מתחת לגיל 21 שנה ויחידים (רווקים, גרושים ואלמנים) שמלאו להם 35 שנים. אלו העומדים בקריטריונים הללו יכולים לגשת לתהליך הנפקת תעודת זכאות. לאחר קבלת תעודת הזכאות תוכלו להירשם להגרלות השונות לדיור למשתכן.

איך ממשיכים מכאן?

זכאים שמצאו את דירתם יכולים לקבל את המשכנתא במחיר למשתכן רק לאחר שישלמו 100,000 ש"ח לפחות מהונם האישי כמו חסכונות. תנאי נוסף שחייבים לעמוד בו, הוא שערך הדירה שהשמאי העריך אינה עולה על 1.8 מיליון ש"ח כשוויה בשוק. במקרה בו הערכת השמאי עולה על הסכום המקסימלי שהוגדר, תחושב תקרת המשכנתא על 1.8 מיליון ש"ח או על מחיר הרכישה, הגבוה מבין השניים.

אז מה עכשיו עושים?

תחילה עליכם לחשב את צעדיכם שצורה שקולה. לפני שמתחייבים למשכנתא יש לחשב את כל ההוצאות ואת גובה ההחזרים על מנת לא להיכנס לחובות גדולים שקשה להחזיר. וודאו את הריביות הניתנות לכם עם חתימה על חוזה משכנתא וקראו את האותיות הקטנות.

ערכו סקר שוק, היכן נפתח מכרז לדירות למשתכן? בדקו האם ישנן הטבות עירוניות או מועצות מקומיות, ישנם מקומות בהם ניתן לקבל מענקים בגובה של עשרות אלפי שקלים שמקלים על הרכישה, במידה ואתם עומדים בתנאים.

היעזרו באנשי מקצוע! רכישת דירה אינה מתבצעת בחיפזון, ישנם הרבה מאוד אפשרויות העומדות בפני זכאים לקניית דירה במחיר למשתכן ולכן מומלץ להתייעץ עם מומחים שילוו אתכם לאורך כל הדרך וינחו אתכם צעד אחר צעד על מנת שתרוויחו משכנתא מחיר למשתכן בתנאים הטובים ביותר, מענקים והטבות נוספות שניתן להשיג.

 

תגובות

מומלצים