הסבל של אנשי דליה מהתאגיד
ביוב ממשיך לזרום ולדלוף לרחובות דאלית אל כרמל התאגיד לא מטפל במפגע בטענה שזה לא תקני, מועצת דליה אבדה שליטה על התאגיד, שאינו מכיר את המנטליות של הכפר, המחירים נסקו לשמיים, בתאגיד הודפים את הטענות, רפיק כועס ודורש שימוע למנהל התאגיד בדליה.
תלונות רבות מגיעות למערכת פורטל הכרמל בעניין תשלומי מים לתאגיד מוצקין והמחיר הגבוה, דליפות הביוב ששוטפות את הרחובות בדליה, היחס הנוקשה של מנהל המשרד בדליה כלפי התושבים והפונים והמחיר הכבד שיצטרכו אותם קשישים לשלם לתאגיד.
נתונים שחובה להכיר במצב הסוציו אקונומי בדאלית אל כרמל ולפי הנתונים של הביטוח הלאומי מינואר 2019, בדליה מספר הקשישים 1,558 ועוד בדאלית אל כרמל 1274 מקבלי קצבת זקנה ושאירים,ו- 794 מקבלי קצבת נכות. קישור לפרטים
הפנינו לתאגיד מוצקין מספר שאלות בעניין דאלית אל כרמל
1-מי אמור לתת פתרון לדליפות הביוב הרבות בכפר ומה עם ההסכם שלפיו התאגיד היה אמור לשאוב את הבורות.
2-מחיר קוב המים הנמכר היום בתאגיד לתושבים, יש הרבה תלונות על עלייה של 2000 אחוז מהמחיר ששילמו קודם למועצה.
3-לגבי קבלת הקהל במשרדי התאגיד, מי אמור לתת תשובות?.
נתקלנו עם המנהל של המשרד בדליה מטעם התאגיד שאין לו כלל יחס אנוש ומדבר בגסות והתשובות שלו גורמות לבעיות קשות. המנטליות בדליה לא תסבול יחס כזה.
4-מה החלק של הרשות המקומית בתאגיד? ועד כמה היא משפיעה במשרדים שלכם?
תגובת תאגיד מוצקין באמצעות אייל פרדיס, דובר
1. מערכת הולכת השפכים הינה באחריות התאגיד החל מקבלת הרישיון לפעילות במו"מ, ביום 1.2.19. התאגיד עומד במטלות, פעילותו גלויה לכל וניתן להבחין בה במקומות רבים ברחבי המו"מ.
מטבע הדברים ובשים לב לכך שמדובר במערכות ישנות או חסרות לא ניתן לבצע את העבודות בהינף יד. התאגיד מכין תוכניות הנדסיות, ועובד עפ"י תוכנית מסודרת ומתואמת על מנת לשפר ולקדם את המערכות במהירות האפשרית.
שרותי פינוי ביוב ניתנים לצרכנים אשר עומדים בקריטריונים אשר נקבעו בכללי תאגידי מים וביוב (אמות מידה לשירות), תשע"א-2011. טופס בקשה לקבלת השירות מצוי באתר התאגיד.
בנוסף, התאגיד נותן שירותי פינוי ללא תמורה למספר לא מבוטל של תושבים להם בוצע פינוי בעבר ע"י המו"מ לאור מצבם הסוציואקונומי.
2. מחירי המים נקבעים ע"י רשות המים והינם אחידים בכל הארץ. לתאגיד אין כל השפעה על מחירים אלה, ואין אפשרות לגבות מחירים אחרים - גבוהים יותר או נמוכים יותר.
3. באשר לטענות הנוגעות לקבלת קהל ושירות לקוחות, לא ידוע לתאגיד על טענות ולא קבלנו תלונות ספציפיות נהפוך הוא, התאגיד מקבל מחמאות על השירות. מובן כי יתכן שיש מקום לשיפור, וטענות מפורטות שיתקבלו ייבחנו במלוא הרצינות.
4. הרשויות המקומיות הינן בעלות המניות של התאגיד. לכל רשות נציג אחד לפחות בדירקטוריון, כאשר המפתח הינו על פי גודלה היחסי של הרשות. בנוסף לנציגי הרשויות מכהנים בדירקטוריון דירקטורים חיצוניים שאינם מטעם רשות מסוימת, ותפקידם בין היתר לוודא מניעת פגיעה בבעלי מניות מיעוט. השיח בין התאגיד והמו"מ ובעלי התפקיד בה הוא פורה וחיובי וקיים שיתוף פעולה מלא.
משיחה עם ראש מועצת דליה רפיק חלבי שמכיר ושומע את הטענות והתלונות, לטענתו פנה למנכ"ל תאגיד מוצקין איציק הרשקוביץ במספר בקשות ובין היתר בעניין התנהגות עובד התאגיד בדליה.
פורטל הכרמל ימשיך לעקוב מקרוב אחרי כל תלונה בנושא, הציבור מוזמן להמשיך לשלוח הערות ובקשות למערכת בדואר האלקטרוני: editor@karmel.co.il - editor@karmelp.co.il או בהודעה לטל 0545823934