ולמה דווקא קורונה ???

יובל קרן מרצה בינלאומי לחקר תפיסת המציאות והחוש השישי, שחלק מהמצאותיו הפכו למותג בינלאומי בקרב אנשי מקצוע, חושף ידע חדשני על תופעת הקורונה, הידע מתבסס על מחקרים מדעיים ועל הקשר שלהם לחוכמת הקבלה. יובל:"כל פעולה שמתרחשת בטבע פולטת מתוכה תהודה". לדברים

25.04.2020 מאת: רחל אבידר
ולמה דווקא קורונה ???

 

סודות על המציאות שמעבר למציאות, חושפים את מאחורי הקלעים, לסיבה והגורם של הקורונה ולאמצעי ההתמודדות בנגיף.

בהמשך לתקופה ההזויה שבה נגיף הקורונה משנה את כל המציאות של כולנו, נפגשתי עם יובל קרן, (מרצה בחקר תפיסת המציאות) ושאלתי אותו את השאלה הכי מתבקשת בימים הללו: מה יהיה ? איך אנחנו מתמודדים עם התקופה הקשה הזו והאם בכלל יש אפשרות לשדרג את עצמנו מתוך כל המשבר הקורונה.

התשובה שקבלתי מיובל הייתה באמת מפתיעה וחדשנית שלא לומר מעוררת תקווה. אני מציינת את שתי המילים: "מעוררת תקווה" על סמך יידע מבוסס שחושף יובל בכתבה הזו.

יידע זה מבוסס על תוצאות המחקרים של מדענים יידועי שם שבאופן מפתיע, עולים בקנה אחד עם התובנות של חוכמת הקבלה.

מהתוצאה אי אפשר להתעלם: שיתופי פעולה שנעשו בין מדענים נחשבים לבין "מקובלים" בעלי שם, הגיעו לתובנות מפתיעות שמסבירות תפיסת מציאות חדשה שקשה להתעלם ממנה.

תוצאות המחקרים האלו באמת יכולות לכבות את השרפה של מגפת הקורונה ואף יותר מכך: למנוע את השריפה הבאה, תהייה אשר תהייה...בהתחשב בכך, אני ממליצה לכל הדואגים בתקופה זו, להקדיש מספר רגעים לכתבה זו ולו בשביל הסיכוי הקטן, שגם אתם תוכלו לראות את האור בקצה הקורונה.

את הרעיון עם יובל פתחתי ממש במילים האלו: איך ניתן לראות את האור בקצה הקורונה ?  כבר בתחילת הכתבה יובל ביקש ממני להסכים על שתי עקרונות ייסוד:

הראשון: בשביל לגלות את הפתרון למשבר הקורנה, עלינו להסכים שלכל תופעה או התרחשות שקוראת בטבע יש סיבה ויש תוצאה. (הקורונה היא בסך הכול תוצאה) השני:

מחובתנו לאבחן במדויק מה היא הסיבה לתופעות בטבע כמו הקורונה, ולאיזה מטרה כל זה מוביל.

זו בעצם סוג של דיאגנוזה, שבלעדיה לא נוכל לתת תרופה לשום תופעת טבע.ממש כמו שרופא לא יידע לתת תרופה ללא דיאגנוזה.

קורונה היא רק אחת מתוך אין סוף תופעות שמופיעות בטבע.

בהתחשב בכך, השלב הראשון שעלינו לעשות הוא, לאבחן את המבנה  הפנימי של הטבע.

למה אתה מתכוון - המבנה הפנימי של הטבע ? 

יובל קרן: "אני אענה על זה, משתי נקודות מבט שונות: נקודת המבט של המדע, שמסביר את התוצאות שמופיעות בטבע. ונקודת המבט של חוכמת "הקבלה" שמסבירה באופן רציונאלי, את הסיבה לכל ההתרחשות בטבע, הטבע בנוי כמערכת אחת מחוברת: אינטגראלית וגלובלית. סוג של מנגנון שבנוי כמו רשת, שכל החלקים וכל החלקיקים שבה, מקושרים ומחוברים ביחד אחד לשני, ומופעלים עפ"י אותם חוקים של הטבע".

