אושר תקציב איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה 2021

בישיבת עבודה שהתקיימה השבוע הוצגה ואושרה תכנית העבודה לשנת 2021, וכן תקציב האיגוד לשנת 2021, יורחב באופן משמעותי מערך ניטור האוויר באיגוד. האיגוד יחליף את התחנות הממוקמות סביב מתחם בז"ן, של המשרד להגנת הסביבה בתחנות משלו.

26.01.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אושר תקציב איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה 2021

עו"ד שרית גולן יור האיגוד, קרדיט צילום מיכה בריקמן

 

בנוסף, ברבעון הראשון,  יצטרף מתקן מדידה חדש אשר מסוגל לנטר 60 מזהמים. כיום ישנם 20 מזהמים עם ערכי יעד, אך ניטור שאר המזהמים יתנו תמונת מצב על כמות המזהמים הנוספים באוויר ויאפשרו לפעול בהתאם על מנת לצמצם את הזיהומים מאוויר המפרץ.

עוד הוחלט כי האיגוד יבדוק טכנולוגיות חדשות לאנרגיה סולארית ולטיפול בפסולת. אם יוכיחו את עצמן האיגוד יסייע לרשויות החברות בו לקדם פרויקטים אלו אצלן כחלק מ"חיים סביבתיים".

עבודת הפיקוח והניטור של האיגוד תמשיך ותתרחב. יחד עם ההשקעה בטכנולוגיות החדשות נוכל לבצע מעקב ואכיפה יעילה יותר אל מול הגורמים המזהמים באזור. בנוסף, תצטרף מערכת ניטור מהנמל החדש. 

השנה יקיים האיגוד וועידה אזורית בנושא משבר האקלים בשותפות עם ארגונים ועמותות ישראלים ובינלאומיים במטרה לגבש נייר עמדה ותכנית פעולה משמעותית לשינוי התפיסה הציבורית והמדינית את משבר האקלים.

מוקד הדיווחים של האיגוד ימשיך לפעול במתכונתו הנוכחית, לאחר שבחודש האחרון התווסף לו מספר כוכבית חדש (8970*) והושק קמפיין ברשתות החברתיות, להעלאת המודעות הציבורית והגדלת המעורבות האזרחית בתחומי האחריות של האיגוד. 

עו"ד שרית גולן שטיינברג, יו"ר איגוד ערים: "אנחנו מסיימים שנה מלאת אתגרים מקומיים ובינלאומיים. אנחנו נמצאים לקראת מהלכים משמעותיים בשנה הקרובה אשר יכולים להשפיע על עתיד תושבי מפרץ חיפה. אני רוצה להודות לחברי מועצת האיגוד ולצוות האיגוד על המחוייבות והרצינות בנושאים עליהם אנו אמונים. השנה הקרובה תהיה שנה של המשכיות לצד התפתחות והתחדשות. נצא לשיתופי פעולה חדשים ונפעל להעצמת הכלים של שיתוף הציבור."

ד"ר עופר דרסלר, מנכ"ל איגוד ערים: "אני רוצה להודות להנהלת האיגוד על אישור תכניות העבודה והתקציב. השקענו מאמצים רבים בפיתוח התכניות ויצירת התשתית ליישומן. בשנה הזו נראה השקעה משמעותית בטכנולוגיות חדשות הן בניטור זיהום האוויר והן בקידום פתרונות ירוקים אל מול הארגונים השונים וכן עם תושבי מפרץ חיפה."
 

תגובות

מומלצים