למה גובים כסף בתחנת המעבר בעוספיה?

פרשת תחנת המעבר בעוספיה, סוגיה מורכבת מסובכת וצריך לבדוק מה באמת קורה? האם אתר תחנת המעבר הפך לשרת אזור חיפה ודאלית אל כרמל ?, בעלי הטרקטורים באים בטענות למועצת עוספיה, פריד עלו הודף את הטענות, עו"ד מואנס עלו בודק את הדברים.

29.05.2020 מאת: חסין חלבי
למה גובים כסף בתחנת המעבר בעוספיה?

 

תחקיר פורטל הכרמל והצפון חושף שתחנת המעבר בעוספיה הפכה לתחנת איסוף אזורית, קבלנים חוגגים על חשבון תושבי עוספיה, מגיעים לתחנת המעבר עמוסים באשפה מכל מני אזורים, משלמים מחיר טוב ופורקים את האשפה בתחנת המעבר של עוספיה.

המחלוקת בין מועצת עוספיה לבעלי טרקטורים, לאור זה שדאלית אל כרמל נמצאת ללא תחנת מעבר, ורוב האשפה שלה מועברת באופן פרטני לתחנת המעבר בעוספיה.

עוד מגלים שבמקרים מסוימים יש מעורבות אישית של ראש המועצה רפיק חלבי כדי שבתחנה יקבלו את האשפה שמגיעה מדליה.

עוד עולה בתחקיר שישנה תופעה, שקבלני גינון ושיפוצים, באים בשעת ערב ולילה, משליכים את האשפה למדרכות בכפרים ועוזבים, וחלקם מנצלים את החשיכה ומשליכים את האשפה לטבע לואדיות ולחורשות, בשני הכפרים בכל מקום שמסתובבים בכל השכונות ישנה אשפה בערימות.

 

בתמונה רכב שפורק את האשפה לתוך מדרכה ותחנת אוטובוס.

פריד עלו אחראי התברואה במועצת עוספיה "קבלן פינוי האשפה הביתית זערורה, במאי 2019 המשרד להגנת הסביבה קיים מכרז לפינוי תחנת המעבר מפסולת גושית וגזם, חברת יפה נוף זכתה במכרז, בגלל שהאשפה הנכנסת יותר ממה שהם צריכים לפנות, אז גובים כסף, מי שבא בטענות שלא מפנים גזם וריהוט מהשכונות, הוא טועה אנחנו פעמיים בשבוע מסתובבים עם מנוף ומפנים גזם וריהוט, חברת נוף כרמל מעסיקה את הקבלן זערורה, אם מישהו מגיע מחוץ לישוב לא נותנים לו להיכנס, אנחנו מודעים לזה שיש הרבה אשפה שמגיעה מדליה בהעדר תחנת מעבר".

 

השלכת אשפה בטבע.

בעל מקצוע: "כל החיים שלי אני עוסק בפינוי אשפה יבשה לתחנת המעבר, מתוך השכונות מעוספיה, זו הפרנסה היחידה שלי, הובלה כזו לא עולה יותר מ 150 ש"ח ולא משנה מה המרחק, היום בתחנת המעבר בעוספיה, רוצים לגבות בכל פעם 100 ש"ח, האם זה הגיוני?".

בעל מקצוע: "בתחנת המעבר טוענים שהאשפה הזו מגיעה מדליה וזה לא נכון, כנראה שהם נותנים לקבלנים הגדולים שבאים עם משאיות מבית אורן, חיפה ונשר, להשליך אשפה בתמורה לתשלום, מה שגורם לעומסים מעל המותר, שהם צריכים לפנות, לשם כך הם שמים מכשולים".

בעל מקצוע: "המועצה טוענת שהם מסתובבים במנוף בשכונות וזה לא נכון, ישנם מקומות צרים שלא נכנסים אליהם ושלא יבלבלו את המוח, הם צריכים להגיד לנו תודה שאנחנו מפנים להם את האשפה מהרחובות במקום שהם יפנו, האזרחים משלמים פעמיים".

עו"ד מואנס עלו מבקר מועצת עוספיה, כבר פנה בנדון להנהלת המועצה, שטרם התקבלה תשובתה, מואנס מכיר את הסוגיה והמורכבות שלו ובטח עם הגשת הדוח שלו זה יצוין בדוחות.

אין ספק שתופעת האשפה בתחנות המעבר כבר היו זמן רב בכותרות, בעבר היו תביעות ואנשים הורשעו, כולם זוכרים את המקרה של תחנת המעבר שעלתה באש בכניסה לדליה, ותחנת המעבר של עוספיה שעד יום זה מחזיקה מעמד למרות הסיבוכים שהיו שם, שני הכפרים מקבלים מליוני ש"ח לצורך פינוי אשפה ובתמורה האשפה נערמת בכל פינה בכפרים.

לא ברור למה דבר כזה קורה כאן ומי מחפה על מי? 

והשאלה העיקרית איפה כל הירוקים? ואלה שטוענים שהם שומרים על הסביבה?

חשוב לציין שלאחרונה, מועצת עוספיה באמצעות סטודנטים מבצעת ניקיון בסביבה.

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים