עיצוב פנים דירות קטנות ומעוצבות

אחד המקצועות היצירתיים והפופולאריים ביותר כיום, הוא עיצוב פנים. תמיד מדובר באתגר שבסופו התוצאות מרהיבות ומיוחדות, על אחת כמה וכמה, עיצוב פנים דירות קטנות הוא אתגר בפני עצמו שכן המרחב הוא קטן הרבה יותר ונראה שאין יותר מידי מקום לחופש פעולה. ובכן, טעות בידכם!

01.10.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עיצוב פנים דירות קטנות ומעוצבות

 

עיצוב פנים דירות קטנות – כך עושים זאת נכון

דירות קטנות המעוצבות ביעילות ובחכמה, הופכות ברגע אחד לפנינים קסומות כמו מתוך קטלוג, והגודל בכלל לא מורגש! עיצוב פנים דירות קטנות וגדולות כאחד, יתבצע מתוך הבנה של המרחב והיכולת למקסם אותו לטובת הדיירים. כשמדובר במרחב קטן יחסית, כדאי לעקוב אחר הטיפים הבאים:

  • תשלבו מראות – מראות מגדילות את המרחב, כך שאם אין באפשרותכם להתקין קירות חצי שקופים לדוגמא, פשוט השתמשו במראות. ניתן ליצור מראה דקורטיבי מהמם בשילוב של כמה גדלים, צורות ומסגרות וליצור אשליה של חדר גדול יותר.
  • הפרדה בין מרחבים – למרות שמדובר בדירה קטנה, לפעמים מורגש הצורך להפריד לדוגמא בין המטבח והסלון. לא חייבים לבנות קיר סטנדרטי עבור זה, מספיק ליצור הפרדה באמצעות ספרייה למשל, טלוויזיה ועוד. ואם כבר הפרדה, דעו כי בדירות קטנות מומלץ לבחור בדלתות הזזה מאשר בדלתות רגילות, שכן ברגע שאלו נשארות פתוחות נוצרת אשליה שהמרחב מתכווץ.
  • ריהוט ואכסון – הבעיה הגדולה ביותר בדירות קטנות היא בשטח האכסון וכמות הריהוט שאפשר להכניס. הדרך הטובה ביותר היא להצטייד בריהוט רב שימושי; ספות הנפתחות למיטות, שולחנות שניתן לקפל לקיר או להפוך לשולחן עבודה, הדום וספסלים דקורטיביים עם ארגזי אכסון, ועוד שלל אפשרויות. מפאת הביקוש, ניתן להיתקל ביותר דירות קטנות מבעבר ובהתאם לכך גם שוק הריהוט מתפתח.
  • הכל חייב להיות מבריק – משטחים מבריקים יוצרים תחושת עומק, לכן מומלץ מאוד שלא לפסול דירה המעוצבת בשילוב של מרצפות מבריקות או טפטים בסגנון. אין ספק שבהתחלה ייתכן שהדבר יגרום לכם להרים גבה, אבל חשבו על המטרה שאתם מנסים להשיג ותגלו שמה שנראה בעיניכם כחיסרון, הוא דווקא יתרון עצום.
  • ניצול נכון של השטח – הקושי הגדול ביותר של עיצוב פנים דירות קטנות הוא להשתמש בכל השטח, ועדיין לא להעמיס עליו. רצפה חשופה תגרום לדירה להיראות גדולה יותר, לכן מומלץ להמעיט בריהוט או לבחור ברהיטים בעלי רגליים דקות ושקיפות מסוימת.

עיצוב דירה קטנה הוא משימה למקצוענים

בסופו של דבר, עבור מי שמחפש עיצוב פנים דירות קטנות בהחלט יהיו מושלמות למשימה, מכיוון שהן מאתגרות את אנשי המקצוע אפילו יותר. ההמלצה הטובה ביותר היא להיעזר באדם שלמד את התחום, מכיר מקרוב את כל הטריקים כיצד להוציא את הטוב ביותר מכל דירה שהתגלגלה לידיו, ובהתאם לטעם וההעדפות הלקוח. אין ספק שייתכן שיש לכם טעם נפלא, אבל לא תמיד זה מספיק בכדי להפוך את הדירה שלכם לדירת החלומות.

 

תגובות

מומלצים