ראיון מעבר לים

הקונסול רדא מנצור תושב עוספיה, שמכהן היום כקונסול ישראל לדרום מזרח ארה"ב וכבר 17 שנה עובד במשרד החוץ, הוא כבר הספיק לכהן בתפקיד סגן הקונסול בסן פרנציסקו, סגן השגריר בפורטוגל ושגריר באקוודור...רדא מתעדכן בזמנו הפנוי ועוקב אחרי מה שקורה בכרמל דרך פורטל הכרמל, רדא גייס את אשתו מונה כנספחת תרבות  בקונסוליה הישראלית, לרדא יש 3 ילדים...לראיון.

27.11.2007 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ראיון מעבר לים

שאלה: "מה מהות התפקיד שלך במשרד החוץ?".

רדא ומונה מנסור עם חבר הסנאט אדלמן ורעייתורדא: "אני עובד במשרד החוץ כבר 17 שנה. התקבלתי לקורס צוערים בשנת 1990 ומאז כיהנתי כסגן הקונסול בסן פרנציסקו, סגן השגריר בפורטוגל ושגריר באקוודור. בארץ שימשתי כמנהל מחלקת המפרץ במרכז למחקר מדיני, מזכיר ראשון באגף צפון אמריקה ומזכיר שני באגף לארגונים בינלאומיים. בשנת 2006 יזמתי פרויקט חדש במשרד החוץ המיועד לחבר את ישראל למנהיגים מוסלמים מתונים בארה"ב ובאירופה ובמסגרת זו נפגשתי עם מנהיגים מוסלמים מתונים בצרפת, ספרד, בלגיה, הולנד ועוד".

שאלה: "כמה זמן אתה נמצא בשליחות?".

רדא: "אני נמצא בשליחות הנוכחית כקונסול ישראל לדרום מזרח ארה"ב מזה שנה. האזור שלי כולל את המדינות ג'ורג'יה, טנסי, צפון קרולינה, דרום קרולינה, אלבמה ומיסיסיפי. שטח כולל של  700 אלף ק"מ מרובע ואוכלוסיה של למעלה מ-  32 מיליון איש".

"אטלנטה ידועה בשל האולימפיאדה שהתקימה בה אבל גם בהיותה עיר המושב של חברות ענק כקוקה קולה, סי.אן.אן, וחברת התעופה דלתא. שדה התעופה של אטלנטה הוא הגדול בעולם עם 85 מיליון נוסעים בשנה. אטלנטה היא גם העיר של מרטין לות'ר קינג המנהיג האגדי של התנועה לזכויות האזרח בארה"ב. על אטלנטה נכתב הרומאן האמריקני המפורסם "חלף עם הרוח" שהפך גם לסרט הקלאסי בכל הזמנים".

שאלה: "כל כמה זמן אתה מגיע הביתה? והאם יש לך אשה וילדים?".

רדא:
"אני נשוי למונה ולנו שלושה ילדים סולי (15), דניאל (11) ומאיה בת 3.5 . אנחנו מגיעים הביתה פעם בשנה ונשארים בעספיא לשנתיים שלוש בין שליחות לשליחות. מונה עובדת בקונסוליה ומכהנת כנספחת תרבות כפי שעשתה כבר בשלוש מדינות, היא מארגנת פסטיבלי אמנות ישראלית: קולנוע, מחול, תיאטרון, מוזיקה ועוד.  הילדים לומדים תמיד בבתי ספר בינלאומיים ששפת הלימוד העיקרית בהם אנגלית אבל בנוסף לומדים שם גם צרפתית וספרדית".

שאלה: "האם למלא תפקיד זה כדרוזי הינו יותר קשה מאשר יהודי או יותר קל?".

רדא ומונה מנסור עם הרב של בית הכנסת המקומי באטלנטה ורעייתורדא:
"ברוב המקרים זה לא משנה מה הרקע שלך כי אתה נמדד על פי היכולות המקצועיות ולאורך זמן. רוב האנשים מופתעים מאד לשמוע שיש דיפלומטים ישראלים לא יהודים כי הם לא מבינים שבישראל חיים לא יהודים. בנוסף, לעיתים קהילות ערביות מתיחסות לזה בחשדנות גדולה וכבר קרא לי שפלסטינים הפגינו נגדי באירועים שהייתי כי אני "ערבי בוגד" או שכתבו נגדי מאמרים בעיתון ואפילו האשימו אותי שאני סוכן מוסד ! זה לא קטע נעים בעבודה אבל מה לא עושים למען המדינה ולמען קירוב הלבבות בין העמים".

"מבחינת הישגים מקצועיים מיוחדים השנה  בינואר 2007 קיבל הקונגרס של מדינת ג'ורג'יה החלטה בא הוא "שיבח את השגריר רדא מנצור על פעילותו למען קידום השלום והדיאלוג במזרח התיכון ולמען קידום יחסי ישראל וארה"ב. במרץ 2007 נשא חבר הקונגרס Lincoln Davis נאום במליאת הקונגרס בוושינגטון בו הוא ציין את פעילותו של השגריר רדא מנצור לקידום הדיאלוג וההבנה בין העמים. במרץ 2007 העניק מושל מדינת טנסי אזרחות כבוד לרדא מנצור על פועלו להעמקת הקשרים בין המדינות".

