רוצחים נשים בחסות החברה

צעירות ונשים שבוחרות להיות עצמאיות ולחיות לפי הדרך שבחרו משלמות מחיר יקר, מה תפקיד הרווחה, המשטרה והחברה שמפשלים שוב ושוב ונשים משלמות את המחיר בחייהן.

19.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רוצחים נשים בחסות החברה

אלימות ורצח הפכו למכת מדינה בתקופה האחרונה, אין יום שלא נרשם אירוע של אלימות ובחברה הערבית יותר ויותר מקרי רצח, על רקע חילול כבוד המשפחה.

עשרות רציחות כאלה מתבצעות בכל שנה ומעלות שוב ושוב לסדר היום הציבורי את סוגיית האלימות נגד נשים במגזר הערבי, מה שמצמרר שלפעמים נשים נרצחות רק בגלל חשדות.

בעידן המודרניזציה נשים רוצות להיות עצמאיות, לעבוד להתפרנס ולנהל חיים, בחברה הערבית כל התנהגות שלא תואמת את ערכי החברה מכתימה ועלולה להיחשב כפגיעה בכבוד המשפחה, דבר שמביא להרבה מקרים של אלימות וגם למקרי רצח.

השאלה שנשאלת איפה הרווחה במקרים האלה? המשטרה והחברה עצמה, למה לא פועלים למנוע את הרצח הבא?

רק אתמול נחשף רצח מזעזע שבו שני דודים ובן דודה של צעירה חטפו ורצחו אותה, ולאחר מכן שרפו את גופתה סמוך לגבעות גורל שבאזור להבים ואת הגופה קברו ליד ביתם.

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד יונס אלבחירי (45), סאגר אלבחירי (25) ומחמד אלבחירי (21), תושבי לקיה, בגין עבירות של רצח בכוונה תחילה, חטיפה לשם רצח, השמדת ראיה ואיומים, לאחר שחטפו ורצחו את קרובתם חנאן אלבחירי ז"ל, במאי האחרון.

על פי עובדות כתב האישום, אשר הוגש באמצעות עו"ד טלי פלדמן, שלושת הנאשמים הנם קרובי משפחה: יונס וסאגר הנם אחים, ומחמד הוא בנו של יונס. המנוחה, חנאן אלבחירי ז"ל, ילידת 1997, הנה בתו של סאלם אלבחירי ז"ל, אחיהם של יונס וסאגר.

בכתב האישום נאמר, כי כחודש לפני הרצח, שוחחה המנוחה עם יונס בטלפון על חוב כספי אותו היה עליה לשלם, ואמרה שעל מנת להחזיר את החוב היא ביקשה הלוואה מאדם אחר ובכוונתה לצאת לעבוד. למשמע הדברים נרגז יונס ואיים על המנוחה שלא תלווה כסף מאנשים ושלא תצא מהבית, ובמידה שתצא "את תדעי מה יקרה לך". בנוסף, בתקופה שלפני הרצח חשדו הנאשמים שהמנוחה מקיימת קשר עם גברים. לאור חשד זה, התכנסו הנאשמים בביתו של יונס והחליטו לחטוף את המנוחה על מנת לרצוח אותה.

בתאריך ה- 3.5.17, בסמוך לשעה 22:00, החליטו הנאשמים להוציא את תוכניתם אל הפועל ולרצוח את המנוחה באותו לילה. לצורך כך, לקחו סאגר ומחמד את רכבו של מחמד, הרכיבו עליו גגון והחליפו את לוחיות הזיהוי שלו.

כמו כן, הנאשמים נסעו ללא מכשירי הטלפון הניידים שלהם, על מנת שלא יוכלו להתחקות אחריהם. הנאשמים נסעו לכיוון ביתה של המנוחה בלקיה על מנת לארוב לה שם ולחטוף אותה אל הרכב כשתגיע למקום. סמוך לשעה 23:00 הבחינו הנאשמים במנוחה, אשר צעדה בשביל המוביל לביתה.

אז ירדו יונס וסאגר מהרכב ותפסו אותה. המנוחה החלה לצעוק, ויונס שם את ידו על פיה בעוד הוא וסאגר מכניסים אותה בכוח אל הרכב. באותו הזמן, עברו במקום שני בני אדם שהבחינו בחטיפת המנוחה והכנסתה לרכב. אחד מהם הכה על מכסה המנוע של הרכב בניסיון לעצור אותו, אך הנאשמים נסעו במהירות מהמקום.

המנוחה צעקה במהלך הנסיעה ועל מנת שלא ישמעו את צעקותיה הגבירו הנאשמים את המוזיקה ברדיו. במהלך הנסיעה, שארכה כעשרים דקות, לקחו הנאשמים מהמנוחה את תיקה והטלפון הנייד שהיה ברשותה. הנאשמים לקחו את המנוחה לביתו של יונס, שם הורידו אותה מהרכב ויונס נכנס איתה לביתו. אז נסע מחמד לגשר סמוך לבית, שבר את כרטיס ה- sim שהיה בטלפון הנייד של המנוחה והשליך אותו ופריטים מזהים נוספים על מנת שלא יצליחו לאתרה.

כאשר שב מחמד, הובילו יונס וסאגר את המנוחה למקום סמוך לבית. שם אחז סאגר את המנוחה בעוד יונס עמד מאחוריה וסובב את ראשה בתנועה חדה על מנת לגרום למותה. כתוצאה מכך, נפלה המנוחה אל הקרקע והנאשמים סברו כי היא מתה. לאחר מכן הרימו הנאשמים את המנוחה ושמו אותה, יחד עם חפציה, בתוך חבית פח.

אז הלכו סאגר ומחמד לרכב, שאבו ממנו בנזין ושפכו אותו לחבית הפח על גופה וחפציה של המנוחה והציתו אותם. הנאשמים שרפו את המנוחה במשך כשעתיים, על מנת למנוע כל אפשרות לזהות אותה ולאתרה. לאחר שעתיים לקחו הנאשמים את גופת המנוחה, הכניסו אותה לשק וקברו אותה בבור עמוק מחוץ לביתו של יונס.

הפרקליטות הגישה בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים.

זה מקרה אחד שפוענח ע"י המשטרה, בעוד ישנם הרבה מקרים של רציחות והיעלמות של נשים וצעירות שעד היום לא נמצאו הרוצחים.

רצח ואלימות כלפי נשים דברים שצריך להוקיע מהחברה, במדינה בה השמירה על ערך חיי האדם היא ערך עליון.

רצח אישה

תגובות

מומלצים