למה כולם רוצים לעבוד בהייטק?

ישראל נחשבת למעצמת הייטק עולמית, הן במונחי השקעה בסטארט אפים, הן במונחי הנפקות והן במונחי חידושים. יחסית לגודל האוכלוסייה, מספר גדול ביותר של אנשים כבר השתלב או רוצה להשתלב בקרוב בענף המשגשג הזה. אבל למה כולם רוצים לעבוד בהייטק? אפשר להצביע על כמה סיבות מצוינות.

23.11.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
למה כולם רוצים לעבוד בהייטק?

 

כי לא חייבים לימודים ממושכים

 

יש אנשים שמשתלבים בהייטק בדרך הארוכה, כלומר לאחר לימודים ממושכים של תואר בהנדסת מחשבים או במדעי המחשב. אולם אפשר להשתלב בענף הזה אפילו לאחר הכשרה יחסית לא ארוכה. הרבה אנשים שרוצים מקצוע ומהר או שרוצים לעבור הסבה מקצועית פשוט נרשמים לקורס בתכנות, קורס סייבר או קורס PPC או עיצוב גרפי. בין אם אתם רוצים תואר אקדמאי ובין אם זה פחות מעניין אתכם, עם רצון והשקעה בלימודים, אפשר להיכנס לתחום בהצלחה.

 

כי אפשר להגיע למשכורות מאוד גבוהות

 

סיבה נוספת לכך שכולם רוצים לעבוד בהייטק, לפחות מקרב הצעירים או בני גיל הביניים היא המשכורות. ואנו לא מדברים אך ורק על המשכורות נטו, שהן יפות מאוד לפי כל קנה מידה. אנו לא רק מדברים על כך שעם הוותק המשכורת אפילו עולה מהר. בנוסף, יש גם הטבות, במיוחד למי שישתלב בחברות מבוססות או יקבל אופציות או סלי תגמולים אחרים. רכב מהעבודה הוא כבר לא ממש סמל סטטוס, כאשר אפשר לקבל עוד הרבה הרבה יותר.

 

כי אפשר להשתלב במשרות גמישות

 

חלק מעובדי ההייטק מסיימים לעבוד בשעות מאוחרות, זה נכון. אבל הרבה חברות הייטק מקפידות לאפשר לעובדים ולעובדות לשלב את העבודה עם חיי משפחה. ניתן להשתלב במשרות גמישות, להגיע אפילו בשעות הבוקר המאוחרות, העיקר להספיק ולעמוד ביעדים של הפרויקט או המשימות. משרות גמישות מאפשרות לעוד ועוד אימהות ועוד ועוד אבות, לדווח עם שביעות רצון לא רק מהתנאים אלא גם מכך שהם רואים יותר את הילדים. כאשר מעסיקים רבים מוכנים לאפשר העסקה משולבת, שחלקה מהבית, מדובר ללא ספק בענף חלומי.

 

כי אפשר לשנות את העולם

 

לא כל חברת הייטק מגיע לשיאי החדשנות, אבל אין כמו ענף שוקק זה על מנת להושיט יד ולנסות לפתח את החידושים בכל מה שחשוב. חברות הייטק כיום מובילות בתחומי רפואה, מחקר יישומי, ביג דטה, למידת מכונה, סייבר. בעזרת השתלבות בהייטק, אנשים שרוצים לשנות את העולם בהחלט יכולים להגיע לשם.

 

כי אפשר להפוך מעובדים ליזמים

 

הסיבה הנוספת שבגינה הרבה אנשים רוצים לעבוד בהייטק טמונה באפשרות להפוך בשלב מסוים ליזמים. לא חייבים לעבוד כשכירים והחלום על אקזיט בהחלט מפעם בליבם של רבים וטובים. אנשים מבינים שזהו הקטר שמוביל את המשק אך גם המנוע שמניע את החידושים בטכנולוגיה ולפעמים גם במדע. כך, גם טובי המוחות משתלבים בתחום. זוהי מגמה מובהקת, טבעית ומתבקשת.

 

 

תגובות

מומלצים