"כלומר: אותם החוקים שמפעילים אטום אחד, הם אותם החוקים שמפעילים את הגוף שלנו, והם גם אותם החוקים שמפעילים את כל מחשבת הבריאה, אלברט איינשטיין שנחשב לגדולי הפיזיקאים אמר: הדבר המפליא ביותר במחקרים שלו, שכולם פועלים עפ"י אותה החוקים".

"כל החלקים והחלקיקים שבטבע מופעלים, לצורך רצון ומטרה אחת בלבד: לאפשר לציוויליזציה לפתח את המודעות של עצמה מדומם, צומח, חי ובן אדם. מטבע הדברים, הציוויליזציה תדחוף אותנו מכאן לרמת מודעות יותר גבוהה".

"התהליך הזה נמשך כבר 14 מיליון שנה, ויש לקחת בחשבון שאנחנו חלק מהתהליך הזה ולא פועלים כנגד הכללים שלו. כל הידע והחוכמה של האנושות, לא יוכלו למנוע את התהליך הזה ולכן יש לנו רק שתי בחירות: האם אנחנו רוצים לסבול מהתהליך הזה, או ליהנות ממנו".

"כיוון שכל הפעולות שלנו מתוכנתות עפ"י הרצון למלא את עצמנו בעונג, אז מחובתנו למצוא את העונג הזה, במקום שלא יזיקו לטבע. כפי שניתן לראות, האנושות מוצאת את ההנאות שלה במקומות שהורסים את האיזון של מערכת הטבע ולכן הטבע מגיב  כלפינו, בתופעות שונות, שקורונה היא עוד אחת מהן".

ומתוך מה שאמרת, איך אנחנו מוצאים את הפתרון לקורונה ?

יובל קרן:"כפי שאמרתי, הקורונה היא בסך הכל תוצאה שמופיעה בטבע. בשביל להבין את התוצאה הזו, אנחנו מחויבים להבין מה הסיבה שלה. הטבע מגיב לכל פעולה שאני באופן אישי עושה ?, מעבר לכך, הטבע גם מגיב לכל הפעולות הפנימיות שבנו, כמו מחשבה ורגשות. הרי גם מחשבה ורגש הם תוצאה שנוצרה מתוך הטבע. למעשה, כל מה שאנחנו הוא תוצאה של אבולוציה, והטבע תמיד יגיב לכל מה שנוצר מתוך עצמו".

אתה רוצה להגיד לי שממש ברגע זה, הטבע מגיב בצורה פיזית, למחשבות ולרגשות שלי ?

"בוודאי ! במחקר המודרני, ישנן הרבה מחקרים בתחום הזה של האצת החלקיקים ותורת הקוונטים, שמציגים תוצאות מאוד ברורות על כך".

אתה בעצם אומר, שאם אני אחשוב עכשיו על משהוא או יתעורר בי איזה רגש מסוים, הטבע יגיב כלפי בצורה פיזית ?, זה נשמע קצת לא הגיוני אתה יכול להסביר את זה בצורה שניתנת להבנה ?

"כל פעולה שמתרחשת בטבע, פולטת מתוכה תהודה (תדר שנפלט ממנה) למרות שמחשבה היא פעולה פנימית שמתרחשת בתוכנו, עדיין הפעולה הזו מייצרת תהודה".

ואיך זה קורה ?

יובל קרן:"אני אתן על כך הסבר מדעי, ולאחר מכן אסביר בצורה יותר פשוטה. חשיבה בעצם התהוותה, מטמיעה אותות חשמליים בכימיקליים שבגוף. (דרך בלוטת האצטרובל) הראקציה הכימית משחררת אנרגיה. (תהודה) אותה התהודה שנפלטת מהגוף, נושאת בתוכה את אותם אותות חשמליים, שהחשיבה הטמיעה בהן".

עדיין אני לא מבינה איך זה גורם לטבע להגיב למחשבה שלי בצורה פיזית. כל התהליך הזה, מתבסס על החוקיות שבה תדר מגיב לתדר שתואם לו. תן לי דוגמה מוחשית לזה. את הדוגמה המוחשית כל אחד יכול לבדוק בעצמו, באמצעות כלי מוסיקאלי בשם "קולן, קולן" זה הוא כלי מתכתי בצורת - V שמאפשר לכוון פסנתר, באמצעות התהודה שנפלטת ממנו, ע"י הקשת המתכת על חפץ".

