מיתוג נכון לעסקים

מיתוג חיוני לכול סוג של עסק, לא משנה מה גודלו. אם אתם מתכננים לרענן את מותג החברה שלכם, כדאי לקחת בחשבון את הגורמים אשר הופכים את המותג, לזהות של העסק שלכם.

29.03.2019 מאת: פורטל הכרמל
מיתוג נכון לעסקים

 

מיתוג חברה בעיקרו, צריך לספר לצרכנים מידע: מי היא החברה ומהם ערכיה. חשוב שהעסק שלכם ייצור לעצמו דימוי ייחודי ומובדל מאחרים, ויבחר במסרים העולים בקנה אחד עם הזהות של ליבת העסק שלכם. אחד מכלי המפתח ליצירת מותג שידבק בזיכרונם של האנשים, הוא עקביות הן מבחינת המראה והן מבחינת התחושות שמעביר המותג. עם הזמן, כאשר צרכנים יראו את המותג שלכם – כשילוט לעסקים, כמודעות פרסום או כאירוע שיווקי באתרי האינטרנט או בדפי המדיה החברתית – הם יתחילו לזהות אותו.

מה כולל המושג ׳מיתוג׳?

מיתוג זה לא רק צבעים, גופנים, לוגו והאשטאג. המשמעות האמתית של המושג ׳מיתוג׳, מתייחסת לכלל מערכת הציפיות, הזיכרונות, הסיפורים ומערכות היחסים, אשר קובעת את החלטת הצרכן אם להעדיף את המוצר שלכם על פני מוצר אחר. המותג שלכם הוא למעשה סיפור ומערכת של רגשות וציפיות אשר משקפים כיצד הלקוחות חושבים ומרגישים לגבי המוצר שלכם.

מותג הוא חוויה שאתם יוצרים עבור הלקוח והוא כולל את קשת החוויות שחווה הלקוח עם העסק שלכם: החזותית, הרגשית, האינטלקטואלית והמוחשית.

עקרונות המיתוג

צרכנים מעדיפים לבחור במותגים שהם מכירים וסומכים עליהם. זהות עקבית של המותג גורמת לצרכנים להרגיש שהמותג הוא אמין. הם חשים ביטחון כאשר הם יודעים למה לצפות מהעסק.

חשוב שעסקים לא ינסו להיות משהו שהם לא. אלא, יישארו עקביים ביחס לערכי הליבה שלהם. ואולי זה נראה לכם מובן מאליו, ובכול זאת, אל תשתמשו במיתוג הדומה ללוגו של חברות אחרות. זה יבלבל את הצרכנים ויקשה עליהם לזהות אתכם בשוק.

טיפים למיתוג שיוביל לצמיחת העסק

  • למנף טכנולוגיות עיצוב חדשניות

מעצבים גרפיים חייבים להימצא בחוד החנית כאשר הם עוסקים בטרנדים ובכלי העיצוב העדכניים ביותר. ריבוי טכנולוגיות לעיצוב (כמו אפליקציות עיצוב, מסכי מגע, מדפסות תלת ממד ותחנות עבודה ניידות), הופך את עבודת המיתוג ליעילה יותר.

כלי עיצוב המשתמשים באחסון ענן מאפשרים למעצבים לנהל ביעילות קבצים גדולים מאוד, ובכך מפנים להם זמן שבו יוכלו להתמקד בעיצוב עצמו. לא רק שזה תורם לחיסכון כספי, אלא מאפשר גם להקדיש מחשבה רבה יותר למלאכת העיצוב.

  • לשמור על עיצוב נקי

הטרנד העדכני בענף העיצוב מעדיף עיצוב מינימליסטי עם קווים נקיים. מגמה פופולרית נוספת היא מינוף המושג של ׳מרחב שלילי׳, כלומר יצירת עיצוב פשוט שאינו עמוס. צריך גם לקחת בחשבון את ההיררכיה של גודל הטקסט במיתוג, שיופיע בכול צורות הפרסום, כמו אותם שלטים לעסקים המשמשים לפרסומי חוצות. בכלל, ככול שהרעיון מאחורי הטקסט הוא יותר גדול, כך גם הגופן צריך להיות יותר גדול.

  • להשתמש בצבעים מרהיבים ורעננים

כשמגיעה הבחירה בצבעי המיתוג, ארגונים מעדיפים את מגוון הצבעים הכי חדשני עבור המיתוג שלהם. מדי שנה יוצאים לשוק גוונים חדשים. השימוש בגוונים הוא מחזורי כפי שמעידה העובדה שהשימוש בצבע זרחני הפך שוב לפופולרי. היום, יותר חברות משתמשות בצבעים זרחניים, כי קל יותר להדפיסם, לעומת ימים עברו, בהם היה קשה להעביר את הגוונים האלה על גבי חומרים מודפסים.

דוגמה לחוויית מיתוג מוצלחת

כדי להמחיש את התרומה המובהקת של מיתוג מוצלח לעסק, ניקח לדוגמה את חברת התקשורת האוסטרלית Optus. החברה מיתגה מחדש את הלוגו שלה והוסיפה ללוגו הקודם שנשא רק את שם החברה: Optus, את ״המנטרה״ YES. כלומר, השתמשה במיתוג פשוט ונקי.

בזכות הוספת המילה "YES" לשם של החברה, היא הצליחה ליצור מיתוג תוסס, אנרגטי, שמציע שירות מבדר ומקיף, מיתוג שיוצר חוויה ויזואלית מרגשת, מיתוג המסייע למותג להתלבט בשוק התקשורת התחרותי.

המיתוג החדש, אשר לווה בצילומים תוססים של מסיבות ופעילויות ספורטיביות, הוכח כיעיל ביותר. המיתוג החדש העניק ללקוחות תחושה של אנרגטיות, של חברה שעושה יותר מאשר רק לספק שירותים טכנולוגיים, של חברה אשר יוצרת חוויות משמעותיות ללקוחות שלה. התוספת ״YES״, יצרה סמל עצמאי המייצג את קולו של הלקוח הפוטנציאלי של חברת Optus. ׳YES׳ לחוויות! הוספת המילה ׳YES׳ למיתוג, מדגימה את התחושה של המותג: חופשי, אנרגטי ומוכן לצריכה.

לבסוף, אלה הן רק כמה דרכים שבהם המיתוג יכול לחבר את העסק ללקוחות הפוטנציאליים והקיימים. זכרו להיות נאמנים לעסק ולהישאר עקביים לאורך כל הדרך, כדי להבטיח שהלקוחות יזהו את המותג שלכם ויבטחו בו.

 

תגובות

מומלצים