מה קרה לפרויקט הדגל של דליה?,סרטון

יעקב ברנהולץ היזם ובעל הקרקע בה יבנה בית מלון בסקעב בראיון ראשון על כל המהלך והדרך הארוכה בה עברו עם קברניטי הישוב.

18.01.2012 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה קרה לפרויקט הדגל של דליה?,סרטון

לאחר שחשפנו כאן בפורטל הכרמל את הקמת בית המלון בסקעב הר שוקף בדליה, בעלי האדמות התעוררו והמועצה המקומית הנוכחית בדליה החלה בבדיקת העניין, אז גם המועצה וגם בעלי הקרקעות הגישו התנגדויות לועדת התיכנון והבנייה המחוזית בחיפה.

יעקב ברנהולץ בא ומאיר לנו את הדרך מה קרה באמת ומה האמת בכל העניין הזה ולמה הדבר לא הגיע לבעלי הקרקעות בזמן, מי פשל ומי דחף.

יעקב ברנהולץ: "התוכנית תאושר בסופו של דבר, הפרויקט הזה מאושר ע"י ראשי המועצות רמזי חלבי ואכרם חסון שקראו לו פרויקט הדגל, הם אמרו לנו תשקיעו בתכנון ובועדות ותעסקו בפאן המקצועי ואנחנו נעסוק בפאן הפרטני".

"התקציב המשוער להקמת בית המלון האקולוגי פה בין 150 מליון עד 175 מליון ש"ח. ברמה של 5 כוכבים דלוקס, מלון תיירותי ממדרגה ראשונה, יש לציין שכל שנה שהפרויקט מתעכב הכפר מפסיד כ 12 מליון ש"ח"

"ההודעההיזמים של תוכנית הקמת בית המלון הם המועצה והעירייה אחר כך, אני לא בא להפקיע כבישים, מטרתי לבנות מלון ושתהיה המון תעסוקה בדליה, שכרתי מודדים ואנשי מקצוע בהנחה שכולם יודעים מהפרויקט הזה, אנחנו מעוניינים בשכנות טובה עם בעלי האדמות מסביב".

"אני חושב שעקב חילופי שלטון, חסר לבעלי תפקידים נוכחיים ידע ולכן הם התנגדו לפרוייקט, לאחר עיון בפרוטוקולים הם קבלו רגליים קרות, כי אנחנו עברנו אישורים של הירוקים והועדה המקומית בליווי צמוד של מהנדס המועצה, לא היה מהלך של גניבה בהסתר".

"האדריכל שלנו נשכר לעשות תוכנית המתאר של המועצה, הכל נעשה בידיעה, ובמטרה להביא תעסוקה למגזר ולהכניס את ענף התיירות לאזור".

"באותה נקודה יהיה בית מלון וקובע גבול שמערבית אליו לא יבנה שום דבר, זה אומר שעד הגבול תתמלא בניה ואני מקווה שזה יתמלא בצימרים, כולם ירוויחו מהפרוייקט ואני מבטיח שאם מישהו מרגיש מקופח לא יקופח.

"אני מרגיע את מ"מ ראש המועצה שאמר שאין כסף לבניית כביש, אנחנו נדאג לכסף לבניית הכביש".

סקעב"אנחנו נפגשנו עם בעלי האדמות מסביב להסביר מה היא התוכנית וחלקם הגדול אמר שהם כבר לא מתנגדים, הם טענו והתנגדו לכביש הרחב שביקשה הועדה המחוזית ומשרד התחבורה שאין צורך בו, מתכנן המחוז הקודם שהוא אדריכל התוכנית אמר שאפשר שהמועצה תעשה חלק מהכביש ואם תרצה בעתיד להמשיכו כדרך נוף אז זה אפשרי".

"באדמה שלי הושקעו סכומי עתק בפיתוח ואם מישהו ירצה לקנות אז יונח תג מחיר שמתאים למקום ולמיזם שאמור לקום באדמה".

"אנחנו בחרנו לקרוא למקום ספא על ההר, כי אנחנו אוהבים את המקום ומתחברים אליו, המיזם יביא לבניית מיזמי תיירות נוספים והמקום רק יפרח והאדמות מסביב למלון יפרחו".

{YouTubeVideo id=JNZw2hzXVxk}

תגובות

14. חלבי לפני 12 שנים
למספר 13
13. אזרח לפני 12 שנים
למקבלי ההחלטות ראשי מועצות וועדות תכנון
12. חלבי לפני 12 שנים
מה קבלו
11. תושב לפני 12 שנים
מבין
10. חלביהה לפני 12 שנים
בהצלחה
9. סולטן לפני 12 שנים
מקווה לטובה
8. כרמליסט לפני 12 שנים
לכרמל ראש המועצה
7. אזרח לפני 12 שנים
לכרמל וכרמי
6. עספאוי לפני 12 שנים
נוף כרמל
5. מה זה משנה.. לפני 12 שנים
התנאים שלך לא מתאימים לנו...
4. אבן אלבלד לפני 12 שנים
עד מתי?
3. דלואני לפני 12 שנים
כתושבים לא ידענו על קיום הפרויקט
2. בחור לפני 12 שנים
אחלה פרוייקט
1. ابن البلاد לפני 12 שנים
מה הבעיה ולמה יש מתנגדים?

מומלצים