כשמדובר על מרפאת שיניים אסור להתפשר על היגיינה וסטריליות

כאשר אתם מחפשים מרפאת שיניים מומלצת עליכם שלא להתפשר על פחות מהטוב ביותר, בכל זאת מדובר בבריאות ובנראות של הפה והשיניים שלכם.

10.07.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כשמדובר על מרפאת שיניים אסור להתפשר על היגיינה וסטריליות

freepik

 

מה גם שלעיתים טיפולי שיניים נמשכים לאורך תקופה ארוכה ואתם עתידים לבקר במרפאה פעם אחר פעם.

לכן עליכם למצוא מרפאת שיניים שתגרום לכם להרגיש כמה שיותר בנוח ובד בבד תוכל לענות במדויק על הצרכים שלכם. מעבר לכך עליכם לשים לב שצוות המרפאה מקפיד על הניקיון, הסטריליות וההיגיינה במידה מרבית.

שעות פתיחה ונגישות

יש המון מרפאות שיניים מומלצות אך לא כולן יעבדו בשעות הנוחות לכם. לכן בדקו קודם כל מהן שעות העבודה של המרפאה והאם הן מתאימות ללוחות הזמנים שלכם. כמו כן בדקו היכן ממוקמת המרפאה ואם היא קרובה למקום מגוריכם וקל להגיע אליה מהבית או ישירות מהעבודה. דבר נוסף שעליכם לבדוק הוא זמינות טיפולי החירום. קיים סיכוי שתסבלו מכאבי שיניים חזקים באופן פתאומי ועליכם לדעת שמרפאת השיניים שלכם תספק לכם מענה זמין ומקצועי, בין אם על ידי מתן הפנייה לטיפול חירום ובין אם על ידי ביצוע טיפול באופן מידי במסגרת המרפאה.

היגיינה וסטריליות

מלבד שעות פתיחה ונוחות, אחד הדברים שאסור להתפשר עליהם בעת חיפוש אחר מרפאת שיניים מומלצת הוא היגיינה וסטריליות. לכן רגע לפני שאתם בוחרים במרפאה כזו או אחרת בקרו במקום ושימו לב אם אזור הטיפול נראה נקי וסטרילי, אם המשרד נקי ומסודר, אם כל המשטחים והציוד בחדר הטיפולים נראים נקיים, אם לפני כל טיפול מוצאים אביזרים חדשים, אם הרופא וצוות המטפלים עובדים עם כפפות ומסכה, או כל פרמטר אחר שיעזור לכם להבין האם המרפאה כמה שיותר סטרילית ויכולה לספק לכם את המענה הטוב והמקצועי ביותר.

מדוע שמירה על ניקיון וסטריליות חשובה במרפאות שיניים?

שמירה על ניקיון ועל סטריליות לצד עבודה עם ציוד מגן אלו פעולות חשובות ביותר ובכוחן לשמור על הבריאות שלכם. ניקיון שוטף ושמירה על היגיינה עוזרים למנוע התפתחות של מרבצי חיידקים על מכשירים ומשטחים במרפאה. הם מבטיחים שהחיידקים שנמצאים בפה שלכם לא היו בפה של אף אחד אחר, כמו גם החיידקים של מי שישב על הכסא לפניכם.

בנוסף, מיקרואורגניזמים ברוק יכולים לשאת אתם מחלות וחיידקים וכאשר לא מבצעים סטריליזציה הם יכולים לעבור בין החולים. לכן ללא שמירה על ניקיון והיגיינה בכל טיפול יהיה גורם סיכון משמעותי, תוכלו להידבק במחוללי מחלות או להסתכן בסיבוכים של הטיפול. כתוצאה מכך מרפאות שיניים נוקטות בכל אמצעי הזהירות שקיימים.

כיצד תבדקו שאכן המרפאה נקייה?

מרפאות שיניים מומלצות מקפידות לשמור על ניקיון והיגיינה אך כדי להיות בטוחים עליכם לשים לב ולהקפיד הקפדה יתרה. שימו לב אם במהלך הטיפול הרופא מניח על עמדת העבודה מכשירים וציוד סטריליים חדשים מהשקית, האם הסייעת דואגת לחטא את כל משטחי העבודה לאחר טיפול קודם, האם כל הצוות שנמצא במרפאה שוטף ידיים בין טיפול לטיפול, מהן שיטות העבודה בהן נעשה שימוש ועוד. ככל שתשימו יותר לב לכל הפרטים הקטנים, כך תהיו בטוחים שהגעתם למקום הנכון ולמרפאה מקצועית שלא רק שומרת על השיניים שלכם באמצעות טיפולים מקצועיים, אלא גם על הבריאות שלכם על ידי חיטוי וניקיון תמידיים.

 

תגובות

מומלצים