מסתמנת הסכמה בין הרשויות הדרוזיות לממשלה

לאחר ישיבה בין ראשי המועצות הדרוזיות מנכ"ל משרד ראש הממשלה ושר האוצר כחלון, סוכם לדון בהסכמות בין הצדדים ולצאת לדרך חדשה לכפרים הדרוזים, הישובים הדרוזים לא נמצאים בגוף התקציב כי הסכימו בעבר להיות בתקציב החומש במשרד ראש הממשלה.

08.12.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מסתמנת הסכמה בין הרשויות הדרוזיות לממשלה

 

בשיחה בשבוע שעבר עם ראש מועצת כסרא סמיע יאסר גדבאן הוא ציין את הנקודות שהם רוצים לדון בהם.

יאסר גדבאן: "אנחנו הולכים יחד, הבעיה היא לא רק של כסרא סמיע, אלא של כל הישובים הדרוזים, במשך חודשים משרד רה"מ וראש הממשלה, משרד האוצר ושר האוצר, התעלמו מאיתנו למרות כל הפניות החוזרות, הבהרנו שמצבנו בכפרים לא טוב, אין אזורי תעשייה, אין התפתחות כלכלית, ואם לא תכנית חומש, הרשויות קורסות".

יאסר גדבאן: " מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ ביקש לפגוש אותנו, כאשר הבנו שהוא בא עם הצעת שר האוצר, למתן 150 מליון ש"ח לחצי שנה, לכל הישובים הדרוזים, התנגדנו לקיום הפגישה, ההצעה הועברה באמצעות יוסי דרזנין, מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, אנחנו דרשנו שהסכום יעמוד על מיליארד ש"ח לתקופה הזו".

חשוב לציין שבכסרא סמיע למרות חוסר משאבים תשתיות ופיתוח, אחוז הגביה של הארנונה עולה על 90 אחוז, במקרה ולא יהיה תקציב עתידיי, הרבה עובדים חיוניים ילכו הביתה, בעיקר תכניות פעילות עם נוער.

בכסרא סמיע המצב הסוציאקונומי עומד על 3, מוגדר נמוך, מספר התושבים עולה על 9000.

פורטל הכרמל והצפון חושף שהתקיימה פגישה במשרדי מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי חברתי במשרד לפיתוח אזורי האשם חסין, בנוסף לכל בעלי התפקידים השונים במשרדי הממשלה, שדנו בתכנית 2024 תכנית חדשה לישוב הדרוזי.

 

פורטל הכרמל

תגובות

4. ראפע לפני 4 שנים
פשוט בושה
3. שעב לפני 4 שנים
אחנא בס פלחקי
2. דילאווי לפני 4 שנים
כרגיל
1. צופה לפני 4 שנים
דרוזים

מומלצים