משועממים מהבידוד? טפלו בגינה!

שוב בידוד, שוב השפיות משנה צורה, שוב צריך לדחות אינספור סידורים, שוב זה רק התא המשפחתי, הבית שלכם ושפע אינסופי של זמן.

14.01.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משועממים מהבידוד? טפלו בגינה!

צילום:freepik

 

אז מה עושים? מנסים להפיק את המרב, ואם בורכתם בגינה, תברחו החוצה! אינספור מחקרים מעידים שפעילות גופנית וששהייה בסביבה טבעית וירוקה מטיבים עם בריאות הנפש והגוף. לא רק שהשמש מעניקה ויטמין Dחשוב, אלא שגם מדובר בהזדמנות להשקיע בגינה - לממש את הפוטנציאל הרב שהיא מציעה. אז מה ניתן לעשות בגינה ואלו כלים עשויים לסייע (ובאופן כללי מוטב שיהיו בבית)? הכנו לכם מספר הצעות, הרבה ומעבר לאת חפירה ומגרפה.

 

עובדים בצורה מסודרת - מכינים תוכנית פעולה

אז מה כבר ניתן לעשות בגינה אתם שואלים? ניתן להכין ערוגת תבלינים, לבנות מזרקה, להשקיע במדשאה, לשתול את פרחי העונה, לבנות פינת ישיבה, לבנות נדנדה עבור הילדים, להוסיף הצללה, או פשוט לטפח את מה שיש, מבלי להוסיף הרבה מעבר. זהו בדיוק הזמן לצאת החוצה, להתבונן מסביב ולנסות להבין מה הייתם שמחים להוסיף או לשפר, ואף להבין אלו כלי עזר עשויים לסייע - רגע לפני שקופצים אל חנות גינון (או במקרה שלכם נכנסים לאתר החנות) ומתבלבלים מהמבחר הרב והמגוון.

 

3 כלים שמציעים שעות של עשייה והנאה בגינה

  • מכסחת דשא - לא ייאמן איזה הבדל מהותי יש בין מדשאה מוזנחת לבין מדשאה מטופחת, ולא ייאמן עד כמה תוספת של מכסחת דשא עשויה להתגלות כמשמעותית. כאשר מחזיקים במכסחת דשא אפשר לכסח את הדשא ברגע שרוצים - מבלי להיות תלויים בגנן, או בהוצאה הכספית. ללא ספק מדובר בהוצאה שמחזירה את עצמה יחסית מהר, אך על מנת להוציא את הסכום הנחוץ מבלי לחרוג שלא לצורך, יש לוודא שרוכשים מכסחת דשא מתאימה. אי לכך לפני שרוכשים רצוי להבין מהו הגודל של המדשאה, מהי המורכבות של תנאי השטח (למשל האם מדובר במישור או בשיפוע) ואף יש לבחון מה יותר נכון נקודתית עבורכם - הקטגוריה של מכסחות דשא חשמליות, או לחלופין הקטגוריה של מכסחות דשא שעובדות על בנזין. מתלבטים? פנו אל בית עסק שבקיא תחום, הוא כבר יידע להכווין לעבר ההיצע המתאים ביותר.

 

פה ראוי לציין שאם מדובר במדשאה גדולה, הניחו לקטגוריה של מכסחת דשא בצד, והעדיפו מראש טרקטורון דשא. טרקטורון דשא מיועד עבור מדשאות גדולות ואף מקל את סך הפעולה, וזאת כי כאן כבר אי צורך לדחוף, אלא פשוט יושבים ומכסחים - פשוט ויעיל.

 

  • הלמניה חשמלית - מדהים לגלות כיצד תוספת של כלי אחד יכולה לפתוח את הראש ולאפשר לבצע אינספור משימות במרחב החיצוני. הלמניה חשמלית היא בדיוק כלי שכזה. מדובר בכלי שמאפשר להחדיר לפני הקרקע בקלות יתרה שלל פרופילים ומוטות, כאשר אלו יכולים להיות מעץ ומברזל. הפעולה פשוטה, מהירה וכלל אינה כרוכה בהפעלת כוח משמעותי. מכאן שאם כבר זמן רב חשבתם לבנות בית משחק לילדים, להקים גדר לפינת הירק, או אפילו להוסיף מצללה, עתה כבר אינכם תלויים באנשי מקצוע חיצוניים. מדובר בסוג הכלים שקודם רוכשים ורק לאחר מכן מתחילים להבין למה הם יכולים להתאים.

 

  • שואב עלים - כאשר הגינה מסודרת ונקייה, הרבה יותר כיף לצאת אליה, לשהות בה ואף להתחיל להוסיף מגוון אלמנטים נוספים. אז לפני ששותלים, בונים ומכסחים, התחילו מפעולה בסיסית. תנקו את העלים שנשרו לאורך העונה, תנקו את החול שהרוח הביאה ואף תנקו את שאריות הדשא שפעולת הכיסוח האחרונה השאירה. כיצד? אין הכוונה שתעבדו קשה, אלא שבסך הכול תשאבו את העלים באמצעות כלי ייעודי, באמצעות שואב עלים. מדובר במפוח ידני נוח לתפעול שמכיל תא אחסון, כך שלא מפזרים את הלכלוך הלאה, אלא אוספים ומפנים באופן מסודר ויעיל.

 

לטובת נראות הגינה ובריאות הנפש

אז בין אם עובדים בבידוד מהבית, בין אם מנסים להעסיק את הילדים שמטפסים על הקירות ובין אם מתנהלים מול טבלת ייאוש, עשו מכל זאת הפסקה ופשוט תצאו לרגע החוצה. תצאו לגינה, הביטו מסביב ותתחילו להבין שאתם יכולים להטמיע לבד מספר שינויים רצויים, ואף עכשיו כאשר אתם בבידוד מדובר בזמן המתאים ביותר - במיוחד אם יש ילדים שדבוקים למסכים ואתם מחפשים אחר סיבה מספיק טובה להפריד ביניהם. פה נעצור להעניק טיפ חשוב: אין שום צורך להתפזר. אין שום צורך לטפח גם את המדשאה וגם לבנות בית עץ לילדים. התחילו מפרויקט אחד ותעברו לפרויקט שני, ואת הפרויקט השלישי השאירו לבידוד הבא - הוא ככול הנראה יגיע. מה בינתיים? כנסו לאתר של חנות כלי עבודה איכותית לגינה ותבצעו הזמנה - לטובת נראות הגינה ובריאות הנפש שלכם.

 

מאמר זה נכתב בשיתוף עם א.מ כלי גינון

 

תגובות

מומלצים