מתכננים כביש 672 עוקף כפרים חדש נא לשים לב!

24 איומים חדשים על השטחים הפתוחים נוספו לשנת 2011, כך מדווחים החברה להגנת הטבע, חברת יפה נוף קבלה להתחיל בתכנון הכביש העוקף

27.10.2011 מאת: כמיל כיוף
מתכננים כביש 672 עוקף כפרים חדש נא לשים לב!

לרגל הפסטיבלים שהיו בכפרי הכרמל ותנועת הרכבים הגדולה ומטבע הדברים היו פקקים הן בעוספיא והן בדלית אל כרמל, מתברר שבימים אלו חברת יפה נוף מחיפה מקדמת תכנון מחודש לכביש 672 הנקרא "עוקף עוספיא ודלית אל כרמל ".

במסגרתו מוצעת הסטה של הכביש דרומה ומערבה בתחומי פארק הכרמל, אולם החברה להגנת הטבע מתנגדת ומנסה לקרב אותו לתחום הפיתוח העתידי של עוספיא ודלית אל כרמל.

אולם עמדתנו צריכה להיות שהכביש הזה צריך להיות רחוק מהאדמות הפרטיות של תושבי המקום הרחוקות  ביותר מחוץ לתוכניות המאושרות כיום וכל האדמות הפרטיות צריכות להיות בתכנון העתידי שלנו.

אפשר להבחין בנימת הנגד ממה שנטען ע"י החברה להגנת הטבע מפיתוח שני הישובים עוספיא ודלית אל כרמל
על האחראים בשני הכפרים לשים לב למה שמתכננים לנו  ולהיות מעורבים בתכנון הכביש בזמן הנכון  עכשיו
להלן מה שדווח ע"י החברה להגנה על הטבע.

פארק הכרמל כביש 672 עוקף עוספיא ודלית אל כרמל.

הכרמל תחום בדרכים ארציות משלושת עבריו כבישים מס' 4,70,75, וקטוע בשל דרכים אזוריות החוצות אותו: כביש 672 הכביש הקיים שעיקרו על גב הרכס, כביש 705 בסמוך לגבולן של חיפה ונשר ושתי דרכים אזוריות נופיות מתפתלות ויורדות מקו הרכס: כביש 721 באגנו של נחל אורן כלפי מערב, וכביש 7212 באגנו של נחל נשר כלפי מזרח.

חברת יפה נוף בחיפה מקדמת תכנון מחודש לכביש 672 הנקרא "עוקף עוספיא ודלית אל כרמל" במסגרתו מוצעת הסטה של הכביש דרומה ומערבה בתחומי פארק הכרמל, תוך פגיעה אנושה בו.

עמדת החברה להגנת הטבע, לאור הפגיעה האנושה הצפויה לערכי הטבע בפארק הכרמל בשל חלופת הסטת תוואי הכביש, מציעה החברה להגנת הטבע חלופה אחרת, שמידת פגיעתה בפארק מצומצמת יותר, הנסמכת אל גבול הפיתוח העתידי של הישובים עוספיא ודלית אל כרמל.

יש להצמיד את הכביש האזורי המתוכנן קרוב ככל הניתן ליישובים, בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה וההנחיות לתסקיר שנערך לדרך, נבחנות היום חלופות נוספות להתווייתה.

התפשטות עוספיא ודלית אל כרמל, יערות הכרמל הירוקים מהווים אבן שואבת למאות אלפי מטיילים מדי שנה, זאת בשל השילוב הנפלא בין נופי החורש והים, הפינות המוצלות ומסלולי הטיול בטבע הסמוכים לעיר חיפה ולמרכז הארץ, הכרמל מהווה גם בית גידול לעשרות מינים של צמחים ובעלי חיים.

הישובים עוספיא ודלית אל כרמל ממוקמים בליבו של הפארק, מעל המתלולים הצפון מזרחיים והמזרחיים של הכרמל מחד ובראש האגנים המערביים של הנחלים אורן, מערות, חרובים ומהר"ל מאידך.

מיקום ייחודי ורגיש זה משפיע על כל הכרמל הגבוה והכרמל התיכון, ויוזמות פיתוח המתוכננות בו יהיו נצפות משטחים נרחבים הסמוכים לכרמל, התפתחותם של הישובים עוספיא ודלית אל כרמל, במרכזו של פארק הכרמל, מהווה כיום את מוקד החיכוך העיקרי בין שימור לפיתוח באזור.

הגריעות מפארק הכרמל המתקיימות בעקבות שלל יוזמות הפיתוח ובניה בלתי חוקית ובזבזנית במשאב הקרקע, בתחום הסובב את הישובים עוספיא ודלית אל כרמל, מצמצמות את כמות השטחים הפתוחים המוגנים של הפארק.

גם העברת תשתיות בפארק, ובראשן התוויית כביש אזורי 672 הנמצא בהליכי תכנון מתקדמים, גורמת לקיטוע רציפותם של השטחים הפתוחים, תוך פגיעה נופית ואקולוגית, ומאיימת על בית הגידול ונופיו הייחודיים של הכרמל.

עמדת החברה להגנת הטבע: יש לפעול בצורה נחושה כנגד הבנייה הבלתי חוקית הרווחת באזור, להימנע ככל הניתן מגריעות שטחים מפארק הכרמל.

תגובות

7. מתכנן עיר לפני 12 שנים
אתם טועים בגדול,התכנית אושרה מזמן
6. דרוזי אזרח ישראל לפני 12 שנים
עד מתי?
5. חלבי לפני 12 שנים
הגנה הטבע????
4. a nice one לפני 13 שנים
מומלץ
3. האיזון מחייב לפני 13 שנים
חייבים למצוא איזון בין כל הגורמים,,,,
2. תושב לפני 13 שנים
הם מבשלים ואנחנו אוכלים
1. אוביקטיבי לפני 13 שנים
אוביקטיבי

מומלצים