ואיך זה קורה בפועל ?

יובל קרן:"תיקחי שני קולנים שמכוונים על אותו התדר, וברגע שתקישי על קולן אחד, תיפלט ממנו תהודה, שתגרום לקולן השני לרטוט כלפיו באופן פיזי. הדבר המעניין בכל זה, שקולן שלא מכוון לאותו התדר, לא יגיב ולא ירטוט, כלפי הקולן שפועל בתדר שונה. זה פועל ממש כמו משחק בגאומטריה של תינוקות, שבו עיגול מתחבר לעיגול, ריבוע לריבוע וכל צורה נמשכת ומתחברת לצורה שדומה לה. בסופו של דבר כל מה שקיים בטבע זה הוא סוג של גאומטריה".

למה אתה מתכוון גאומטריה ?

"הרי הטבע בנוי מכל מיני חלקיקים, של אלקטרונים נויטרונים וכיו"ב.המדע כבר הבין, שהחלקיקים האלה משתנים כל הזמן, בצורות גאומטריות שונות. כל פולס חשמלי בחשיבה שלנו, משנה את המבנה הגאומטרי של החלקיקים. כל זה יוצר תגובת שרשרת, שגורמת לטבע להגיב כלפינו בתופעות שונות, היות וכל מערכת החיים מקושרת ומחוברת לעצמה. היום כבר ניתן ממש למדוד ולהבחין בכך, שהמבנים הגאומטריים שנוצרים מרגש של כעס, שונים מהגאומטריה שנוצרת כתוצאה מרגש של שמחה".

"אתה אמרת שאנחנו חלק ממערכת הטבע, והטבע מגיב לכל פעולה שלנו. אני יכולה להבין שפעולות של זיהום אוויר, גורמות לתגובה בטבע של התחממות כדור הארץ. מה שאני לא מבינה זה, למה מחשבות רעות או טובות בין בני אדם יוצרות תופעת טבע ביולוגית, כמו הקורונה".

המדע המודרני כבר גילה, שהתגובות של מערכת הטבע כלפינו, הן הרבה מעבר לזיהום הסביבה והתחממות האטמוספרה.
ומה זה אומר, הרבה מעבר ?

יובל קרן:"שהתחילו לחקור את מבנה החומר, גילו בהתחלה שהוא בנוי מכל מני חלקיקים  ואחר כך גילו שהחלקיקים האלה מורכבים מאטומים, וגם האטום מורכב מחלקיקים של אלקטרונים ופרוטונים וכך הלאה.לאחר שהמדע המודרני התחיל לגלות את כל נושא האצת החלקיקים ותורת הקוונטים, התברר בכלל שיש חלקיקים שלא ניתן למדוד אותם".

אם כבר זיהנו את החלקיקים האלו של הקוונטים, אז איך זה יכול להיות שלא ניתן למדוד אותם ?

יובל קרן:"כי חלקיקי הקוונטים מתנהגים בצורה שונה כלפי כל אחד מאתנו וקשה לזהות את החוקיות הקבועה שלהם. כל אחד מאתנו משפיע על התנהגות הקוונטים בצורה שונה, ובהתאם למבנה האישי שלו. יוצא מכך, ששמונה מיליארד אנשים משנים מבנים גאומטריים של חלקיקים, שמתוכם נוצרות תגובות שרשרת של תופעות טבע שונות".

"מעבר לכך:מחקרים של אסטרופיזיקאים גילו, שקוונטים שנמצאים במעבדה על כדור הארץ, מתקשרים ומגיבים לקוונטים שנמצאים במעבורת בחלל, שרחוקה מכדור הארץ. זה אומר שכל המחשבות והפעולות שלנו, גורמות לתגובה של אלמנטים, שהם גם מחוץ לכדור הארץ".

"זה אומר שגם חלקיקים בחלל הרחוק, מגיבים כלפי המחשבות והרגשות שלנו. עכשיו תדמייני איזה תופעות טבע יכולות להופיע, מ- 8 מיליארד אגואיסטים, שפועלים הפוך מהמבנה האלטרואיסטי של הטבע. (מקושר ומחובר בין כל חלקיו) זה נשמע על הגבול של לא הגיוני".

