"בצבא הייתי קרבי ברוממה אני ערבי"

באחת התגובות שלי כאן בפורטל גליתי שאני עובד על הכנת ספר "עדה נבגדת-טרגדיה דרוזית", העיתוי מאוד מתאים. זעקת היהודים ומחאתם על זה שהדרוזים בפקיעין מתנגדים לישוב יהודים בכפרם, ועוד דברי "השטן" הרב מצפת אליהו, ראיתי לנכון לפרסם כתבה זאת המתפרסמת בספרי בתוספת פרשנות משלי.

03.12.2007 מאת: אמין זאהר
"בצבא הייתי קרבי ברוממה אני ערבי"

הכתבה התפרסמה בעיתון "חדשות"  מלפני 21 שנים, מר סרחאן ש. היום הוא אישיות חשובה בעדה הדרוזית, דבריו יכולים להיות עדות למציאות הקשה שבה נמצאת העדה הדרוזית.

המקרה של מר סרחאן ש.(השם המלא שמור) אשר התפרסם בעיתון חדשות ב 25/12/1986 הוא העדות הנצחית לעוינות, העוול והשנאה שנתקל בהם הדרוזי משוחרר צה'ל.

הכותרת בעיתון זעקה "בצה''ל הייתי קרבי, ברוממה – אני ערבי", העובדה שסרחאן ש. נפצע בשירותו הצבאי, לא מנעה מבריונים לפרוץ את דירתו ברוממה בירושלים ולגנוב את מכוניתו, גם השכנים עוינים אותו, "רק בגלל שאני דרוזי או בגלל שחושבים אותי לערבי".

"האמת היא שאני נשרף מבפנים, שירתי שלוש שנים בצבא, נפצעתי ומילאתי את כל חובותי למדינה, ועכשיו אני לא יכול לחיות בשלווה בירושלים, רק בגלל שאני דרוזי או בגלל שחושבים אותי לערבי, דבר זה פשוט מעורר מחשבות קשות לגבי מצבה של המדינה." כך אמר סירחאן ש. (27), מאז ששכר דירה בירושלים, החל לסבול משורה ארוכה של התנכלויות.

ש. סרחאן מתמחה במשפטים והוא משמש כעוזר פרלמנטרי של חבר כנסת (לשעבר א.ז) זיידן עטשי משינוי. לפני ארבעה חודשים שכר דירה ברחוב זיכרון יעקב , שבשכונת רוממה בירושלים. כחודש וחצי לאחר כניסתו לדירה נגנבה מכוניתו, והוחזרה עם נזק וללא רדיו טיפ.

שלשום פרצו אלמונים לדירתו, גנבו דברים פחותי ערך, חוללו מהומה והסתלקו."גנבו לי סדין ושני אפטיר שייב, אילו רצו היו יכולים לקחת דברים יקרים יותר. פשוט רצו להזהיר אותי שלא אשאר בשכונה" אומר ש..

"אני בטוח שההתנכלויות נובעות מסיבות גזעניות ולא פליליות, כששכרתי את הדירה, הזהירה אותי בעלת הבית, שעלולות להיות צרות עם הסביבה בגלל שאינני יהודי, ואכן , מלכתחילה שמתי לב שהשכנים עוינים, איש מהם לא אמר לי שלום, הטרדות , דפיקות על הדלת והצצות לתוך הבית הפכו למעשה של יום יום, והתחושה הכללית הפכה קשה."

אך מסכת הקשיים לא החלה עם הכניסה לדירה החדשה."לפני שהצלחתי לשכור את הדירה הנוכחית חיפשתי דירה במשך שלושה חודשים, ואיש לא היה מוכן להשכיר לי.

בעלי הבית אמרו לי ללא בושה::" אנחנו לא משכירים לך ומצדינו אתה יכול ללכת לראש הממשלה", הסברתי להם שאני דרוזי, ששירתי בצבא בדיוק כמותם, שום דבר לא עזר".

עכשיו חושש ש. סרחאן שאם יבקש להחליף את הדירה הנוכחית, ייאלץ שוב לחפש דירה במשך חודשים ארוכים."אני אינני מביו מה פשעי?" הוא אומר.

" שירתי ביחידה קרבית, נתתי את שלי למדינה, והנה רק פשטתי את המדים וכבר יש אנשים שרואים בי אויב".

"יש לי הרבה חברים יהודים ואני יכול להגיד, שבעקבות ההתנכלויות  אלי אשנה את תפיסת העולם שלי. הבעיה היא שאני מרגיש מופקר, ואני חושש שהבעיה היא לא רק שלי – זו בעיה של המדינה כולה".

תגובות

29. שירה לפני 9 שנים
אנחנו חרדים יהודים ואוהבים אותכם הדרוזים
28. حنان לפני 16 שנים
جواب ل 27
27. חדיד לפני 16 שנים
אני ישראלי קודם
26. عابرة سبيل לפני 16 שנים
لكرمل..
25. كرمل לפני 16 שנים
ثروت انت بطل، وانت يا عسفاوي خائن ومصالحك الظاهر ك
24. עספאוי לפני 16 שנים
ל-21+22 סאלח ואיוב קיבלו אבל...
23. תרוות חדיד לפני 16 שנים
היום אנחנו יהודים ולא דרוזים
22. كرمل לפני 16 שנים
للسيد العسفاوي
21. عابرة سبيل לפני 16 שנים
للأخ أمين زاهر
20. עספאוי לפני 16 שנים
דרוזי דתו לאומיתו
19. דרוזי ערבי לפני 16 שנים
יא אובקטיבי
18. אוביקטיבי לפני 16 שנים
מה המוצא של הדרוזי בברזיל בקנדה או באילת
17. אדם כיוף לפני 16 שנים
לחלא ...
16. كرمل לפני 16 שנים
لحلا الدرزية
15. חלא לפני 16 שנים
תגובה לאדם כיוף
14. דלואני לפני 16 שנים
הוא היה עוזר פרלמנטרי למי שמכר את עוספיה...
13. אמין זאהר לפני 16 שנים
תגובה ל 1
12. אדם כיוף לפני 16 שנים
בבקשה כולם לקרוא ולהגיב !!
11. דילואני ... סואניה... לפני 16 שנים
אל תתחילו עם זה ... בבקשה...?
10. עספאוי לפני 16 שנים
למס' 6 - תחליף מנהיגים
9. אוביקטיבי לפני 16 שנים
ואנחנו כן רוצים יהודים
8. איש של כבוד לפני 16 שנים
עוד הוכחה על גזענות נגד דרוזים
7. دلواني לפני 16 שנים
الشكوى لغير الله مذلة
6. דרוזי פטריוטי לפני 16 שנים
להחליף מנהיגים באחרים אמיצים
5. غدير قنطار לפני 16 שנים
كلمه لا بد منها
4. מישהי מדליה לפני 16 שנים
מאז ומתמיד יש אפליות בין דרוזים ליהודים..
3. רובי לפני 16 שנים
קרבי
2. גסאן לפני 16 שנים
להתאחד
1. عابرة سبيل לפני 16 שנים
تعليق

מומלצים