רפואה דחופה לילדים עם השיניים לא משחקים

יש תחומים ברפואה שמפעילים אותנו יותר מאחרים. כאבי שיניים זה לא דבר שניתן להתעלם ממנו, ומבוגרים וילדים כאחד מבקשים מזור לכאבי השיניים שלהם באופן מיידי, ואם אפשר ממש עכשיו.

02.11.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רפואה דחופה לילדים עם השיניים לא משחקים

 

כאבי השיניים ידועים בעולם ככאבים המאתגרים ביותר, שניים אולי לטריג’ימינל נויראלגיה, שגם תוקפת את אזור הפנים. כשהילד שלכם סובל מכאבי שיניים, הוא צריך טיפול מיידי, לכן רפואה דחופה לילדים נחשבת לתחום חיוני וחשוב במיוחד.

 

רפואה דחופה ניתנת לרוב בחדרי המיון שבבתי החולים, אך אין הדבר כך במקרי רפואה דחופה לשיניים. למבוגרים או ילדים כאחד, רפואה דחופה לשיניים ניתנת במרפאת השיניים, ואם תגיעו לחדר המיון עם פגיעה בשיניים, הרי שתישלחו, לאחר בדיקה ובדרך כלל מתן של משככי כאבים, ישירות למרפאה השיניים.

 

מתי צריך להגיע לרפואה דחופה לילדים?

 

  • כשהילד נופל קדימה ונחבל בפה או בלסת – נפוץ מאוד
  • פצע פנימי בחלל הפה ובחניכיים מכל סיבה, חבלה, ביס בסכין או מזלג וכיו"ב
  • כאב שיניים חזק, או כאב חלש שנראה שהולך ומחמיר עם הזמן במקום להשתפר
  • נגעים בחלל הפה כמו אפטות, מורסות, אבצסים, פצעים ושאר נגעים שהופיעו לפתע

 

בכל המקרים הללו יש ליצור קשר באופן מיידי עם רופא שיניים המתמחה ברפואה דחופה לילדים, בכדי שהילד ייבדק באופן המיידי ביותר, יקבל את הטיפול ההולם, וגם בכדי לשלול נזקים חבויים שיש לטפל בהם כעת אחרת הם יובילו להחמרה.

 

להירגע, לנשום, ולפעול:

 

בעוד שאתם בוודאי לחוצים עד מאוד (אין צורך, זה לא עוזר), וצריכים גם לעזור לילד שלכם, גם להתגבר על המצוקה הטבעית שמתעוררת אצל הורה כאשר הילד שלו סובל, וגם לקבוע תור דחוף אצל רופא או רופאת השיניים, הרי שהילד שלכם יכול להיות שמח וטוב לב. אם יש משהו שתמיד מפתיע אצל ילדים, זו היכולת שלהם ליהנות, לשחק ולהתרוצץ במצבי כאב שהיו גורמים למבוגרים להתאשפז בחדר המיון. חשוב לזהות שאם הילד התלונן על כאב שיניים, או שיש ממש סימנים ברורים שמשהו לא בסדר בפה ובשיניים, לא להתעלם ולחשוב שהכול תקין רק כי הילד עדיין שמח ונהנה לשחק.

 

אם הילד שלכם חושש מרופא השיניים, הוא יכול לא רק להתעלם מהכאב בשיניים שלו, אלא ממש להסתיר אותו בכוונה, הכול כדי לא להגיע לחדר הטיפולים. מצבים רבים בשיניים ובחניכיים עלולים להיות ממש קריטיים, ולמרות שהילד שלכם אולי צעיר מכדי להבין ולקבל זאת, חשוב שתקחו אחריות ותקבעו מיד תור לרפואה דחופה לילדים.

 

אם הילד שלכם נמנע מאוכל חם או קר, או מראה סימני כאב כאשר הוא לועס, מדמם במהלך צחצוח השיניים, או מראה סימני חוסר תיאבון, יכול להיות שהוא באמת סובל מכאב שיניים שמצריך ביקור דחוף אצל רופא. נכון, הוא לא תמיד יתלונן ויסביר זאת, אך אין ברירה – מתוקף אחריותינו כהורים להיות ערים מאוד לשינויים הללו בילד, ולקחת אותו לטיפול רפואה דחופה במרפאת ילדים אצל רופאת שיניים מומחית.

 

 

תגובות

מומלצים