על איזה ההיגיון את מדברת ? ההיגיון של בני האדם או של מבנה הטבע. אנחנו גם יכולים לראות מהפיזיקה המודרנית, שאיזה חלקיק יכול להיות בשתי מקומות באותו הרגע. נו...וזה נשמע לך הגיוני ? 

יובל קרן:הרבה מאוד גילויים במדע המודרני נתפסים כלא הגיוניים, לא פחות מזה שהטבע מגיב כלפי המחשבות והפעולות שלנו, בתופעות טבע כמו הקורונה. הטבע הוא מערכת אינטגראלית ומחוברת, שבה כל חלק מגיב כלפי שאר החלקים. (ממש כמו בגוף האדם.) אני מנסה להוריד את כל מה שאמרת לרציונל. נגיד שחצי עולם שונא את החצי השני".

איך זה גורם לתופעות טבע ביולוגיות כמו הקורונה ?

יובל קרן:"אני אסביר את הסיבה שגורמת לתהליך הזה להתרחש. בחוכמת הקבלה  ישנן שתי הנחות ייסוד שאם את מקבלת אותן, את בעצם מקבלת את כל השיטה שעליה מתבססת חוכמת הקבלה: השתוות הצורה  עזר שנגדו, השתוות הצורה, הוא חוק בטבע שבו כל אלמנט בטבע משווה את הצורה שלו לאלמנט שמתחבר אליו. לדוגמא: אם תערבבי מים רותחים במים קרים, הם ישווה את הטמפרטורה למים פושרים. מה שזה אומר שכל אחד מהצדדים כבר לא חזר להיות מה שהוא היה לפני כן".

"זה קורה בגלל ששני הצדדים נכללים אחד בתכונות של השני. ככה גם אנחנו מול הטבע: המערכת של הטבע תשווה את הצורה האגואיסטית שלנו, לצורה האלטרואיסטית של מערכת הטבע.שלוקחת בחשבון את כל החלקים שבו. קורונה הוא בסך הכול אמצעי ביולוגי, שלוחצת אותנו להשוות את תפיסת המציאות שלנו, לצורה של הטבע".

למה המצוקה שגורמת לנו הקורונה, לוחצת אותנו לשנות את תפיסת מציאות ?

יובל קרן:"טבע האדם הוא הרצון למלא את עצמו בעונג, צורת החיים שלנו היום, לא מאפשרת לנו  לקבל את מלוא העונג. במקרה הטוב אנחנו מסתפקים "בחצי הכוס המלאה". מכך יוצא שאנחנו נאלצים לחפש את העונג בתפיסת מציאות שלא מזיקה לאיזון בטבע. 
ללא הפעולה הזו החיים יפסיקו להתקיים".

ולמה שיפסיקו להתקיים ?

"כמו שגוף האדם יפסיק להתקיים אם תא אחד בגוף לא ישווה את הצורה שלו, בהתאם לצורה ולחוקים של שאר התאים. כשדבר כזה קורה בגוף שלנו, אנחנו קוראים לזה סרטן במטאפורה: הטבע האגואיסטי שלנו הוא בעצם תא סרטני כלפי הטבע".

 אמרת שחוכמת הקבלה, מבוססת על שתי הנחות ייסוד:"השתוות הצורה" שנתת עליה הסבר, וחוץ מזה דיברת גם על: "עזר שנגדו". איך "עזר שנגדו" מתקשר לחוקיות שבטבע ?

יובל קרן:"עזר שנגדו" זה אומר שבשביל לייצר תנועה אתה צריך שני ניגודים, ממש כפי שפועל האטום בין פלוס ומינוס, זו הסיבה שטבע האדם הפוך, מהמבנה של הטבע עצמו".

אם כל מה שאמרת נכון, אז למה אנו לא משתמשים בידע הזה בכדי למנוע אסונות כמו הקורונה ?

"זה קורה משתי סיבות:  
•  מכיוון שקצב ההתפתחות של הידע, הטכנולוגיה והמדע, הוא מאוד מהיר, אז אנחנו כחברה עוד לא השכלנו להסיק את התובנות הנכונות שנגזרות מכל הידע הזה.
•  מעבר לכך, השיקולים של מקבלי ההחלטות בעולם, מונעים משיקולים אינטרסנטיים שונים כגון, "הון שלטון" וראייה קצרת טווח לטובת רווח מידי". 

