ערבים ישראלים תכננו לבצע פיגועי טרור

שירותי הביטחון הכללי בשיתוף משטרת המחוז הצפוני, עצרו קבוצת צעירים מהכפר דבוריה שתכננו לבצע פיגועים בישראל, לפגוע בחייל ואיש מג"ב ולחטוף את נשקם.

15.09.2011 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ערבים ישראלים תכננו לבצע פיגועי טרור

הותר לפרסום כי במהלך חודש ספטמבר, עצרו שירותי הביטחון הכללי בשיתוף משטרת המחוז הצפוני, מספר ערבים ישראלים, תושבי הכפר דבוריה, אשר תכננו לבצע פיגועי טרור, אך נעצרו בטרם הצליחו להוציא אל הפועל את תכנוניהם. בין היתר, תכננו העצורים לפגוע בחייל ובשוטר מג"ב תושבי הכפר, ולחטוף את נשקם, וכן לממש פיגועים נוספים בעתיד.

העצורים הם תושבי דבוריה אסלאם עבד אלקאדר ח'ליל אטרש, תושב דבוריה בן 24 אשר התגורר עד לאחרונה במעונות הסטודנטים בחיפה. מהדי ח'אלד סעדי מצאלחה בן 19 תושב אבו גוש. שאדי עלי פואד אברהים מדבוריה, סטודנט בן 19 מהטכניון, אשר מתגורר בנשר. אברהים סוהיל מחמוד אכתילאת בן 20, תושב דבוריה ואיסמעיל אברהים אמין אכתילאת, בן 23 מדבוריה.

בחקירתם הודו העצורים, כי הם נמנים עם זרם "הסלפיה ג'יהאדיה", זרם קיצוני באיסלם, המטיף לחזרה למקורות, ולמאבק אלים (ג'יהאד) בישראל, במערב ובמשטרים האיסלמיים אשר אינם מיישמים הלכה למעשה את "השריעה".

אחד הנחקרים הקים פורום אינטרנטי, בו פרסם בין היתר מאמרי תמיכה בזרם, וכן עמד בקשר עם שייח' נאט'ם סכאפה מנצרת, בדלן דתי העומד בראש תנועת "אנצאר אללה", שהוצאה לאחרונה אל מחוץ לחוק בידי שר הביטחון, ואשר נחשב לאידיאולוג הראשי של הזרם בישראל. לדברי העצורים, מרכז כוחו בנצרת.

עוד הודו הנחקרים, כי הם צפו באינטרנט בסרטוני הדרכה, שעסקו בהוראות להכנת מטעני חבלה, בנשק, ובהסברים על שימוש בנשק. ברשות אחד העצורים נתפסו שרטוטים שהוריד מהאינטרנט של מעגלים חשמליים המשמשים להכנת מטעני חבלה, כהכנה, לדבריו, לקראת ביצוע פיגועים בעתיד.

מפקד המחוז הצפוני במשטרה רוני עטיהלפי החשד, הנחקרים תכננו לפעול נגד נקודת המשטרה שהוקמה בכפרם בשנה שעברה, ובכלל זה לפגוע בשוטר מג"ב ובחייל, תושבי דבוריה, ולחטוף את נשקם. הנחקרים כבר איתרו קורבנות למעשה, אך לא הצליחו לממש את תכניתם לפני שנעצרו. בנוסף, שוחחו הנחקרים על הדרכים להשיג מימון ואמל"ח לפעילותם, ועל הצורך לגייס נוספים. אחד העצורים אף חשב להתקבל לעבודה במשרד ממשלתי או במפעל אסטרטגי, כדי לנצל זאת לביצוע פיוע במקום.

נגד שלושה מהחשודים הוגשו כתבי אישום, והבוקר יוגשו כתבי אישום נוספים לבית המשפט בנצרת, בעבירות שעניינן קשירת קשר לביצוע פשע וקשירת קשר להקמת התאחדות בלתי מותרת ולביצוע עבירות אלימות ונשק.

מעצרם של הנחקרים מנע מהם להוציא אל הפועל את תכנוניהם, אך הסיכון הביטחוני ורמת האיום מפעילותם ברורה, זאת נוכח השילוב של אידיאולוגיה קיצונית, המוזנת גם על ידי תכנים המועברים באינטרנט, ונכונות של אזרחים ישראלים לפעול באופן אלים בתחומי מדינת ישראל ונגד מוסדותיה.

מפקד מחוז צפון ניצב רוני עטיה: "חשיפתה של חולייה מסוכנת זו מנעה פגיעה באנשי כוחות הביטחון ובאזרחים. פעילותו הנחושה והמקצועית של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף היחידה המרכזית של מחוז צפון, סיכלה את זממם של הנאשמים. שיתוף הפעולה המוצלח בין המשטרה לשב"כ יימשך במטרה לחשוף חוליות נוספות אם ישנן". על חלק מפרטי הפרשה מוטל צו איסור פרסום, וכי הפרשה כמו גם חקירתם של חשודים נוספים נמשכת.

תגובות

4. יהודי לפני 13 שנים
זה רק התחלה
3. חייל דרוזי לפני 13 שנים
צריך טרנספר לפני שיהיה מאוחר
2. ערבי ישראלי לפני 13 שנים
ישראל גן עדן יחסית לערבים,,אין הערכה
1. רביע לפני 13 שנים
המתכננים

מומלצים