הועדה לתכנון ובנייה גליל מרכזי תשלם פיצוי לתושב ירכא

בית המשפט קבע: על המדינה לפצות באלפי שקלים אדם שהואשם בלי סיבה בעבירות תכנון ובנייה.

14.09.2012 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הועדה לתכנון ובנייה גליל מרכזי תשלם פיצוי לתושב ירכא

שנים של סבל, הוצאות כספיות והעמדה לדין פלילי ללא סיבה הגיעו לסיומן בניצחון גדול של האזרח הקטן על המדינה : שופטת בית משפט השלום בעכו רונית בש הורתה השבוע לנציגי הועדה לתכנון ובנייה גליל-מרכזי לשלם פיצוי של כמה אלפי שקלים לתושב ירכא שזוכה מכתב אישום שהוגש נגדו בבית משפט השלום בעכו בגין עברות על חוק תכנון ובנייה ובהן אפילו הפרת צו שיפוטי . בבית המשפט התברר שכתב האישום הוגש על ידי הועדה לתכנון ובנייה בלי כול סיבה ורק על פי "שמועות" .

עו"ד שלומי בלומנפלד שמייצג את האיש ונלחם על חפותו ועל קבלת פיצויים עבורו בבית המשפט אמר לאחר החלטת השופטת בש :"ההחלטה הזאת היא קצה קרחון וסנונית ראשונה כי יש למשרדי עוד עשרות תיקים שמתבררים כיום בבתי המשפט ברחבי הארץ של אנשים חפים מפשע שהואשמו בלי סיבה בכתבי אישום בחוקים שונים של תכנון ובנייה וזוכו וכיום אני דורש בשמם פיצויים".

"הפיצוי הוא אולי סמלי ביחס לסבל ולעוגמת הנפש שנגרמה ללקוח שלי במקרה הזה לפחות אבל זו פסיקה חשובה להמשך המאבקים המשפטיים שאני וצוות משרדי מנהלים בתיקים מהסוג הזה . טוב עשתה השופטת בש שהחליטה על מתן פיצוי".

עוד שלמהבכתב האישום טענו התובעים מטעם הוועדה לתכנון ובניה שהאיש בנה מחסן בגודל 180 מטר ללא היתרים כחוק ולמעשה הבנייה שעשה אינה חוקית . עו"ד בלומנפלד הצליח לחשוף במהלך המשפט שהתובע כלל לא היה בבית המדובר וכול כתב האישום הוגש על סמך "שמועות" בלבד "זה פשוט אבסורד שדבר כזה קורה . הרי כתב אישום צריך להיות מבוסס על ראיות לא על שמועות ! " זעם עו"ד בלומנפלד בבית המשפט והשופטת בש קיבלה את טיעוניו וזיכתה את הלקוח שלו .

לבסוף הוחלט על פיצוי בסך 5000 ₪ בגין הוצאות ועוגמת נפש שנגרמה ללקוח.

בימים אלה מנהל משרד עורכי הדין שלומי בלומנפלד שלו סניפים בחיפה ובטמרה תיקים דומים שבהם אזרחים שהואשמו סתם ללא סיבה על ידי ועדות תכנון ובנייה זוכו או שהתובעים של הוועדות מטעם המדינה חזרו בהם מכתב האישום והם נותרו עם הוצאות כספיות ועוגמת נפש רבה .

בקרוב יקיים עו"ד בלומנפלד כנסים ברחבי הארץ שבהם יסביר לציבור את הזכויות שלו בתיקי תכנון ובנייה .

עו"ד שלומי בלומנפלד 04-8534239

תגובות

2. דלוני שכואב לו לפני 12 שנים
איפא ואיפא
1. תושב דליה לפני 12 שנים
תפרסמו את הטלפון של העורך דין

מומלצים