רשת נגד יונים ליהנות ממשב רוח רענן בלי אורחים מעופפים

לפני הרבה מאוד שנים כשהייתי סטודנטית צעירה וגרתי במעונות, בין סיכומים בפיסיקה לדפי הנוסחאות התיישב לפתע מולי תוכי קטן וירוק וצייץ בדרישה לקבל את תשומת ליבי.

03.11.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רשת נגד יונים ליהנות ממשב רוח רענן בלי אורחים מעופפים

 

לא היו לנו בעלי חיים במעונות. גרנו בקומה גבוהה והחמוד הקטן פשוט התעופף לתוך החדר שלי ושל השותפה שלי. התוכי היה מבוית ומיד התחבב על כל הסטודנטיות שגרו איתנו. היה עצוב להיפרד ממנו כשנמצאו הבעלים המודאגים שהתוכי ברח להם. לרוב כשמגלים בעל כנף תועה שנכנס לו ללא הזמנה לדירה שלנו זה נראה הרבה פחות רגוע. לרוב מדובר ביונים תועות שנכנסות ומתעופפות בכל הבית בהיסטריה תוך כדי השארת לשלשת בכל מקום. אם יש בבית כלב או חתול זה עלול להסתיים גם עם הרבה נוצות ולעיתים דם של היונה האומללה שנתקלה בטורף הביתי האישי שלנו.

 

במידה ויש בבית תינוק קטן או אדם קשיש הסכנה גדלה מכיוון שישנן עשרות מחלות היכולות לעבור מהיונים אל בני האדם. בעיקר במגע עם הלשלשת שלהן.

 

הפתרון הפרקטי ביותר למצב הוא התקנת רשת נגד יונים. הרשת מותקנת סביב מקום שבו היונים לרוב יבחרו לקינון, כגון אזור תליית הכביסה שלנו שלא נרצה לראות אותו מקושט בלשלשת יונים, אזור המזגנים וכו'...

 

חשוב להדגיש כי רשת נגד יונים אינה פוגעת בשום דרך ביונים עצמן, אלא רק חוסמת בפניהן את האפשרות לקנן במקומות שאינם מתאימים לנו או להיכנס לדירה שלנו.

 

 

סוגים של רשתות נגד יונים

  • רשת העשויה מפוליאתילן - זו רשת מחומר חזק מאוד. עמידה בכל מזג אוויר. הרשת מגיעה בצבע שחור או בצבע אבן (יתאים לבניינים מוארים ובהירים(.
  • רשת שקופה - זו רשת העשויה מסיבי ניילון, כמו רשת דייגים. הרשת חזקה מאוד ומגיעה במגוון מידות. ככל שבוחרים ברשת עם חוטים עבים יותר כך היא תהיה חזקה ואמידה יותר.

 

 

איך זה עובד?

רשת נגד יונים מותקנת על-ידי כבל היקפי הנמתח על-ידי ווי "ג'מבו" מפלדת אל-חלד (על מנת שלא יחלידו בגשמים). הרשת אמידה מאוד וכשמותקנת היטב יכולה להחזיק שנים רבות ובכל סוגי מזג האוויר. כדי למנוע מהציפורים לשבת ולקנן על גבי הרשת, הרשת גמישה ובכל מגע מתנענעת. התנועות לא נעימות לציפורים ולכן הן עוברות לקנן במקום אחר.

 

 

יתרונות הרשת נגד יונים

  • אמידות - הרשת עמידה בכל תנאי מזג אוויר, והיא פתרון לטווח ארוך. רשת נגד יונים שהותקנה בצורה מקצועית יכולה להחזיק מעמד שנים רבות.
  • חסכון - הרשת היא פתרון זול ואמין.
  • יעילות - הרשת מתאימה כנגד כל בעלי הכנף ומונעת מהם ביעילות להיכנס ולקנן במקומות שסביבם הונחה הרשת.
  • השתלבות בנוף - הרשת אינה בולטת לעין וקשה להבחין בה ממרחק.
  • הומאניות - הרשת אינה פוגעת בבעלי הכנף.

 

 

תגובות

מומלצים