פהמי: "הרצון הזה לא אמיתי"

יו"ר העמותה להגנה על אדמות הכרמל פהמי חלבי ממשיך לא להאמין למנכ"לים, תוקף את הזבובים שתוקפים ומאמין שמעולם לא היה מאבק מוצלח כמו שלהם.

12.07.2011 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פהמי: "הרצון הזה לא אמיתי"

למרות הביקורת שנשמעה מחלק מבעלי הקרקעות למה פהמי נפגש עם מנכ"ל מע"צ האדריכל שי ברס ללא ידיעתם פהמי מסביר שזו היתה פניה של ח"כ חמד עמאר שהתקשר לאסוף פרטים ולאחר שיחה ממושכת פהמי הוזמן לפגישה.

פהמי מדבר על העמותה שהשיגה את מה שלא הושג במשך עשרות שנים ואומר: "עד היום המדינה הפקיעה יותר מ70 אחוז מאדמות הדרוזים וכולם ישנו עד שהגענו, היום האנשים יותר מודעים לזכויות שלהם, אנשים עירניים שלא עובדים עליהם בקלות רבה".

פהמי: "אנחנו עובדים 24 שעות ביממה למען המטרה מזמננו וכספנו ובאים כל מיני אנשים ועיתון צהוב שכותב שהעמותה נכשלה, אני לא מתרגש מזה, אבל זה לפעמים מפריע כמו זבוב קטן".

פהמי: "חיבה אהדה ורצון וכל מיני מילים שמשמיעים המנכ"לים למיניהם, את המלים האלה אנחנו כבר לא קונים, הנה עברה לה שנה וחצי מאז ההידברות, מה קרה עד היום?, אנחנו הבהרנו למנכ"ל חברת הדרכים אדריכל שי ברס שלא יתחילו בעבודה עד שיקבלו את אישור בעלי האדמות, בעמק הקישון, הנפגעים העיקריים הם בעלי האדמה מעוספיה".

בעל אדמה בעמק הקישון אמר לנו: "המדינה החליטה לקחת בכוח את האדמות והיא פותחת מלחמה נגדנו ובמלחמה מתנהגים כמו במלחמה".

לראיון המלא עם פהמי חלבי

{YouTubeVideo id=fxN8-vgaF5g}

http://www.youtube.com/watch?v=fxN8-vgaF5g

חברת הדרכים עם פרסום המכרז לרכבת העמק תחת הכותרת "מאיצים את פרויקט רכבת העמק".

החברה הלאומית לדרכים פרסמה מכרז של פרויקט רכבת העמק המיתולוגית המתוכנן בין חיפה לגשר שייח חוסיין שבעמק בית שאן.

שר התחבורה ישראל כץ מסר כי המכרז שפורסם כולל הקמת תשתית למסילת ברזל באורך של חמישה קילומטרים מהעיר נשר ועד קיבוץ יגור וכן גשרים ומחלפים על כביש 75. היקף מכרז זה נאמד ב-250 מיליון שקל.

לפני כשנה החליט השר כץ להאיץ את פרויקט רכבת העמק כחלק מתוכנית 'נתיבי ישראל' שנועדה ליצור רשת של רכבות וכבישים מהירים, מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום.

בתוך כך, העביר השר כץ את האחריות לטיפול בפרויקטים של הקמת מסילות רכבת בגליל לידי החברה הלאומית לדרכים.

מאז יצא הפרויקט לדרך לפני כשלושה חודשים, הצליחה החברה הלאומית לדרכים לפרסם ארבעה מכרזים למיזם ההיסטורי של רכבת העמק.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס אמר: "בשל היקפו של הפרויקט, הוחלט לחלקו למקטעים שונים, אשר יאפשרו גם לחברות בסדר גודל בינוני, להתמודד במכרזים ולהיות שותפות בעשייה".

אדריכל שי ברס: "מדובר במכרז בשיטת ה-design build בו הקבלן מתכנן ומבצע את הפרויקט על פי הנחיות החברה הלאומית לדרכים".

השר כץ ציין כי לאורך מסילת העמק שאורכה כ-60 קילומטר יוקמו בשלב הראשון חמש תחנות רכבת מתוך שמונה תחנות המתוכננות על תוואי הקו: לב המפרץ, כפר יהושע,  כפר ברוך, תחנת עפולה ותחנת בית שאן, בנוסף יוקמו גשרים באורך כולל של כארבעה קילומטרים ותכרה מנהרה באורך קילומטר אחד שתצא מתחנת עפולה.

יו"ר החברה הלאומית לדרכים, מיכה גולדמן ציין כי חיבור ערים כמו נשר, מגדל העמק, עפולה, ובית שאן לרשת המסילות הארצית יקצר באופן ניכר את זמן ההגעה למרכז הארץ. מדובר במהפכה של ממש שתעלה את ערך הבתים בישובים אלה ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים".

תגובות

16. הדרוזי המוטרד לפני 13 שנים
אבוי לנו מיצרנו !
15. דלואני לפני 13 שנים
פהמי אתה גדול
14. 9 לפני 13 שנים
תגובה למס' 13
13. דרוזי שלא נמאס לו לפני 13 שנים
תגובה למספר 9 בטח אתה מהחנפנים ומהעבדים
12. גאה בפהמי חלבי לפני 13 שנים
גאה בפהמי חלבי
11. יחיא לפני 13 שנים
בעל אדמה
10. אזרח לפני 13 שנים
מסכנים הדרוזים
9. נמאס כבר לפני 13 שנים
תגובה למס' 4 -קבל עדכון: העולם כבר בשנת 2011
8. עיספאוי הגון לפני 13 שנים
עוספיה צופה צופה בגדול
7. בעל קרקע לפני 13 שנים
אמון מלא בפהמי
6. one לפני 13 שנים
כל הכבוד
5. אבו רוכן לפני 13 שנים
מאמין לו
4. ריאלי לפני 13 שנים
רק בדרך המאבק נשיג זכויות.
3. מדליה לפני 13 שנים
פהמי גדול
2. דרוזי שפוי לפני 13 שנים
פהמי וחליל תופעה טובה בדרוזים
1. גבר אמיתי לפני 13 שנים
אתה גבר אמיתי

מומלצים