עבודות איטום בכרמל

אם יש מקום שבו חובה לוודא שהבית אטום כהלכה זהו צפון הארץ, שיש בו משקעים רבים בכל השנה. עבודות איטום בכרמל הן חיוניות לכל מבנה ולא רק כאשר בונים את הבית. כל איטום חייב להיעשות בקביעות כל הזמן, מבלי להתפשר על האיכות ומבלי להזניח את התחזוקה שלו.

19.05.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עבודות איטום בכרמל

 

אתם עלולים לגלות מאוחר מדי שהאיטום שלכם נשחק או שנגרם נזק מתחתיו, ולכן חובה לחדש אותו לתקן את הבעיות שנוצרו בשכבות העמוקות יותר.

איטום לכל מבנה

איטום אינו נעשה רק על הגגות. הוא אמור להגן על כל מבנה מחלחול לחות, מנזילות ודליפות, מפיצוצי צנרת וחדירת גשמים לבניין בכל מקום. יש איטום שנעשה במרתפים כדי שלא תחדור רטיבות מלמטה או מהצנרת בקירות ובתקרה, יש איטום גגות ששומר על כל הבניין ועל המעטת, ויש איטום מבפנים ומבחוץ נגד משקעים ונגד תקלות בצנרת הפנימית. האיטום הראשוני נעשה עם בניית הבית, כמובן, ויש לחזור עליו בכל כמה שנים, או לפחות לבדוק אותו.

איטום גגות בצפון

בצפון הארץ יש צורך באיטום גגות במיוחד עם יריעה ביטומנית, משום שגם אם השנה שחונה יחסית בצפון יש תמיד יותר סיכוי לגשם. בדקו את הבניין שלכם בקביעות וחזרו על הבדיקה של הגג בכל שנה, כדי לוודא שהאיטום לא נסדק ושאין חלחול של מים דרך הסדקים והפריצות של הגג. המים שמחלחלים יכולים לגרום לנזק מתמשך ועקבי לכל הבניין והתיקון יהיה מורכב ויקר יותר מאשר בדיקת האיטום בקביעות כדי למנוע נזק כזה מלכתחילה.

https://twistp.co.il/    חברת מרכז האיטום הישראלי 

איטום גגות בשיטות שונות

יש כמה שיטות לצורך עבודות איטום בכרמל, כך שאת ההתאמה הסופית עושים לאחר בדיקת הגג והמגבלות שלו. יש גגות שלהן מתאימות היריעות הביטומניות המתקדמות והיקרות יותר, ויש כאלה שרק בעזרת חומרים אחרים אפשר לאטום אותם. את הייעוץ והבדיקה עושה קבלן איטום ולכן מומלץ לבחור בקבלן שמבטיח גם אחריות וביטוח לכל תקלה אפשרית.

איטום מרתפים וחיבור לקרקע

לחות חודר לכל מקום ומכל מקום, ויש לאטום את הבניין גם בנקודות שבהן הוא מתחסר לקרקע או לרצפה, מבפנים ומבחוץ. יש חיבורים שונים גם למגרש החניה ולחצר ולרחבה, ולכן כל בניין והתכנון האדריכלי והתנאים שלו שמחייבים איטום מעולה בכל מקום. זה חשוב לא רק נגד חלחול משקעים מבחוץ אלא גם אם יש דליפה או פיצוץ צינור שעלולים להציף את המרתף או מתחמים שלמים שנמצאים נמוך יותר ועלולים להינזק כתוצאה מכך.

איטום חדרים רטובים

איטום חדרים רטובים אמור להיעשות כאשר בונים את הבניין, כך שבמטבח, בשירותים ובאמבטיה מוודאי שלא יחדרו מים מהכיורים או מהרצפה לתוך הקירות, ושלא יהיה מצב שמים מהצינורות ייזלו וידלפו פנימה לתוך החדר. עבודות איטום כאלה נעשות על ידי תיקו הנזק והתקלה לאחר איתור המקור המדויק, הייבוש שלה לגמרי כדי להבטיח שלא תיכלא לחות בתוך הקיר או הרצפה, ואחר כך איטום השכבה החיצונית לאחר שמסיימים.

 

תגובות

מומלצים