ממה שאתה אומר, לא מובן למה מההתחלה הטבע לא ייצר את הכול מושלם ומתוקן ?

ובשביל מה צריך את הסבל, הזוועות, ואת כל האסונות האלה ? 

יובל קרן:"ישנן שתי תשובות לשאלות האלו:  
•  קודם כל הטבע נמצא במצב של התפתחות אין סופית, ולכן אין דבר כזה שהוא מושלם ומתוקן באופן סופי.  מושלם זה אומר שלא חסר בו שום דבר, ואם אין חיסרון ,לא יהיה מה שידחוף את הטבע להמשיך ולהתפתח.

•  הדבר היחידי בטבע שיכול להיות מושלם, הוא רק דרגת ההתפתחות שבה אני נמצא, אבל לאחר מכן מגיעה דרגת התפתחות יותר גבוהה.

אתן על כך דוגמה מאוד פשוטה: אם אין לי חיסרון של רעב אז מה יניע אותי ללכת למסעדה.
• תשובה נוספת לכך: אם הטבע היה יוצר אותנו מראש מתוקנים, אז לא הייתה לנו את זכות הבחירה. היינו כמו חיות שמופעלות אוטומטית ע"י האינסטינקט של הטבע. הרי מובן שאנו אמורים להתפתח לרמת מודעות יותר גבוהה, מרמת החי. בשביל זה אנחנו צריכים לאבחן עם הדעת שלנו את מבנה הטבע, ולעשות את זה מתוך בחירה.

המונח "עץ הדעת טוב ורע" מתכוון ליכולת של הדעת שלנו, לזהות את שתי תפיסות המציאות של "טוב ורע" ומתוך בחירה לקבל על עצמנו, תפיסת מציאות טובה, שלא מזיקה לטבע.את כל התהליך הזה  ניתן לסכם בפשטות:     
•  טבע האדם הוא הרצון למלא את עצמו בעונג.   
•  הסבל מונע מאתנו להתמלא בתענוג, ובכך דוחף אותנו לחפש את העונג ברמת תודעה יותר גבוהה, שנקראת העולם הבא. (כלומר: שלב תודעה של ממד חדש) ולקראת סיכום מבנה הטבע הוא אחד, ו "האחד" הזה מתפתח באמצעות שני הכוחות המנוגדים הללו.  (עפ"י המונח: "עזר שנגדו") חילוני יקרא ל "אחד" הזה מערכת הטבע ודתי יקרא לזה "אלוקים" (שבגימטרייה זה "טבע") אבל זה בכלל לא משנה איזה שם אנחנו נותנים לכוח שמניע את מחשבת הבריאה. מבחינתי את יכולה לקרוא לכוח הזה, מנחם רובינשטיין. לדעתי חוכמת הקבלה יכולה לחבר בין שתי הגישות של: חילוני ודתי".

וזאת מדוע ?

"התורה: מתארת את המציאות בצורה של מטאפורות בכל מני סיפורים ודמויות. הקבלה: מתרגמת את המטאפורות של התורה באופן שנבין איך לשנות את תפיסת המציאות שלנו".

יובל קרן:"עד עכשיו עסקנו בסיבות שיוצרים את תופעות הטבע. עכשיו אני רוצה לעבור לנושא השני של הכתבה, שהוא הפתרון: מה שהכי מעניין את כולנו בתקופה הזו, הוא הפתרון למשבר הקורונה".

אני מדברת על פתרון שהוא באמת מעשי ?  
   
"את הפתרון אני יכול לסכם בשני משפטים: שינוי הטבע האגואיסטי של האדם, הוא המפתח לכל שינוי אחר בעולם שלנו. בלעדיו שום דבר משמעותי לא ישתנה בעולם הזה"

ואיך ניתן לשנות את הטבע האגואיסטי של בני האדם ?

