להכיר את התפקידים של מנהלי משאבי האנוש

מה אומרות לכם המילים "מחלקת משאבי אנוש" – קורות חיים? ראיונות? ניהול עובדים? ובכן, כל זה נכון, אבל יש עוד ועוד. מחלקת משאבי אנוש היא אחת המחלקות הגדולות והחשובות יותר הקיימות בארגונים.

02.05.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
להכיר את התפקידים של מנהלי משאבי האנוש

צילום pixabay

 

בימינו ארגונים רבים מבינים את חשיבותה של המחלקה הזו, שכן היא מסייעת לשמור על סדר ושומרת על תפוקת עבודה ראויה.

מה התפקיד שלך, מנהל משאבי אנוש?

מנהל מחלקת משאבי אנוש אמון על מגוון רחב של תפקידים. את חלקם אנו מכירים, בתור מחפשי עבודה שהתראיינו לתפקידים שונים, וחלקם אולי ידועים קצת פחות. אז בואו נכיר את שולחן העבודה של מנהל מחלקת משאבי אנוש קצת יותר מקרוב ונלמד על התפקידים השונים שהם מנת חלקו.

מגייס את העובדים הטובים ביותר

כשהארגון זקוק לדם חדש, מנהל מחלקת משאבי אנוש נכנס לפעולה ויוצא במבצע גיוס עובדים – החל מפרסום מודעת דרושים במדיה ועד לקבלה של העובדים לארגון. כאשר מרואיין חדש מגיע לראיון בארגון, הוא עובר את הסינון הראשוני במחלקת משאבי אנוש. שם דואגים להסביר לו על תפקידי הארגון, מראיינים אותו לגבי כישוריו השונים ומחליטים אם להמשיך בתהליך או להיפרד כידידים.

שמירה על תקשורת טובה בין כולם

מנהל משאבי אנוש אחראי על שמירת אינטרקציה ותקשורת בין כלל העובדים. כאשר מתגלות בעיות בשטח, הוא דואג להציע פתרונות ליישוב סכסוכים. אנרגיות חיוביות בין עובדים חשוב להמשך ביצוע עבודות פוריות ואפקטיביות בארגון, וזהו תפקידו של מנהל משאבי אנוש למגר סכסוכים.

הכתובת לכל עובד

מחלקת משאבי אנוש מעניקה לעובדים את המענה המלא לגבי פניות אישיות, ומטפלת במקרים שבהם על העובד לקחת חופש ארוך יחסית מסיבות שונות דוגמת אשפוז בבית חולים או היעדרות לצורך טיסה לחו"ל לרגל חתונה.

טיפול בעניינים הביורוקרטיים

במחלקת משאבי אנוש ימצא העובד מענה לכל השאלות הביורוקרטיות – מילוי טפסים, פתיחת קרן פנסיה, קבלת שי לרגל החגים, טיפול בתלושי משכורת, טיפול לרגל היציאה לגמלאות ועוד.

מניעת הטרדות מיניות

הטרדות מיניות הן מבין העבירות החמורות יותר הקיימות, בייחוד אם מדובר בהטרדות במהלך העבודה. כל עובד המגיע למקום עבודתו, מעוניין להרגיש בנוח עם כל העובדים. ולכן, כאשר העובד חש שהוא מאוים או מושפל על ידי עובד אחר על רקע מיניותו, מנהל משאבי אנוש הוא הכתובת.

הדרכות לעובדים

מבין התפקידים הבולטים של מנהל משאבי אנוש הוא עריכת הדרכות לעובדים בנושאים שונים. ההדרכות חשובות מאוד לכלל העובדים, ונועדו לשפר את הכישורים שלהם, ללמד אותם דברים חדשים ולמנוע שחיקה במהלך העבודה. ההדרכות נוגעות בנושאים חשובים כמו עמידה בפני לחץ, שליטה על כעסים במהלך העבודה, תקשורת טובה בין העובדים בארגון וכדומה.

ארגון יום גיבוש

יום גיבוש הוא ללא ספק אחד הימים המהנים ביותר שהעובדים מצפים לו בכיליון עיניים. לרגע אחד אפשר להתנתק ממסכי המחשב, לצאת מהמשרדים ולבלות עם כל העובדים ביום מיוחד. מחלקת משאבי אנוש קובעת מה זה יהיה הפעם: טיול בחיק הטבע, שייט קיאקים או ערב שירה במסעדה מפוארת.

 

תגובות

מומלצים