נדחה הדיון בועדה המחוזית בעניין בית המלון בסקעב

המועצה המקומית ביקשה מהועדה המחוזית לדחות את הדיון בעניין בניית בית המלון, בעלי הקרקעות לא מרוצים מהסימבול המוצע

05.03.2012 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נדחה הדיון בועדה המחוזית בעניין בית המלון בסקעב

בפגישה שהתקיימה בביתו של פהמי חלבי בהשתתפות מ.מ ראש המועצה כרמי מקלדה ומהנדס המועצה סלימאן נסר אלדין עם נציגי האדמות בסקעב בגוש 11520 וחלקות 27, 47, 49-53, 55, 57, 59, 60, 74, 76, ובגוש 11527 חלקות 2-4. נזיה חלבי, מגדי חלבי, עמאד חלבי.

הועלה נושא המועקה שרודפת את האזור והסימבול ומשמעותו והיה חשוב לנציגי האדמות להבהיר שהפרויקט חשוב ואין לו מתנגדים, רק לא יתכן שבתוכנית המוצעת הכביש גוזל את אדמותיהם ולא מאפשר להם גישה לאדמות ובנוסף שהתוכנית לא מאפשרת להם לפתח את האזור בפרויקטים דומים.

בעלי הקרקעותהסבר לגבי התוכנית המופקדת בועדה המחוזית חיפה והועדה המקומית רכס הכרמל

רוחב הכביש המוצע כולל הרצועה הירוקה הוא בין כ- 17.5 מטר עד כ- 28 מטר.

החלקות שבהן עובר הכביש הן: גוש 11520 חלקות 27, 47, 49-53, 55, 57, 59, 60, 74, 76, ובגוש 11527 חלקות 2-4.

תכנית המפורטת עד/ 251/ א (אזור מלונאות ונופש בדלית אל כרמל) פוגעים בצורה קשה בבעלי האדמות, לכן בעלי הקרקעות החליטו להתנגד לתוכנית במתכונתה הנוכחית.

בעל קרקע: "ממש בתחילתה של "הוראות התוכנית" מופיעה הפסקה הבאה: "התכנית נגזרת מהסימבול המופיעה בתכנית המתאר לדאלית אל כרמל עד/300. לפי החלטת הולנת"ע מיום 28.7.09, לא תהיה אפשרות להקים אתרי תיירות נוספים מכח אותו הסימבול בכל אזורי דאלית אל כרמל לא רק באדמות הקרובות לבית המלון האם זה יתכן האם זה הגיוני?".

"זאת אומרת שאם בית המלון יוקם לא תינתן לאף אחד מבעלי האדמות באזור אפשרות להקים כל מיזם תיירותי, מה זה הדבר הזה? ליזם מתל אביב מותר, ולנו בעלי האדמות אסור להקים אתרי תיירות ונופש? מי הרשע שהסכים לקדם כזה דבר?".
 
מליאה"בסעיף 6.1 מופיע: השטחים המיועדים עפ"י תכנית זו לצרכי ציבור לדרך ו/או שיקום נופי ולשטח ציבורי פתוח, מיועדים להפקעה בהתאם לסעיפים 188 ו- 189 לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965, וירשמו על שם עיריית כרמל. קודם כל ברצוני להזכיר למהנדס סלימאן, כי עיר כרמל חדלה מלהתקיים לפני כשנתיים, שנית, אם ההפקעה מתקיימת ובסופו של דבר בית המלון לא יוקם, האם ההפקעה תתבטל ואדמותנו יוחזרו אלינו? אני בספק".
 
"לגבי כביש הגישה: הכביש תוכנן תוך כדי התעלמות מוחלטת שהחלוקות הפנימיות של כל חלקה וחלקה, יש חלקות שהכביש גוזל את מרביתם ויש כאלה שהכביש גוזל אחוז קטן מהן, אין כאן חלוקת נטל בין בעלי האדמות. לכזה דבר אף אחד לא מסכים. הכביש מתוכנן עם רצועה ירוקה שרוחבם ביחד נע בין 17-28 מטר, למה? מי צריך כזה כביש? למה לא להסתפק בכביש ברוחב 10 מטר בלי הרצועה הירוקה. בנוסף לזה, הכביש מתוכנן ללא כל יציאה לאדמות שבן עובר, לא מספיק שתכננו לנו כביש עם רוחב מנופח ועם רצועה ירוקה מיותרת, אלא גם לוקחים לנו כביש מנדטורי יחיד שמשמש אותנו ומרחיבים אותו ומונעים מאיתנו כל גישה לאדמות שלנו".

בעל האדמה מסכם: "עקרונית, אנחנו בעד הקמת בית מלון באזור, וכולנו בעד סלילת כביש, אבל, התנאים של התכנית המופקדת אינם מקובלים עלינו, אנחנו מגישים התנגדויות לוועדה המחוזית שלא יאשרו את התכנית במתכונתה הנוכחית. מכאן אני קורא לראש המועצה כרמל נסר אלדין שגם המועצה תתנגד לתכנית הזו, ודורש מראש המועצה שיזמן פגישה בין בעלי האדמות ליזם על מנת להגיע לפתרונות שנוכל להסכים להם".

תגובות

10. ע.י לפני 12 שנים
שמירה על אתר הפסולת
9. א.פ. לפני 12 שנים
ישיבה עם סלימאן?? לא יאומן!!
8. חלבי קוח לפני 12 שנים
להכין תוכנית
7. מודאג לפני 12 שנים
תכינו תוכנית מפורטת אחרת לאזור
6. תושב לפני 12 שנים
אסור להקים ביץ מלון בתנאים האלה
5. בעל עניין לפני 12 שנים
כולם לוקחים מכולם
4. תושב דליה לפני 12 שנים
להסכים לבית המלון
3. מכיר לפני 12 שנים
בזיון
2. בעל אדמה לפני 12 שנים
יותר לא רוצה בית מלון
1. חלבי לפני 12 שנים
מצב עגום ביותר

מומלצים