למה חשוב לעשות מעקות למדרגות אצל מתקין מקצועי?

במבנים רבים קיים צורך בבניית מדרגות: מדרגות חיצוניות המובילות למבנה, מדרגות פנימיות המקשרות בין קומות וחדרים שונים במבנה, וכל מה שביניהן.

03.01.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
למה חשוב לעשות מעקות למדרגות אצל מתקין מקצועי?

 

למדרגות תפקיד חשוב בכל הקשור לתיווך וקישור בין חלקים שונים בבניין או בבית, ולמעשה אין אלטרנטיבה שיכולה להחליף את מקומן באופן מלא (אפילו למעליות יש חסרונות מהותיים). לכן חשוב מאוד להשקיע בבניית מדרגות באופן איכותי, וכן להקפיד על בניית מעקות תואמים. בכתבה הבאה נענה על השאלה מדוע חשוב לעשות מעקות אצל מתקין מקצועי.

בטיחות לפני הכל

תפקידם של מעקות הוא בראש ובראשונה תפקיד בטיחותי. ע"י צוות מנוסה ומקצועי, אשר עוסק בביצוע והתקנת מעקות למדרגות ברמת גימור גבוהה ביותר ועמידה בתקני הבטיחות המחמירים, בין שהם נבנו עבור מדרגות פנים או עבור מדרגות חוץ, נועדו לסייע להולך הרגל ולשמור על בטיחותו בעת הטיפוס או הירידה. מעקות משמשים למניעת נפילה וכן לאמצעי אחיזה קריטי ולשמירה על שיווי משקל. על כן חשוב מאוד לבצעם אצל מתקין מקצועי שיהיה מודע לחובה הבטיחותית שהם נושאים ויתכננם בהתאם. כך יוכלו המעקות לתמוך כראוי באנשים אותם הם משמשים, ללא חשש מקריסה או פירוק ברגע האמת.

על פי התקן

תשמחו לדעת שיש כללים ברורים לבניית מעקות הקובעים את המידות בהם יש להשתמש. כך למשל, גובהו של המעקה צריך להתנשא למטר וחמישה לפחות באזור שבין קובץ מדרגות אחד למשנהו. בחלק של שיפוע המעקות הנמשך לאורך המדרגות קיימת חובת גובה של לפחות תשעים סנטימטר. אם המעקות בנויים מסורגים (נפוץ מאוד אצל מעקות ברזל) יש חשיבות גם למרווח בין סורג לסורג (בין היתר כדי שילדים קטנים לא ייתקעו בהם את ראשם). מתקין מדרגות לבית שהוא בעל מקצוע אמיתי, ידע להתחשב בכל הכללים הרלוונטיים, ויבנה מעקות שעומדים בתקן המקומי.

לא על הבטיחות לבדה

על אף שבטיחות היא ללא ספק הפרמטר החשוב ביותר בתכנון מעקות, ישנם משתנים נוספים שכדאי לשקלל לפני שמזמינים מתקין, למשל עיצוב.

למדרגות ולמעקות המלווים אותן יש נראות גבוהה מאוד – כל המתהלך עליהן רואה אותן, ועל כן מומלץ להשקיע גם בפן החזותי שלהן. מתקין מעקות מקצועי ידע להתאים מעקות הולמים עבור מדרגות מעוצבות אשר יתאימו למרחב בו הם מצויים.

ברשותו של מתקין מקצועי עומד לרוב ארסנל שלם של חומרי גלם וטכניקות ייחודיות המשמשות אותו בבניית מעקה החלומות. לא רק עיצוב סטנדרטי ומשעמם המבוסס על ברזל – כיום ניתן למצוא מעקות משלל סוגים ומינים. כאלו הבנויים מעץ, זכוכית, פיתוחי אלומיניום או שילוב מוצלח של כמה חומרים. בנוסף, ניתן כיום להתקין מעקות עם פיתוחים וגילופים שונים, המוסיפים יופי ואופי לחדר המדרגות. מתקין מעקות מקצועי יוכל להתאים את המעקה האופציונלי לבית הלקוח מתוך היצע מגוון ועשיר, יקפיד על התאמת מעקות לתנאי השטח, על בחירת חומרים ראויה, וכמובן כמובן – הכל תוך שמירה על בטיחות מקסימלית ורווחה מלאה של המשתמשים במדרגות.

 

האתר הרשמי של סולם יעקב היצרן המוביל בישראל למדרגות עץ ומתכת - היכנסו להתרשם

 

תגובות

מומלצים