תגובת איגוד הכימיה לדו"ח משרד הגנת הסביבה

בעקבות הדו"ח שפירסם המשרד להגנת הסביבה אודות מרשם הפליטות לסביבה, כאשר במפרץ חיפה חלה עלייה בשיעור החומרים המסרטנים בעקבות עליה בפליטות, איגוד הכימיה בהתאחדות התעשיינים בתגובה:" משקיעים מיליארדי שקלים בכל שנה על מנת להתייעל".

30.08.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תגובת איגוד הכימיה לדו"ח משרד הגנת הסביבה

 

מאיגוד הכימיה בהתאחדות התעשיינים נמסר על אודות דו"ח המפלס של המשרד להגנת הסביבה:

"התעשייה משקיעה מיליארדי שקלים בכל שנה על מנת להתייעל, להשתדרג ולהפוך ירוקה יותר, ויש לכך תוצאות בשטח- גם בשנה החולפת התעשייה הישראלית הציגה שיפור נוסף וירידה משמעותית בפליטות והמשיכה לפעול ולייצר באחריות לכל אורך השנה על אף אתגרי משבר הקורונה. הדוח אף מראה כיצד בעשור האחרון צנחו הפליטות מהתעשייה במפרץ חיפה בעד 95%".

 

"יש לציין כי השיפור יכול היה להיות אף טוב יותר אילו הממשלה הייתה מצליחה לקדם את תשתיות בגז הטבעי לפתחי אזורי התעשייה, אולם הגז הטבעי ממשיך לא להגיע לחברות תעשייתיות והמדינה אף מתקשה לקדם התקנת פאנלים סולאריים במפעלים וטכנולוגיות סביבתיות נוספות. אנו מקווים כי בדוח הבא נוכל להציג מיזעור נוסף של הפליטות, בזכות שיתוף פעולה מצד המדינה״.

 

 

לדוח המשרד להגנת הסביבה: מה המפעלים בסביבה שלנו פולטים לאוויר לים ולקרקע?

המשרד להגנת הסביבה מפרסם את נתוני מרשם הפליטות לסביבה (מפל"ס) לשנת 2020 של 570 המפעלים הגדולים בישראל. פליטת חומרים חשודים ומוכרים כמסרטנים עלתה ב-14%, בעיקר בשל זיהוי מקורות פליטה חדשים קישור לדוח

 

 

תגובות

מומלצים