הפרקליטות נגד סוהר חשוד בהברחת טלפונים וסמים לאסירים

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון הודעת ערעור על זיכויו של סוהר בשירות בתי הסוהר, שהואשם בהברחת טלפונים סלולריים וסמים לאסירים בכלא, תמורת שוחד.

17.11.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הפרקליטות נגד סוהר חשוד בהברחת טלפונים וסמים לאסירים

להמחשה, צילום דוברות בתי סוהר

 

על פי כתב האישום, הנאשם עלא עמראני, הבריח במספר הזדמנויות שונות לאסירים בכלא "שקמה" באשקלון סמים וציוד קצה רט"ן, תמורת כספי שוחד בסך של אלפי שקלים, והכל בעת ששירת כסוהר בשירות בתי הסוהר והיה חלק ממערכת אכיפת החוק. כתב האישום ייחס לנאשם ארבעה אישומים בגין ביצוע עבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

 

בית המשפט המחוזי בב"ש (כב' הש' י' עדן) זיכה את הנאשם, לאחר שפסל את הודאתו וקבע כי הופעלו עליו אמצעים פסולים שפגעו בכבודו ושללו ממנו את רצונו החופשי.

 

מכאן הערעור, במסגרתו מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון להרשיע את הנאשם בעבירות שיוחסו לו. בהודעת הערעור נטען, כי הנאשם פעל מתוך רצון חופשי בכל מהלך חקירתו והחלטת בית המשפט המחוזי לפסול את הודאתו היא החלטה שגויה, שעומדת בסתירה להלכות הקיימות בדבר פסילת הודאות ועל כן יש להתערב בה. צוין, כי לאחר עיון מעמיק בתיעוד הקולי והחזותי של חקירות הנאשם, לא נפל כל פגם בחקירתו, החקירה "נוהלה כדת וכדין ובאופן מושכל בהתאם לצרכיה...אין בחקירה איומים, אין בה אמירות גזעניות ויש בה עמידה על זכויותיו של המשיב..."

 

בנוסף נטען, כי שגה בית המשפט המחוזי כאשר קבע כי ההודאה אינה זוכה לתמיכה ראייתית נוספת. בהתאם להודעת הערעור, "לא רק שההודאה בעלת משקל רב, בהיותה קוהרנטית, הגיונית, עקבית וסדורה, אלא שהיא אף נתמכת בראיות אובייקטיביות הכוללות, בין היתר, מארג מפליל של מחקרי תקשורת והעברת כספים בין המשיב וקרוביו לבין אסירים בכלא שקמה וגורמים מטעמם".

 

הערעור הוגש על ידי מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד רחל מטר. בבית המשפט המחוזי נוהל התיק ע"י עו"ד רותם צריקר מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).

 

 

תגובות

מומלצים