שאלה: "כמה שפות אתה מדבר? ומה ההשכלה שלך?".

רדא:
"אני מדבר חמש שפות: ערבית, עברית, אנגלית, ספרדית ופורטוגזית".
"אני דוקטורנט בחוג להיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטת חיפה (מקווה לסיים התואר ב- 2008) מוסמך במנהל ציבורי (מ.א) מאוניברסיטת הארווארד בארה"ב ומוסמך (מ.א) מאוניברסיטת חיפה. לצורך לימודי הספרדית שלי עברתי סמסטר מיוחד באוניסרסיטת סלמנקה העתיקה בספרד".

שאלה: "האם הקהילה היהודית בחו"ל מקבלת אותך כדרוזי ומבינים מה זה דרוזי?".

רדא:
"בקהילות היהודיות בחו"ל מאד מופתעים בדרך כלל מהמינוי שלי ולא יודעים הרבה על הדרוזים. רוב היהודים לומדים מהר מאד כמה אנחנו ישראלים ולומדים להעריך את העבודה המצויינת שדיפלומט ישראלי ממוצא ערבי יכול לעשות. אבל, יש גם מיעוט בעייתי שיכול להיות גזעני והיו לי מקרים שיהודים פנו למשרד החוץ והתלוננו למה שולחים להם "דיפלומט ערבי" כי חשבו שזה מעיד על כך שהמדינה לא מחשיבה אותם. לשמחתי משרד החוץ מבין את המצב ונותן לרוב גיבוי חזק לעובדים הלא יהודים שלו".

ארה"ב היהודים מודעים היטב לתרומה של הדרוזים למדינה ומאד רוצים לתמוך בדרוזים בארץ. לצערי עד היום הכישלון הגדול הוא שלנו כי אין לנו מספיק עמותות מקצועיות שיודעות לקבל סיוע מחו"ל. המצב הגיע עד כדי כך שיש עמותות ישראליות כלליות שלא קשורות לדרוזים אך מגייסות כספים על שמם. מאז שהגעתי לכאן התחילו הרבה קהילות יהודיות לשלוח מבקרים לדליה ולעוספיא כולם חוזרים עם חוויות מצויינות וחלקם אף הביאו מזכרות ששלחו לנו אנשים משני הכפרים כדי (לא לשכוח את הבית)".

שאלה: "האם יש קשר מסחרי בין המדינה שאתה נמצא בה לבין ישראל?".

רדא:
"אטלנטה הפכה בשני העשורים האחרונים לבירה כלכלית חשובה, היא העיר השלישית בארה"ב והעשירית בעולם במספר החברות הבינלאונמיות הממוקמות בה. בשל כך כ- 50 חברות ישראליות כבר פתחו סניפים כאן ובחרו את אטלנטה כשער הכניסה שלהם לארה"ב. החברה הגדולה ביותר הינה "אמדוקס" בתחום הטלקום והיא מעסיקה כ- 200 ישראלים. חברת דלתא מוציאה כל יום טיסה לתל אביב וחברת צים מגיעה לנמל ג'ורגי'ה. כמו כן, הדרום הוא האזור המוביל בכל נושא התעשיות הביטחוניות ובסיסי הצבא ולכן יש כאן הרבה שת"פ עם ישראל".

כתבה בעניין פקיעין שפורסמה באתר yent  תחת הכותרת "לדרוזים יש אהבה והיא תנצח", מאת רדא מנצור

"חברים יקרים, זה כבר מאוחר מדי ואנחנו - הישראלים והדרוזים - כבר תאומים סיאמיים ולא נסתפק באלוף בצה"ל ויום אחד יהיה לנו גם רמטכ"ל. תשובה לרב שמואל אליהו ולכל מי שרוצה לעצור את ההשתלבות שלנו במדינה".

קישור לכתבה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3475316,00.html

תגובות

12. אדם כיוף לפני 16 שנים
תבורך ומי ייתן וירבו כמוך !
11. ממשפחת מוניר ורחאב לפני 16 שנים
כל הכבוד
10. יוסף לפני 16 שנים
אני חולם על זה
9. חסאן מדאח לפני 16 שנים
תודות לרדא מנצור
8. גדיר קונטאר לפני 16 שנים
כל הכבוד..בהצלחה
7. למעאת לפני 16 שנים
כל הכבוד
6. מהא לפני 16 שנים
כל הכבוד באמת אנחנו צריכים עוד שגרירים
5. והבי ענאן לפני 16 שנים
דלית אל כרמל
4. יפה לפני 16 שנים
ברכות לכם
3. צעירה לפני 16 שנים
אנחנו כאן בעוספיה אומרים לכם
2. רובי לפני 16 שנים
רדא
1. אוסמה לפני 16 שנים
יפה לך

מומלצים