יובל קרן:"הבעיה בתיקון האגואיזם, שאנחנו מנסים לתקן את העולם, חוץ מלתקן את עצמינו.את רואה איך אנחנו מאוכזבים מתיקון העולם, כי רואים שזה לא עובד. אנחנו כבר רואים שמשהו פועל לא נכון בתוך החברה האנושית ובתוך כל הקלקולים שאנחנו גורמים לטבע.אנחנו כבר מבינם שאם משהו כבר פועל נכון, אז הוא קורה לזמן מאוד מוגבל, עד שמגיע המשבר,או המלחמה הבאה. וכמו שאמרתי, הבעיה העיקרית היא, שרובנו לא מוכנים לתקן את עצמנו, כדי שהעולם יהיה יותר מתוקן. אם נסכים לתקן את עצמנו באופן אישי, אז כל מה שנותר לנו זה רק לברר איך עושים  את זה".

"לפי ההתנהגות של בני האדם היום, ניראה שנזדקק לעוד הרבה מכות וסבל עד שלא יהיה ברירה אלה להסכים לזה זה נכון שמאוד קשה להתמודד עם הטבע האגואיסטי שלנו שנקרא "ייצר רע" אבל הרבה יותר קשה להתמודד עם כל האסונות ותופעות טבע, שעלולים לגרום לנו להתגעגע לקורונה".

מה בדיוק צריך לתקן בבני האדם ?

"צריך לתקן באדם את הרצון אגואיסטי שלו. ואז אנחנו צריכים לתכנת את הרצון הזה, לרצון אלטרואיסטי של: "אהבה שלא תלויה בדבר".

שיטת התיקון של "הקבלה" פועלת באופן ישיר על שינוי הרצון של האדם ?

בהחלט שכן ! אני שואלת, כי הרבה פעמים אנחנו כבני אדם חושבים שבכדי להיות אנשים טובים יותר, אנחנו צריכים לשפר את ההתנהגות, להשתדל להיות קצת יותר נעימים, וסבלניים. רובינו חושבים שבזה אנחנו מתקנים את עצמנו. אתה מדבר פה על תיקון הרצון שזה משהו הרבה יותר יסודי. זה הדבר היסודי היחידי שיש לנו, ומה כבר יש לנו חוץ מזה ?

"אנחנו חושבים שיש לנו שכל, אבל השכל הוא רק משרת את הרצון. אין לשכל שום דבר עצמאי מלבד לשרת את הרצונות שלנו. הוא מופעל רק ע"י הרצונות והדחפים שלנו. תן לי דוגמה?. את יכולה לראות איך השכל פועל יותר כלפי מה שאנחנו רוצים להשיג ופועל פחות, כלפי מה שפחות מעניין אותנו. השכל שלנו הוא רק מחשב, שפועל באופן אוטומטי עפ"י התוכנה של הרצונות שלנו".

אם אני מבינה נכון, אז התיקון של בני האדם נמצא בכך, שמלמדים אותו מאיזה סוג של רצונות ליהנות, ולמי האדם רוצה לגרום הנאה?

"כן. כמו שעכשיו הרצון שלי מתוכנת לכך שאני רוצה ליהנות באגואיסטיות שלי, אני צריך לבצע כיול בתוכנה שלי, שאני נהנה מזה שאני גורם הנאה לזולת. (זולת זה כל מה שסביבי מדומם, צומח, חי ובני אדם) זאת אומרת שיש כאן תפיסת מציאות חדשה. גילוי הכוח העליון שבטבע עובר דרך, שינוי הרצון שלנו לטובת אהבת הזולת. במילים אחרות, אנחנו צריכים להעביר את הרצון שלנו, מי "אני" ל - "אנחנו" , כמו שאני רגיש לרצונות של עצמי, אני צריך לפתח רגישות כלפי הרצונות של אחרים. וכל זה מסתכם במונח:"ואהבת לרעך כמוך".

המצב הזה נקרא תיקון האדם ? 

"בקבלה" המונח "גמר תיקון" אומר שתיקנו את עצמנו בכך, שהשווינו את תפיסת המציאות שלנו, לתפיסת המציאות האלטרואיסטית של הטבע. זאת אומרת שאנחנו משתמשים ברצון, לטובת הזולת ולא לטובת עצמנו.היום אנחנו פועלים בדיוק הפוך, אנחנו משתמשים בזולת ומנצלים אותו לצורך ההנאות האישיות שלנו".

מה יוצא לנו מזה, שאנחנו ממלאים את ההנאות של אדם אחר ?

