חוק תכנון ובנייה במגזר הערבי והדרוזי

עו"ד בלומנפלד: מדינת ישראל מגישה בשיטתיות כתבי אישום נגד דרוזים וערבים למרות שהיא יודעת שאין בידיה ראיות וגורמת עוול לאנשים רבים

26.10.2012 מאת: יוסף חלבי
חוק תכנון ובנייה במגזר הערבי והדרוזי

הצלחה חסרת תקדים לעורך הדין שלומי בלומנפלד מחיפה במאבקו נגד תופעת הגשת כתבי אישום ללא ראיות בתיקי חוק תכנון ובנייה במגזר הערבי והדרוזי. בית משפט השלום בקריית ביאליק זיכה השבוע כמה מלקוחותיו של עו"ד בלומנפלד שהוגשו נגדם כתבי אישום פליליים בגין טענה לעבירות של חוקי תכנון ובנייה ואם לא דיי בכך הורו השופטים לנציגי המדינה לשלם פיצוי כספי למזוכים.

כבר כמה שנים שעו"ד שלומי בלומנפלד נלחם בוועדות תכנון ובנייה, בעיקר מדובר בוועדות במגזר הערבי והדרוזי שלטענת עו"ד בלומנפלד מגישות מאות כתבי אישום בשנה ללא ראיות.

השבוע לאחר שזוכו כמה מלקוחותיו בתיקים מהסוג הזה יצא עו"ד בלומנפלד בהתקפה חסרת תקדים על המשפטים בוועדות התכנון והבנייה "מדינת ישראל מגישה כתבי אישום באופן סיטונאי בדבר שבשיטה ובשגרה נגד דרוזים וערבים בזמן שהיא יודעת שאין לה ראיות או מתוך רשלנות פושעת" אמר עו"ד בלומנפלד אחרי שבית המשפט הודיעה לו על עוד זיכויי בתיק תכנון ובנייה.

עו"ד בלומנפלדוהוא המשיך ואמר בכעס ומתוך רצון לסייע לאלה שנפגעים:"מדובר בשימוש בכתבי אישום פליליים כמקור הכנסה כספית למדינה. מדובר במטרה ובהתנהלות פסולה. לדעתי כול זה נעשה בכוונה ומתוך רצון אחד, להעשיר את קופת המדינה על גבם של חסרי יכולת או אנשים שכול רצונם זה לקבל חלקת אדמה ולגור עליה בישראל".

בזכות עבודתו המשפטית המעולה של עו"ד שלומי בלומנפלד החליטו כאמור שני בתי משפט בישראל להורות השבוע למדינה לפצות אזרחים ערבים שזוכו במשפטים פליליים על חוק התכנון והבנייה.

הראשון תושב ירכא שהואשם בבניית מבנה ללא היתר ובשימוש בו. עו"ד בלומנפלד הוכיח בבית המשפט שנציגי וועדת התכנון והבנייה בכלל לא ראו אותו עושה שימוש בנכס המדובר ולכן בית המשפט זיכה אותו מיד והורה על מתן פיצויים לידיו בסכום של 7500 ₪ ! בגין עוגמת הנפש והוצאות משפטיות.

בתיק אחר קבע בית המשפט שיש לשלם פיצויים בסך 5000 ₪ ! במיידית לאדם מהגליל שזוכה מכתב אישום בו הואשם כי עשה שימוש בסככות ללא היתר. גם במקרה זה לא הוכיחה המדינה דבר מהנכתב בכתב האישום .

עו"ד בלומנפלד:"יש מאות תביעות של מזוכים בתיקי תכנון ובנייה שדורשים פיצוי כספי, ועוד יגיעו עשרות תביעות בקרוב. מדובר באנשים שמפסידים ימי עבודה, מוציאים כסף על דלק ונסיעות בתחבורה ציבורית, לא ישנים בלילה מדאגה והכי גרוע מסומנים בחברה ובמשפחה שלהם כמי שיש נגדם כתב אישום פלילי והכול על מה? על כך שאיש לא בדק אם יש בכלל ראיות לפני שאץ לכתוב את כתב האישום ! לא אשתוק בנושא הזה עד שיבוא השינוי.מדובר בתופעה פסולה.

מה גם שהמדינה מנסה לעשות "תרגיל" ולחזור מכתב אישום ברגע שהיא מרגישה שאין לה סיכוי. לא אתן לזה לקרות יותר אלחם בתוך כותלי בתי המשפט עבור האנשים האלה מהגליל והעמק מהנגב והשרון מהגולן ובקעת הירדן עבור כולם רק לעצור את התופעה הזאת שמוכיחה עד כמה אנחנו כמדינה פוגעים באזרחינו".

תגובות

7. דרוזי מאכזב לפני 11 שנים
ללללל
6. מעורב בהליכים לפני 11 שנים
אל תמהרו לשפוט ולהתרשם
5. מנצור לפני 11 שנים
שווה לנסוע ושלמוע את העורכדין
4. אמירה לפני 11 שנים
דברים אלו אמרו חליל ופהמי ...
3. אחד לפני 11 שנים
כל הכבוד
2. סעיד לפני 11 שנים
מילים עם הרבה אומץ
1. רביע לפני 11 שנים
בוקר טוב

מומלצים