קצר ולעניין: הכל על הזמנת חשמלאי לאיתור קצר

החשמל בבית כל הזמן קופץ? נמאס לכם להיתקע בחושך? אולי זה הזמן להזמין חשמלאי מוסמך שיאתר את הקצר ויתקן אותו. במאמר הבא נסביר מה גורם לקצר בבית וגם, איך חשמלאי יאתר את הקצר? כל התשובות.

21.01.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קצר ולעניין: הכל על הזמנת חשמלאי לאיתור קצר

 

מה גורם לקצר בבית?

באופן כללי ניתן לחלק את הגורמים לקצר בבית לשני חלקים, קצר שנובע כתוצאה מתקלת חשמל וקצר שנובע מעומס על הלוח.

קצר שנובע מתקלה – במידה ואתם חווים קצר בבית, סביר להניח שיש תקלה באחד ממכשירי החשמל שבהם אתם משתמשים. ברוב המקרים משובר במכישים גדולים וזוללי חשמל, כאלה שמכילים גוף חימום, כמו דוד שמש, מכונת כביסה, מדיח ומייבש.

הקצר החשמלי נגרם בדרך כלל כתוצאה מזליגת חשמל. מה זה אומר בפועל? לדוגמה, במידה וגוף החימום של הדוד שלכם לא תקין, סביר להניח שחשמל יזלוג ממנו למים וז יתרחש הקצר.

חשוב לציין – רובכם ודאי חושבים שהקצר הוא התקלה, אך למעשה הקצר הוא זה שמגן עליכם מפני התחשמלות. ממסר הפחת בלוח קופץ, מפיל את החשמל בבית ומונע מזרם החשמל שזלג לסגור מעגל אצלכם בגוף.

קצר שנובע מעומס – לעיתים תחוו קצר בבית כתוצאה מעומס על לוח החשמל שלכם. מה זה אומר בפועל? חברת החשמל מספקת לכם ללוח זרם בהספק מסוים. בבתים ישנים מדובר בהספק של 25 או 40 אמפר חד פאזי, בבתים חדשים ההספק גדול הרבה יותר.

לכן במידה ואתם גרים בבית ישן ויש לכם הספק של 25 אמפר ללוח, בכל פעם שתבקשו להפעיל כמה מכשירים זוללי חשמל ביחד, המפסק הראשי בבית יקפוץ ואתם תחוו קצר.

איך חשמלאי יאתר את הקצר החשמלי?

לפני הכל חשוב לציין שעבודת איתור קצר בבית היא לא עבודה פשוטה ולעיתים החשמלאי, מקצועי ככל שיהיה, יצטרך לאתר את הקצר במשך מספר שעות ואף יותר.

במרבית המקרים החשמלאי יחשוד קודם כל במכשירי החשמל הגדולים, כמו מזגן, דוד שמש, מכונת כביסה וכדומה. הוא יוריד את כל הפקקים בלוח החשמל, יפעיל את המכשירים השונים, יעלה לאט לאט את הפקקים ויבדוק איזה מהם גורם לקצר.

במידה והוא יזהה מאיזה מכשיר יש את זליגת החשמל שגורמת לקצר, הוא יציע לכם תיקון מתאים או לחלופין הוא יפנה אתכם לבעל מקצוע שמתקן את המכשירים הללו. יתכן מאד ותצטרכו להזמין טכנאי דודי שמש, טכנאי מזגנים או טכנאי מכונות כביסה.

במידה והקצר נגרם כתוצאה מעומס יתר, החשמלאי יציע לכם להגדיל את חיבור החשמל בבית. כלומר, במידה ויש לכם לוח חד פאזי 25 אמפר, הוא יציע לכם להגדיל אותו ל- 40 אמפר. במידה ויש לכם בבית מכשירים שעובדים על תשתית תלת פאזית, כמו מזגן למשל, הוא יציע לכם להחליף את לוח החשמל לתלת פאזי.

בכל מקרה, חשוב שתדעו שמעבר מלוח חד פאזי לתלת פאזי זו עבודה מורכבת מאד שאורכת שעות, שכן מלבד החלפת הלוח החשמלאי יצטרך לבצע חיווט חדש בקירות ואף להכין את הבית לביקורת מחמירה של חברת החשמל.

בכל אופן, אנו ממליצים לכם להזמין חשמלאי מהאזור שלכם, על מנת שיוכל לספק לכם מענה מהיר לתקלה. כלומר, במידה ואתם גרים בחיפה למשל, חפשו בגוגל חשמלאי בחיפה והסביבה.

 

תגובות

מומלצים