למה אין בחירות לרשויות הדרוזיות ברמת הגולן?

עו"ד חיים הנתיב שמייצג תושב מרמת הגולן מחכה לתשובתו של שר הפנים אלי ישי, למה לא מתקיימות בחירות בישובים הדרוזים ברמת הגולן?, יצאנו לבדוק.

22.05.2011 מאת: פורטל הכרמל והצפון
למה אין בחירות לרשויות הדרוזיות ברמת הגולן?

עו"ד חיים הנתיב אומר: "זה דבר מעניין שלא הייתי מודע אליו שברמת הגולן במועצות הדרוזיות לא מתקיימות בחירות, על פי חוק, היו צריכים לפני הרבה שנים מאז שישראל סיפחה את רמת הגולן לקיים בחירות, ככל הנראה שאנחנו בזמן הקרוב נביא את זה לדיון משפטי".

ראש מועצה לשעבר תושב רמת הגולן שהעדיף להישאר בעילום שם, אמר לנו: "מאז שישראל סיפחה את הישובים שלנו מעולם לא התקיימו בחירות דמוקרטיות בישובים, ככל הנראה שזה נבע בגלל שחלק מהתושבים סירבו לקבל תעודות זהות ישראליות, מי שרצה לכהן בתפקיד נבחר ציבור במועצה הממונה, הגיש מועמדות ונבחר ע"י ועדה שהביאה את אישורו לשר הפנים, כך אנחנו מתנהלים מאז שישראל נמצאת כאן".

יש לציין שלפי החוק, כל אזרח יכלו להשתתף בבחירות לבחירת נציגיו למועצות המקומיות, גם אם אין ברשותו תעודת זהות ישראלית ניתן להסתפק באישור תושב, אבל אזרח שאין ברשותו תעודת זהות ישראלית לא יוכל להשתתף בבחירות לכנסת ישראל, כאן החוק חל רק על אזרח ישראלי.

עד היום המועצות התנהלו ע"י ועדות ממונות שבחרו נציגי משרד הפנים, רוב בעלי המקצועות הבכירים הם ישראלים שמגיעים מהכפרים ומהערים בגליל ובכרמל וממקומות אחרים בארץ.

במספר מועצות ראש המועצה תושב המקום שמתמנה או נבחר ע"י שלטונות הביטחון בלבד ובאישור שר הפנים.

אחד הבכירים שעובד בישובי רמת הגולן, אמר לנו: "המועצות מתנהלות טוב מאוד, יש לנו גביית ארנונה שמגיעה ל70 אחוז, המועצות מתחזקות ומפעילות את רשת המים והחשמל והתושבים נהנים מאוד משירות מעולה מכל הבחינות, עבור השירות הזה הם משלמים לפי צריכה והמועצות משלמות לחברת חשמל וחברת מקורות".

הבכיר הוסיף ואמר: "אין ברמת הגולן חלוקת שטחים בין התושבים".

עו"ד חיים הנתיב שמחכה בינתיים לתשובתו של שר הפנים אלי ישי לפנייתו, מדוע לא מתקיימות בחירות למועצות הדרוזיות ברמת הגולן, יכול ללמוד את השטח טוב יותר ולהבין עד כמה התושבים רוצים מאוד שהם ינהלו את עצמם והמועצות שלהם.

אחד האזרחים אמר לנו: "אני מודע טוב למה ישראל לא קיימה בחירות בישובים שלנו, כי ישראל פוחדת שראש מועצה יעבוד לטובת סוריה ולא לטובת ישראל ומדינת ישראל לא מעודדת התפתחות האיזור, כל מה שקורה ברמת הגולן מכל הבחינות זה בזכות התושבים ולא בזכות המדינה שלא נתנה ולא נותנת כלום".

"קיים חוסר תיאום בין השלטון המקומי לצרכים של האזרחים, תושבים מעידים על מחסור רב בהרבה מוסדות כמו הרווחה, בית לקשיש, מועדון נכים ועוד הרבה מאוד דברים".

ברמת הגולן ישנם 5 כפרים דרוזיים והם

מג'דל שמס כפר שוכן למרגלות החרמון, ומספר תושביו עומד על 9000 איש, כולם דרוזים, מקורם של חלק מהתושבים במקום הוא מדלית אל כרמל, תושבים שברחו מדלית אל כרמל בשנת 1846 לאחר סכסוך עם התושבים המוסלמים בכרמל, רובם חזרו לדליה וחלקם נשארו להתגורר במג'דל שמס.

בכפר מסעדה מתגוררים כ 4000 תושבים, כולם דרוזים.

הכפר בוקעאתא מתגוררים בו כ 6000 דרוזים.

הכפר עין קיניה בין מסעדה לבניאס. גרים בו כ-2000 תושבים, כולם דרוזים.

שאילתא בעניין נשלחה לשר הפנים, ותשובה שתגיע תפורסם.

{YouTubeVideo id=IdFfJRXBuU8}

http://www.youtube.com/watch?v=IdFfJRXBuU8

תגובות

21. משרד הבנים לפני 13 שנים
השקעה פוליטית
20. רביע לפני 13 שנים
הבחירות
19. חלבי לפני 13 שנים
להחזיר לנו את התושבים לדליה
18. מדליה לפני 13 שנים
נושא מאוד חשוב לעתיד האזור
17. בחור לפני 13 שנים
דמוקרטיה אמתית
16. בחורה מהגליל לפני 13 שנים
הם רצו את זה
15. בעל מקצוע לפני 13 שנים
כל הכבוד
14. בכיר לפני 13 שנים
זה יזום מראש
13. דן לפני 13 שנים
בשבל מה
12. דלואני לפני 13 שנים
כדאי לאמץ את המודל
11. בחורה לפני 13 שנים
אני חשבתי שהם חלק מישראל
10. יוסף לפני 13 שנים
תושבי הגולן
9. טל לפני 13 שנים
ישראל גאה
8. חלבי לפני 13 שנים
לקיים בחירות מיד
7. ישראל/ לפני 13 שנים
אולי לא מצאו את האיש הנכון
6. אזרח ישראלי לפני 13 שנים
אתם צוחקים
5. אמיר לפני 13 שנים
נושא מעניין ושאלה יותר מעניינת
4. וחיד לפני 13 שנים
לדעתי המצב נוח לתושבים ברמה
3. תושב לפני 13 שנים
ישראל לא עושה נכון לגבי הדרוזים
2. עספאני לפני 13 שנים
לתושבים טוב כך
1. אזרח לפני 13 שנים
ישראל ישראל

מומלצים