מינהל מקרקעי ישראל תובע את בית"ר ירושלים ב20 מלש"ח

מינהל מקרקעי ישראל תובע 20 מיליון ש"ח על הפקת רווחים לא חוקית ממגרשי האימונים של בית"ר ירושלים בבית וגן

18.05.2012 מאת: פורטל הכרמל והצפון

מינהל מקרקעי ישראל באמצעות פרקליטות המדינה, מחוז ירושלים הגיש תביעה על סך 20 מליון שקלים נגד בית"ר ירושלים וחברת נאות בית וגן.

התביעה, הדורשת לבטל את חוזה ההחכרה של מגרשי האימונים "בית וגן", חושפת כיצד הועברו מגרשי האימונים הממוקמים על אדמות מדינה, לידיים פרטיות, וכיצד הפיקה מהם בית"ר ירושלים רווחים בלתי חוקיים על חשבון הציבור ותוך כדי הפרת חוזה חכירה עם המינהל

תביעה ראשונה מסוגה שהוגשה על ידי המינהל בבית המשפט המחוזי בירושלים חושפת את מעורבותם של בכירי בית"ר ירושלים בפרשייה חמורה, במסגרתה הועברו אדמות מדינה בשכונת "בית וגן בירושלים לידיים פרטיות, בניגוד לחוק ולחוזה, למטרות הפקת רווחי ענק על חשבון הציבור ובניגוד לחוק.

בתביעה, שהוגשה הבוקר בשם מינהל מקרקעי ישראל על ידי פרקליטי פרקליטות המדינה,  מהמדור האזרחי במחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בירושלים, נתבעות אגודת הספורט בית"ר ירושלים, חברת נאות בית וגן וחברת בית"ר ירושלים, על סך של 20 מיליון ₪.

במסגרת התביעה מבקשים מינהל מקרקעי ישראל ובית המשפט לבטל את  הסכמי החכירה שחתמה המדינה עם אגודת בית"ר ירושלים ובמסגרתם הוקצו לה מגרשי אימונים בשכונת בית וגן  למטרת ספורט – וזאת בעקבות הפרת ההסכם ע"י בית"ר ירושלים, כמתואר בתביעה המפורטת.

על פי כתב התביעה, החכירה המדינה לבית"ר ירושלים אדמות מדינה בשכונת "בית וגן", וזאת במסגרת פטור ממכרז ותוך כדי מתן התחייבות של בית"ר ירושלים, להשתמש במקרקעין לצרכי ספורט בלבד. בתנאים אלו ולמטרת קידום הספורט, הוחכרו הקרקעות יקרות הערך לבית"ר ירושלים בדמי חכירה סמליים בלבד.

אך לפי התביעה מסתבר כי בית"ר ירושלים  מכרה את המקרקעין שניתנו לה בחכירה לחברת נאות בית וגן. חברת נאות בית וגן ביקשה לקדם במקרקעי הציבור הללו פרויקט נדל"ני לבנייה לצרכי מגורים, ומשלא עלה הדבר בידה,  השכירה את המקרקעין בחזרה לחברת בית"ר ירושלים בדמי שכירות של עשרות אלפי שקלים  לחודש.

בתביעתו, טוען  מינהל מקרקעי ישראל באמצעות פרקליטות המדינה, כי המגרש השייך למדינה נמכר על ידי אגודת בית"ר ירושלים (המצויה כיום בהליכי פירוק), שלא כדין וללא אישור מינהל מקרקעי ישראל, לחברת הנדל"ן נאות בית וגן, בניגוד למטרה הציבורית שלשמה הוקצתה הקרקע ובסכומי כסף ניכרים שהופקו כרווח לא חוקי,על חשבון הקופה הציבורית.

מהתביעה עולה כי בפועל, חברת בית וגן גובה עבור המגרש, שנמסר לה שלא כחוק, סכומים ניכרים ובכך מתעשרת שלא כדין משימוש במקרקעי הציבור, על חשבון הקופה הציבורית. משמעות העיסקה הסיבובית התמוהה היא למעשה שבית"ר ירושלים, הממומנת חלקית מכספים ציבוריים, משלמת לגורמים פרטיים סכומי עתק תמורת שימוש במקרקעין שהוקצו לה מלכתחילה במחיר סמלי למטרת  קידום הספורט.

בתביעה דורשת פרקליטות המדינה כי בשל הפרת החוזה מצד בית"ר ירושלים והתעשרותה של נאות בית וגן על חשבון הקופה הציבורית מתבקש בית המשפט לחייב את  חברת נאות בית וגן לשלם סכום של כ- 20 מיליון ₪ למינהל, בגין הפקת הרווח הפסולה.

התביעה הוגשה על ידי עו"ד רועי כהן מפרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי) בשיתוף היחידה לתביעות ומיקור חוץ בפרקליטות המדינה, במסגרת המהלך הכולל המבוצע בימים אלו במינהל מקרקעי ישראל ופרקליטות המדינה להגברת האכיפה במטרה לשמור על  מקרקעי הציבור המהווים משאב ציבורי מוגבל וכדי למנוע הפקת רווחים שלא כדין על חשבון הקופה הציבורית.

תגובות

מומלצים