יובל קרן:"שאני גורם תענוג למישהו אחר, אני נכלל גם ברצון שלו וגם בהנאות שלו.כך יוצא שאני מתמלא בהנאה בשני הערוצים. זה קצת דומה לאמא שמוותרת על הנוחות שלה, בשביל לגרום לילד שלה ליהנות. ככה היא מקבלת הנאה כפולה. לדוגמא: כשאת רואה את הילד הקטן שלך אוכל גלידה, את נהנית כפול: גם מההנאה של הילד וגם מהסיפוק שזה נותן לך בתור אמא. אם היית רק את אוכלת את הגלידה לבדך, התענוג שלך היה קטן יותר ועם הרבה פחות משמעות. לעומת זאת הילד רק נהנה מהגלידה ולא יותר מזה.
תחשבי עכשיו איך היית מרגישה עם תכללי את עצמך ברצונות של אלף איש. היית מרגישה הנאה של אלף איש, ומקבלת את היכולות של אלף איש. ומכאן תנסי לדמיין איך היית מרגישה עם היית מעדנת את עצמך, ומרגישה את הרצונות של 8 מיליארד אנשים. עפ"י הקבלה, עידון החיישנים שלנו כלפי כל המציאות נקרא "גן עדן".

ומה יקרה לכל אילו שלא יסכימו עם זה ?

אלו שלא ירצו לשתף פעולה ייסגרו את עצמם בתוך הבועה הקטנה שלהם ובזה הם גונבים מעצמם הנאה וגורמים לעצמם סבל.

למה סבל ?

יובל קרן:"כי הרצונות האגואיסטים שלהם גדלים, ותמיד הם יאלצו להסתפק "בחצי הכוס הריקה" ולא יהיו מסוגלים למלא אותם בתענוג מלא. צריך הרבה דעת ושכל להבין שאושר לא מגיע מהשכל אלא מההרגשה. לכן בשביל לשנות את תפיסת המציאות אנחנו חייבים להיות "מעל הדעת" השכל רק מתעסק בחישובים, חשבונות ותסכולים, של מה הפסדתי ולמה מרגיזים אותי".

"כל החשבונות האלו מביאים בסוף להרגשה רעה של תסכול ורגשות שליליים. אז בזה יוצא שהם סובלים. למצב הזה קוראים "מוסיף דעת מוסיף מכאוב" אני מבינה שהתיקון נמצא, בתיקון הרצון שלי לטובת אהבת הזולת. אהבה נמצאת במקום שבו אני יכול להכיל את הזולת, כלומר אני מצמצם את הרצונות האגואיסטים שלי לטובת הנאה של אדם אחר. במקום שבו פיתחתי יכולת ליהנות מזה שאני גורם הנאה לזולת. היכולת הזו נותנת לי תענוג פי שניים. בזה אני משנה לעצמי את כל העולמות".

למה משנה את העולמות ?

"כי אנחנו בכך נכנסים למציאות חדשה שבא אנחנו מרגישים את כל הכוח של הטבע בתוכנו, כאילו שהוא חלק מאתנו. "העולם הבא" זה מצב שאני מתחבר לתפיסת מציאות אחרת, שאני קולט ערוץ של רמת מודעות יותר גבוהה. עפ"י "הקבלה" אנחנו לא צריכים למות בשביל להרגיש את העולם הבא. מה שניקרא: "עולמך תיראה עוד בחייך" זה נשמע כמו פנטזיה".

לסיכום, איך היית רוצה לסיים את הכתבה הזו, בכדי שכולנו נוכל לראות את האור שבקצה כל המשברים והקורונה ?

יובל קרן:"אני חושב שכבר סכמתי את זה בשני משפטים: "שינוי הטבע האגואיסטי של האדם, הוא המפתח לכל שינוי אחר בעולם שלנו. בלעדיו שום דבר משמעותי לא ישתנה בעולם הזה"

 

פורטל הכרמל

תגובות

7. יול לפני 1 חודש
האם נראה את הגן עדן...
6. שפי לפני 1 חודש
מרתק
5. חגית ברוריאו לפני 1 חודש
זוית ראייה אחרת
4. מני לפני 1 חודש
ליובל
3. לאה לפני 1 חודש
מדהים!!! וכל מילה מיותרת
2. רחל אבידר לפני 1 חודש
למה דווקא קורונה
1. בת לפני 1 חודש
חומר מאוד חשוב לדעת ולהבין

מומלצים