טיול לכנרת הסתיים בבית חולים

הכוויות שאנו רגילים לסבול מהן על חוף הים הן בדרך כלל כוויות שמש, אבל למיון העמק הגיע תינוק בן שנתיים שסובל מכוויות חמורות בגלל גחלים שנזרקו על החוף ולא כובו כראוי.

17.07.2012 מאת: פורטל הכרמל והצפון
טיול לכנרת הסתיים בבית חולים

תינוק נכווה על החוף מגחלים שלא כובו כראוי.

ביום שבת נסעה המשפחה לטיול בכנרת. אביו של הילד מספר שבנו הלך על החוף ופתאום הוא החל לבכות. "לקח לנו כמה שניות להבין מדוע הילד בוכה. מעולם לא שמענו בכי כזה".

הילד הופנה לטיפול במחלקה לכירורגית פלסטית במרכז רפואי העמק, שם אובחן כסובל מכוויות בדרגות חמורות ועמוקות.

"התינוק סובל מכוויה עמוקה בכף הרגל אשר מחייבת אישפוז וטיפול ממושך. עדיין קיימת סבירות גבוהה לניתוח בכוויה מסוג זו, ובהמשך צפויה להישאר צלקת וסימנים על כף הרגל" אומר ד"ר עזיז שופאני, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז רפואי העמק, שמטפל בילד.

"אני מקווה שאנשים ישמרו על הילדים שלהם. אנחנו עוד לא יודעים מה יהיה מצבו של הבן שלנו. אנשים צריכים להקפיד לכבות טוב טוב גחלים, אסור שדבר כזה יקרה לעוד ילד" אומר האב.

מטפלים בכוויהלדברי איריס אברהם, הממונה על בטיחות ילדים במרכז רפואי העמק כ50 ילדים מגיעים למיון כתוצאה מכוויות. סכנת הכוויות היא אחת התאונות הקשות ביותר אצל ילדים מתחת לגיל 5.

ילדים בגילאים אלה הם בסיכון גבוה לפגיעה קשה ואף קטלנית כתוצאה מכוויה. "ככל שהילד קטן יותר כך הכוויה תפגע בשטח גדול יותר בגופו, ותגרום לאחוזי כוויה גבוהים יותר".

בתמונה ד"ר עזיז שופאני, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית מטפל בתינוק.

תגובות

מומלצים