דיון בועדה המחוזית בעניין בית המלון בדליה

היום שלישי 4-10-11 דנה הועדה המחוזית בהתנגדויות תושבי דליה והמועצה המקומית לע.ד 251 א', אזור מלונות ונופש בדליה, בעלי הקרקעות חובה להגיע

02.10.2011 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דיון בועדה המחוזית בעניין בית המלון בדליה

עו"ד חיים נתיב שמייצג חלק מבעלי הקרקעות השמיע את הטענות של בעלי הקרקעות בעניין בניית בית המלון באדמות סקעב באזור דליה.

מגדי חלבי אחד מבעלי האדמות אומר: "אסור לנו לשבת בחיבוק ידיים, מחובתנו כבעלי קרקעות באזור המיועד לבניית בית המלון לפעול שלא יהיה מאוחר לכולנו, אנחנו צריכים להתייצב בדיון ולומר לא לתוכנית המוגשת בתנאים האלו שבאה לשרת אך ורק את היזם, על חשבון בעלי האדמות".

תזכורת למיזם ולתוכנית שהוגשה לאישור ועדת תכנון ובנייה המחוזית בחיפה.

הפרשייה של תוכנית הקמת בית מלון באדמות סקעב נחשפה לראשונה ע"י פורטל הכרמל.

אדמותבעלי האדמות בחלקות הבאות מוזמנים לישיבה:
גוש 11520: חלקות 27, 47, 49-53, 55, 57, 59, 60, 74, 76
גוש 11527: חלקות 2-4

בעלי האדמות באזור סקעב הגישו התנגדויות לועדה המחוזית לא לאשר תוכנית עד/ 251/ א להקמת בית מלון באזור במתכונתה הנוכחית.

בעלי האדמות למדו את התוכנית לעומק והחליטו שהתנאים המוצעים להקמת בית המלון וכביש הגישה אליו אינם מקובלים עליהם, לכן, החליטו להגיש את התנגדותם לוועדה המחוזית נגד אישור התוכנית .

פורטל הכרמל, במקרה, חשף את הפקדת תוכנית עד/ 251/ א (אזור מלונאות ונופש בדלית אל כרמל) לשינוי ייעודה של חלקה פרטית, מחקלאית לאזור מלונאות ונופש והקמת בית מלון ומרכז ספא.

התכנית לא הובאה לידיעת בעלי הקרקעות באזור, למרות שמי שחתום על הגשת התוכנית הוא מהנדס המועצה סלימאן נסר אלדין.
 
התכנית מדברת על הקמת בית מלון ומרכז ספא בחלקה 58 בגוש 11520 שבבעלותו של יזם פרטי מהמרכז, החלקה היא חקלאית בתוך שטח השיפוט של המועצה המקומית דלית את כרמל.

לבית המלון מתוכנן כביש גישה, שמתחיל בכביש אום אלשוקף ועולה בהר סקעב עד לבית המלון המתוכנן, רובו של הכביש המתוכנן הוא ברוחב 14 מטר וצמודה לו רצועה ירוקה שרוחבה (משני צדדי הכביש) בין כ- 3.5 מטר עד כ- 12 מטר.

זאת אומרת שרוחב הכביש המוצע כולל הרצועה הירוקה הוא בין כ- 17.5 מטר עד כ- 28 מטר. החלקות שבהן עובר הכביש הן: בגוש 11520 חלקות 27, 47, 49-53, 55, 57, 59, 60, 74, 76, ובגוש 11527 חלקות 2-4 .

יש לציין כי רובו של הכביש המתוכנן בא ע"ח כביש מנדטורי שהוא הכביש היחיד שמשמש את בעלי האדמות להגיע לאדמותיהם.

בעל אדמה: "למדנו את התכנית המפורטת עד/ 251/ א (אזור מלונאות ונופש בדלית אל כרמל) וגילינו מספר דברים שפוגעים בנו בצורה קשה, לכן החלטנו להתנגד לתוכנית במתכונתה הנוכחית".

"ראשית כל אני לא מבין איך תכנית כזו מקודמת על חשבון האדמות שלנו בלי שאף אחד יודיע לנו? אם פורטל הכרמל לא היה חושף את התוכנית, התכנית היתה מאושרת והנזק היה בלתי הפיך לאדמות ולבעלי האדמות באזור. אני מפנה אצבע מאשימה למועצה המקומית הקודמת, שקידמה את התכנית ובמיוחד למהנדס סלימאן נסר אלדין שהגיש את התכנית. אני אישית בודק אם ניתן משפטית לתבוע את המעורבים על המחדל הזה".

לגבי התכנית עצמה, בעל האדמה אומר: "ממש בתחילתה של "הוראות התוכנית" מופיעה הפסקה הבאה: "התכנית נגזרת מהסימבול המופיעה בתכנית המתאר לדאלית אל כרמל עד/300. לפי החלטת הולנת"ע מיום 28.7.09, לא תהיה אפשרות להקים אתרי תיירות נוספים מכח אותו הסימבול".

בעל האדמה ממשיך: "זאת אומרת שאם בית המלון יוקם לא תינתן לאף אחד מבעלי האדמות באזור אפשרות להקים כל מיזם תיירותי, מה זה הדבר הזה? ליזם מתל אביב מותר, ולנו בעלי האדמות אסור להקים אתרי תיירות ונופש? מי הרשע שהסכים לקדם כזה דבר?".
 
"בסעיף 6.1 מופיע: השטחים המיועדים עפ"י תכנית זו לצרכי ציבור לדרך ו/או שיקום נופי ולשטח ציבורי פתוח, מיועדים להפקעה בהתאם לסעיפים 188 ו- 189 לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965, וירשמו על שם עיריית כרמל. קודם כל ברצוני להזכיר למהנדס סלימאן, כי עיר כרמל חדלה מלהתקיים לפני כשנתיים, שנית, אם ההפקעה מתקיימת ובסופו של דבר בית המלון לא יוקם, האם ההפקעה תתבטל ואדמותנו יוחזרו אלינו? אני בספק".
 
"לגבי כביש הגישה: הכביש תוכנן תוך כדי התעלמות מוחלטת שהחלוקות הפנימיות של כל חלקה וחלקה, יש חלקות שהכביש גוזל את מרביתם ויש כאלה שהכביש גוזל אחוז קטן מהן, אין כאן חלוקת נטל בין בעלי האדמות. לכזה דבר אף אחד לא מסכים. הכביש מתוכנן עם רצועה ירוקה שרוחבם ביחד נע בין 17-28 מטר, למה? מי צריך כזה כביש? למה לא להסתפק בכביש ברוחב 10 מטר בלי הרצועה הירוקה. בנוסף לזה, הכביש מתוכנן ללא כל יציאה לאדמות שבן עובר, לא מספיק שתכננו לנו כביש עם רוחב מנופח ועם רצועה ירוקה מיותרת, אלא גם לוקחים לנו כביש מנדטורי יחיד שמשמש אותנו ומרחיבים אותו ומונעים מאיתנו כל גישה לאדמות שלנו".

בעל האדמה מסכם: "עקרונית, אנחנו בעד הקמת בית מלון באזור, וכולנו בעד סלילת כביש, אבל, התנאים של התכנית המופקדת אינם מקובלים עלינו, אנחנו מגישים התנגדויות לוועדה המחוזית שלא יאשרו את התכנית במתכונתה הנוכחית".

תגובות

3. ...... לפני 12 שנים
פש אהתמאם
2. סמיר לפני 12 שנים
אין טעם לישיבה
1. teto לפני 12 שנים
איפה התוכנית החלופית שהבטיח כרמי מקלדה?

מומלצים