פהמי בתגובה להחלטת בג"ץ

"זו התוצאה של שרירתיות ועבודה אמוצינאלית" פהמי חלבי יו"ר העמותה להגנה על אדמות הכרמל בתגובה ראשונית: "כל הגרמים קבעו חד משמעי שאסור לפנות לבג"ץ"

24.08.2011 מאת: יוסף חלבי
פהמי בתגובה להחלטת בג"ץ

פהמי חלבי: "פעם נוספת מוכיחה העמותה להגנה על אדמות הכרמל, שהיא נהלה ומנהלת מאבק האדמות, משך שבע שנים באומץ, ביושר, בשקיפות, ברציונליות ובמקצועית.

כל החלטה מתקבלת לאחר איסוף מידע, בדיקתו בצורה מקצועית, התייעצות עם גורמים רלוונטיים, משפטיים, תכנוניים, פוליטיים, דתיים ואחרים, ואחרי שחברי העמותה שוקלים את כל החלופות מתקבלת החלטה, ואני יכול לומר בכל הצניעות כל ההחלטות שקיבלה העמותה התבררו בסוף כנכונים, ומייצגים טובת הציבור.

כל הגרמים הנ"ל קבעו באופן חד משמעי שאסור לפנות לבג"צ כי אין שם סיכוי להצלחה.

ואחרי למידה מעמיקה ומקצועית להחלטת הממשלה המתוקנת, קבעו שההחלטה טובה ללא תקדים, לאור מדיניות ממשלות ישראל הגזענית שחוקקה חוקים מפלים, שמאפשרים הפקעת אדמות ללא אפשרות החלפת קרקע, וידוע לכולם כבר הופקעו לדרוזים 75 % מאדמתם.

בעלי הקרקעות והציבור הרחב שעוקב אחרי מאבק האדמות, יודע שאחרי מאבק ציבורי צודק וארוך, ומשא ומתן עיקש שנהלה העמותה באומץ ובגובה העיניים מול הממשלה ובעיקר מנכ"ל ראש הממשלה, התקבלה החלטת ממשלה מתוקנת, שלפי מיטב זכרוני החלטה תקדימית, מצליחים בלחץ מסיבי על הממשלה בכל הכלים, ובחוכמה רבה, להביא  להחלטה ממשלה מתוקנת מס 1537 ב21/03/2011, החלטה סבירה, שקיבלו אותה רוב חברי העמותה ורוב בעלי הקרקעות, בכך שהיא עונה על מרבית תביעותנו, בעיקר אדמה מול אדמה.

לצערנו למרות עמדת העמותה שאסור לפנות לבג"ץ, שהסבירה לאחר התייעצות האסון שיכולה להמיט על המאבק והזכויות, באם נפסיד בבג"צ, שהיה ברור כמו עין השמש שזה מה שיקרה היום עם החלטת בג"ץ שדחה את העתירה, תפגע במוטיבציה של בעלי הקרקעות, תחזק את עמדת הממשלה במשא ומתן, ותשים את בעלי הקרקעות בפני שוקת שבורה, כי החלטת בג"ץ הנה החלטה משפטית וסופית, אבל החלטת הממשלה המתוקנת היא החלטה פוליטית שניתן לשנות.כפי ששינינו אותה כבר.

זו התוצאה הכואבת והכושלת שפוגעת בחקלאים ובכל בני העדה, כאשר קומץ אנשים, מוביל מאבק מהבטן אמוציונלי, ללא הבנת המציאות המשפטית והפוליטית, הרבה סיסמאות ריקות, שלא מובילים לשום מקום, קומץ שלא מקשיב לחברים, תוקף את העמותה וחבריה, ומאשים אותם אשמות שווא, כדי להצדיק את עמדתו ובכך מפלג את העמותה ומחליש אותה.

קומץ שמתעלם ולא מבין את גודל ההישג של המאבק שמנהלת העמותה כבר 7 שנים, החזרת 1000 דונם באום אל שוקף, ביטול תוכנית המתאר שלא עונה על צרכי הישוב, מכריחה את משרד הפנים להכין תוכנית אחרת שתתאים לזמן הזה, ומצליחה כאמור ליישם המטרה למענה יצאה  למאבק בג'למה מנסורה, דונם מול דונם. ההישג שמקבל תמיכה וברכה מכל הגורמים הציבוריים שמבינים ענין.

הנה העקשנות, השריריות, העבודה הרגשית, על חלומות באספמיה, ההחלטות הפרטיות, גרמו לדחיית העתירה ע"י בג"צ.

בזבוז הרבה אנרגיה וכסף לשווא, ויצרה אשליה אצל חלק מהאנשים, שיכולה לצערינו לפגוע במוטיבציה שהיא חלשה, ביציאת האנשים למאבקים, ובוודאי כולנו מכירים מצב העדה האנוש, ונכונו לנו עוד הרבה מאבקים.

למרות הכל אני עדיין מאמין שיש מקום לאסוף את השברים, להתאחד מחדש, ללמוד את הנסיבות, אין לנו ברירה אחרת".

תגובות

20. בעל קרקע לפני 13 שנים
חנופה ופחדנות
19. אובייקטיבי לפני 13 שנים
די לצביעות ולשקרים!
18. בחור לפני 13 שנים
פהמי אדם מעולה
17. חלבי לפני 13 שנים
כל הכבוד פהמי
16. עורך דין מהצפון לפני 13 שנים
לדרוזי סביר
15. נמצא בעניינים לפני 13 שנים
אדמת מנסורה
14. דרוזי סביר לפני 13 שנים
עורך הדין מהצפון.
13. חלבי לפני 13 שנים
תמשיכו לסמוך על הערבים ועדאלה זאת התוצאות
12. samr foad salim yosof abbas לפני 13 שנים
WE WILL NOT LOSE THE WAR
11. עורך דין מהצפון לפני 13 שנים
כמה הערות בעניין
10. רביע לפני 13 שנים
פהמי
9. זאהר לפני 13 שנים
פהמי אתה אחד העותרים, הידעת!!!!!!!!!
8. בעל קרקע לפני 13 שנים
העמותה הצליחה בגדול.
7. האדי לפני 13 שנים
פהמי לא אובייקטיבי
6. סאמי באמי לפני 13 שנים
עספיא
5. חלבי לפני 13 שנים
נכשלתה
4. אדם לפני 13 שנים
פתרון טוב לכולם
3. AFL לפני 13 שנים
פתרון
2. תושב ותיק לפני 13 שנים
למר פהמי
1. בעל אדמה לפני 13 שנים
הולכתם אותנו שלל

מומלצים